در زمان نگارش این گزارش، بیت کوین با قیمت ۸,۶۰۴.۷۶ دلار معامله می‌شود. قیمت این ارز دیجیتال پس از سقوط به ۸,۱۰۰ دلار اندکی بهبود یافته است. در این گزارش کوتاه، نگاهی به سطوح حمایت و مقاومت حال حاضر برای بیت کوین درست هفت ساعت پیش از رویداد بزرگ هاوینگ خواهیم داشت. برای اطلاع از اخبار بیشتر در مورد هاوینگ بیت کوین با کوین نیک همراه باشید.

بیشترین قیمت طی روز معاملاتی جاری ۸,۸۱۲ دلار بوده است که یک مقاومت کوتاه مدت محسوب می‌شود. مقاومت بعدی در ناحیه ۹,۰۰۰ دلار قرار گرفته و اگر بتواند از سد این مقاومت نیز عبور کند در مرحله بعد می‌تواند مقاومت ۱۰,۱۲۰ دلاری را، که بیشترین قیمت هفته پیش بود، مد نظر داشته باشد.

در صورت افزایش حجم خرید و عبور از ۱۰,۱۲۰ دلار، مقاومت بعدی را می‌توان در ناحیه ۱۰,۶۵۰ دلار، که یک منطقه قدرتمند افزایش حجم فروش است، در نظر گرفت. اغلب معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در صورت شکست مقاومت ۱۰,۶۵۰ دلاری، بیت کوین می‌تواند به رکوردی تاریخی در قیمت دست یابد.

با وجود پیش‌بینی‌های مبنی رشد قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، برای ارزیابی روند قیمت این ارز دیجیتال باید هر دو سطح حمایت و مقاومت را در نظر داشت.

اگر روند صعودی قیمت پس از هاوینگ در ۱۰,۱۲۰ دلار بازگشت داشته باشد، بیت کوین احتمالا تا سطح حمایت ۸,۱۰۰ دلاری افت خواهد کرد و در مراحل بعدی حمایت‌هایی در محدوده ۷,۰۰۰ دلار خواهد داشت. در صورتیکه روند بخواهد صعودی باقی بماند بسیار مهم است که بتواند حمایت ۷,۸۰۰ دلاری را حفظ کند. با این حال، اگر این سطح حمایت حفظ نشود، افت قیمت شدیدی تا سطوح حمایت ۶,۰۰۰ دلار، ۵,۲۰۰ دلار، و ۴,۰۰۰ دلار خواهد داشت.

هاوینگ (نصف‌شدن) پاداش بلاک در حالی در کمتر از ۷ ساعت دیگر اتفاق می‌افتد که بیت کوین دو روز پیش از هاوینگ تا ۸,۱۰۰ دلار سقوط کرد. البته این افت قیمت باعث شد افرادی که تمایل به خرید در قیمت‌های پایین‌تر دارند به بازار بپیوندند. با این حال، مقاومت‌های زیر ۹,۰۰۰ دلار به طور مداوم تلاش‌های خریداران را برای افزایش قیمت سرکوب می‌کند.

محدوده‌های حمایت و مقاومت بیت کوین

قدرت حمایت و مقاومت

محدوده‌های حمایت و مقاومت بیت کوین

مقاومت اول: ۸,۷۱۴ دلار

مقاومت دوم: ۹,۵۲۵ دلار

حمایت اول: ۸,۵۳۴ دلار

حمایت دوم: ۸,۱۷۳ دلار

 

منبع: Fxstreet