بیت کوین برای اولین بار است که از ابتدای ماه ژوئن (اوایل خرداد) تاکنون بالاتر از ۱۰ هزار دلار قرار می‌گیرد. بازار بیت کوین همچنان در وضعیت گاوی به سر می‌برد و با رد کردن ۱۰ هزار دلار جانی تازه گرفته است. بیت کوین چشم به ۱۱ هزار دلار دوخته است، اما ابتدا باید از مانع ۱۰٫۲۰۰ دلار و ۱۰٫۵۰۰ دلار عبور کند. با تحلیل قیمت بیت کوین همراه کوین‌نیک باشید.

بیت کوین پس از اینکه توانست سطح حیاتی ۱۰ هزار دلار را رد کند وضعیت درخشانی دارد و به‌نظر می‌رسد این ماه را با موفقیت به پایان برساند. به دنبال بازگشت نوسان به بازار ارز دیجیتال، گاوهای تازه از خواب برخاسته چندان دیگر تمایلی به استراحت و رکودی که شش هفته به آن مبتلا بودند، ندارند. چندین سطح حیاتی بیت کوین در همین چند روزه شکسته شد، ازجمله ۹٫۶۰۰ دلار، ۹٫۸۰۰ دلار و ۱۰٫۰۰۰ دلار.

در زمان نوشتن این مطلب بیت کوین در حدود ۱۰٫۲۵۰ دلار خرید‌وفروش می‌شود. بیت کوین دیروز توانست به سطح ۱۰ هزار دلار برسد و برای مدتی بالای این سطح قرار بگیرد. اما بعد پایین آمد و برای بازگشت دوباره به بالای ۱۰ هزار دلار دورخیز کرد. که البته امروز صبح دوباره سطح ۱۰ هزار دلار را رد کرد و حالا به حوالی ۱۰٫۲۵۰ رسیده است.

با نگاه به نمودار روزانه قیمت بیت کوین، می‌بینیم که بزرگترین ارز دیجیتال جهان مشغول یک گاوبازی حسابی است. شاخص قدرت نسبی (RSI) یورش قدرتمندانه گاوها را نشان می‌دهد. این شاخص خبر از دروازه‌ای به منطقه اشباع (۷۰) می‌دهد که از ابتدای ماه می (اوایل اردیبهشت) بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: پادشاه از جا برخاست؛ بازگشت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

همچنین شاخص مکدی (میانگین متحرک همگرا واگرا MACD) نیز حکایت از تقویت وضعیت گاوی بازار بیت کوین دارد. به‌علاوه وقتی قیمت بیت کوین بالاتر از خط میانی باقی بماند، انحراف وضعیت گاوی از شاخص مکدی تقریبا امکان‌ناپذیر می‌شود. هرچه این شاخص در منطقه مثبت بالاتر قرار گیرد، انتظار می‌رود بیت کوین به ۱۱ هزار دلار بیشتر نزدیک شود. در حال حاضر شکستن سد ۱۰٫۲۰۰ دلار می‌تواند به گاوها برای یورش به سمت ۱۰٫۵۰۰ دلار و ۱۱٫۰۰ دلار نیرو دهد.

سطوح ۲۴ساعته بیت کوین

نرخ روز: ۱۰٫۱۷۹ دلار

تغییرات نسبی: ۲۵۵

درصد تغییرات: ۲/۶۵ درصد

گرایش: گاوی

نوسان: بالا

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات خودتان را درباره تحلیل قیمت بیت کوین از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی کوین‌نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: Coinpage