کلمه «نهنگ» و عبارت نهنگ بیت کوین معمولا برای توصیف کاربران بزرگ بیت کوین که سرمایه زیادی دارند، بکار برده می‌شود. در این زمینه از اصطلاحات دیگری نیز استفاده می‌شود، برای مثال می‌توان به ماهی بزرگ، ماهی کوچک و کوسه‌ها اشاره کرد. مورد دیگری که در این زمینه استفاده می‌شود موج‌ها هستند که به معنی تغییرات بزرگ بازار است.

به نظر می‌رسد در بسیاری موارد «نهنگ بیت کوین» به گروه اشتباهی نسبت داده شده است، این کاربران در لایه‌های پایینی بیت کوین هستند که بیشترین تاثیر را بر روی دریا می‌گذارند. در این مطلب کوین نیک سعی می‌کنیم نهنگ‌ها را بهتر بشناسیم.

نهنگ‌های بیت کوین

به نظر می‌رسد این افراد دارای ۱۰۰ کیف پول برتر باشند و به کار سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال مشغول هستند. اگر بخواهیم مثل یک کتاب راهنما توضیح بدهیم مشاهده می‌کنید که نهنگ‌ها بازیکنان بزرگ و سنگین وزنی هستند که بازار را به سمت جلو هدایت می‌کنند، اگرچه این دید چندان درست نیست.

گاهی ماهی‌های کوچک تاثیر بیشتری نسب به نهنگ بیت کوین دارند، دلیل این نتیجه گیری این است که آن‌ها بیت کوین را در جریان اکسچنج قرار نمی‌دهند و متوجه اقدامات آن‌ها نمی‌شویم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: حمله فیشینگ چیست و چگونه از فیشینگ در امان باشیم؟

نهنگ بیت کوین

به بزرگ‌ترین بازیکن در دنیای ارز مجازی به ویژه بیت کوین، نهنگ می‌گویند. برخی ارزها وال‌های مخصوص خود را پیدا کرده اند اما برخی دیگر باید بیشتر در دریاها جست و جو کنند.

این کاربران هزاران بیت کوین را در اختیار دارند و با استراتژی خاصی آن‌ها را از اکسچنج‌ها خریداری کردند و در حساب‌های خود خارج از بازار نگه‌داری می‌کنند.

این افراد به دلیل حجم زیاد بیت کوین در دسترسشان می‌توانند تغییرات و حرکت‌های موثری را در بازار ایجاد کنند و به همین دلیل است که به آن‌ها نهنگ بیت کوین می‌گویند و آن‌ها به راحتی هر مانعی در دریا را کنار می‌زنند. در حال حاضر تنها افراد کمی توانایی مقابله با نهنگ بیت کوین را دارند و به همین دلیل است که روش نهنگ‌ها رواج پیدا کرده است.

نقش نهنگ بیت کوین در بازار

نهنگ بیت کوین

 نقدینگی بیت کوین

اضافه کردن تقریبا ۵۰/۰۰۰ بیت کوین به بازار در یک هفته، تغییرات چشم گیری در قیمت بیت کوین ایجاد می‌کند. در حقیقت این عمل در ذات بیت کوین بی‌نتیجه است و تاثیری همچون خرید و فروش در لایه‌های پایینی دارد و علت آن خرید دوباره بیت کوین‌ها توسط دیگر کاربران است.

در مقابل خرید یک بیت کوین و فروش آن بعد از چند ثانیه باعث ضرر در کسب و کار می‌شود و اصلا توصیه نمی‌شود. در مثال بعد مقدار بیت کوین را افزایش می‌دهیم، خرید حدودا ۱۰/۰۰۰ بیت کوین در یک معامله به صورت یک جا و با تصور اینکه اکسچنج بتواند این مقدار را در اختیار شما بگذارد، نه تنها باعث تغییر قیمت بازار می‌شود بلکه سکوی پرتابی برای درخواست‌ها نیز هست و باعث سودآوری زیادی می‌شود.

بازار بزرگ معاملات برای کسب و کارها مناسب است اما برای شروع هیچ کسب و کاری مناسب نیست. با این وجود کاربران می‌توانند با معاملات بزرگ و یا معاملات کوچک در عمق بازار به موفقیت برسند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۷ مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین

از این سمت افزایش سود در چنین بازارهایی تنها در معاملات بزرگ ممکن است و باعث افزایش فاصله درجات معاملات بین وال‌ها و ماهی‌های کوچک می‌شود و در عین حال آن‌ها را در حرکت رو به جلو با خود همراه می‌کنند. خریداران بزرگ انتخاب چندانی در معاملات خود ندارند اما شرایط موجود در بازار را بهبود می‌بخشند و به ماهی‌های کوچک این فرصت را می‌دهند تا دارایی خود را افزایش دهند. به محض اینکه فرصت شناسایی شد، باید به افرادی که در مسیر شما قرار دارند اطلاع دهید و شاید با اینکار بتوانید سرمایه‌ها از دست رفته را نیز بازگردانید.

مفهوم نهنگ بیت کوین

نهنگ آبی بیت کوین

اثر طبیعی نهنگ بیت کوین بر بازار بزرگ

اگر شما به عنوان خواننده فکر می‌کنید این اثر فوق‌العاده است، مطمئن باشید که با من هم نظر نیستید. بانک‌های بزرگ، آن بانک‌هایی که نبض بازار را در دست دارند، گروه‌هایی تشکیل می‌دهند که برای آن‌ها برنامه ریزی‌های هفتگی و روزانه بکنند تا بیشترین فاصله را از ضررها بگیرند.

این بازار بیت کوین دارای ویژگی‌هایی است که برای بعضی استفاده کنندگان ریسک بالایی را به همراه دارد:

  • بازارهای کوچک سرمایه گذاری
  • شریک‌های نسبتا ساده
  • بدون هیچ بانک رقابت‌کننده‌ای
  • نبود مقررات

موسساتی که در بالای لیست‌ها قرار دارند اخیرا در بازار بیت کوین فعال شده اند و این مجامع حجم زیادی از بیت کوین را در اختیار دارند. سیاست این اکسچنج‌ها در ابتدا بر این مبنا بود که نهنگ بیت کوین را ترغیب به کار در این بازار کند و به دنبال آن دیگر نهنگ‌ها را نیز به سمت بازار خود بکشد.

در نتیجه این قضیه درباره ۱۰۰۰ بیت کوین خریداری شده یا ۵۰ بیت کوینی که ماهی کوچک خریداری کرده نیست. رشد بازار بیت کوین و ورود آن به دنیای جدید بزرگترین رویای همه بود که به حقیقت پیوست و هر زمان که متوجه نزولی بودن بازار بیت کوین بودید مطمئن باشید نهنگ بیت کوین در حال معامله است.

ماهی‌های کوچک هیچوقت نباید همراه نهنگ‌ها شوند و با آن‌ها معامله کنند چون اینکار تنها باعث ضرر آن‌ها می‌شود. بزرگترین چالش برای ماهی‌های کوچک تشخیص زمان درست شنا کردن است.

امیدواریم مقاله نهنگ بیت کوین چیست و چطور بر بازارتاثیر می‌گذارد؟ برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه رو، هوای شما را داریم !