بیت کوین از مرز ۵۷ هزار دلار هم عبور کرد و توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های کره زمین مستحکم‌تر از قبل کند. همه اینها حکایت از پذیرش گسترده بیت کوین و اقبال عمومی نسبت به این ارز دیجیتال دارند.

پذیرش گسترده بیت کوین؛ بیت کوین آمده است که بماند

زمانی که دیروز قیمت بیت کوین (BTC) در معاملات صبح به بالاتر از ۵۵۳۰۰ دلار افزایش یافت، برای اولین بار در تاریخ ارزش بازار آن از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت. این شکست قیمتی در طول روز ادامه یافت و امروز قیمت BTC به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۵۷ هزار دلار رسیده و همچنان در حال افزایش قیمت است.

نمودار چهار ساعته بیت کوین

اکنون که بیت کوین جایگاه خود را به عنوان یک دارایی تریلیون دلاری در میان آمازون، اپل و گوگل تثبیت کرده، بانک‌ها علاقه بیشتری به ارائه خدمات حضانتی ارزهای دیجیتال برای مشتریان خود نشان می‌دهند. این امر نیز نشان از پذیرش گسترده بیت کوین دارد.

بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی

طبق گفته تریس دالم (Treyce Dahlem)، تحلیلگر TheTIE، گفتگوها در شبکه‌های اجتماعی پیرامون بیت کوین به عنوان یک کلمه کلیدی از ۱۸ فوریه ۳۸٪ افزایش یافته است. بیش از ۱۰۲٫۰۰۰ توییت در ۲۴ ساعت گذشته ارسال شده و تنها ۳۰٫۰۰۰ توییت در مورد ثبت رکورد جدید این ارز دیجیتال بوده است.

دالم در این باره گفت:

تعداد کاربران توییتر که روزانه در مورد بیت کوین صحبت می‌کنند به بالاترین رقم ۳۸٫۵۰۰ رسیده که ۳۲۵٪ بیشتر از سال قبل است.

خرید بیت کوین

با شروع ادغام DeFi و CeFi، قیمت آلت کوین‌ها افزایش می‌یابد

چندین آلت کوین به بیت کوین و اتریوم پیوستند و اوج قیمت‌های جدیدی را برای خود ثبت کردند. هم توکن‌های صرافی‌های متمرکز و هم صرافی‌های غیرمتمرکز شکست قیمت‌های قدرتمندی را تجربه کردند.

بایننس کوین (BNB) همچنان از نفوذ رو به رشد بایننس اسمارت چین (BSC) بهره می‌برد و افزایش حجم معاملات آن، این توکن را به بالاترین قیمت ۳۴۸/۶۹ دلار رسانده است.

نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال

این رالی پاربولیک باعث شد BNB پس از بیت کوین و اتر در جایگاه سومین پروژه از لحاظ ارزش بازار قرار گیرد.

پروژه‌های مرتبط با دیفای مانند پنکیک سواپ (CAKE) و ونوس (VXS) از مهم‌ترین جاذبه‌های BSC هستند و به ترتیب با قیمتی معادل ۲۰/۶۲ دلار و ۱۰۱/۵۰ دلار به اوج قیمت‌های جدیدی رسیدند. همچنین،ادغام اخیر REN با BSC باعث شد قیمت این توکن افزایش یافته و به بالاترین قیمت ۱/۶۹ دلار برسد.

وضعیت بازارهای سنتی در این هفته

به دنبال یک هفته اوج‌گیری جدید برای شاخص‌های بزرگ، بازارهای سنتی روز جمعه با وضعیت‌ درهم و برهمی بسته شدند، زیرا اقتصاد ایالات متحده با ادامه روند ناشی از همه‌گیری و افزایش بیکاری روبرو است.

در حالی که داو (Dow) وضعیت ثابتی داشت، نزدک (NASDAQ) روز خود را با افزایش ۰/۰۷ درصدی به پایان رساند. S&P 500 نیز با افت ۰/۱۹ درصدی روبرو شد.

مومنتوم صعودی ممکن است تا آخر هفته ادامه داشته باشد

همچنانکه که بازارهای سنتی آخر هفته بسته می‌شوند، مومنتوم صعودی که قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها را پیش می‌برد هیچ علامتی از کاهش سرعت ندارد. داده‌های تاریخی اخیر نشان می‌دهند که رالی‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۱ تمایل دارند هر هفته اتفاق بیافتند و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این دارایی دیجیتال می‌تواند در پایان هفته به سوی ۶۰ هزار دلار حرکت کند.

ماهیت شبانه‌روزی حوزه ارزهای دیجیتال بدان معنی است که این بازارها همیشه در جایی از کره زمین فعال هستند. از آنجایی که بازار گاوی فعلی توجه گسترده‌تری از سوی سرمایه‌گذاران خرد و نهادی را به خود جلب کرده، به نظر می‌رسد روند کاهش حجم معاملات در آخر هفته‌ها دیگر تأثیری نداشته باشد.

ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال

وضعیت اتریوم

قیمت اتر (ETH) نیز توانست از ۲۰۰۰ دلار عبور کند.

زمزمه‌های صعود افزایشی اتریوم وجود دارد، چرا که سرمایه‌گذاران نهادی علاقه زیادی به سود حاصل از سهام‌گذاری در Eth2 نشان داده‌اند و همچنین، مشارکت آنها در بخش در حال رشد دیفای، هر دو نیروی محرکه تقاضای رو به رشد اتر هستند.

شکست قیمت‌های اخیر توکن‌های برتر مانند بیت کوین و بایننس کوین و سوپراستارهای دیفای مانند REN و CAKE به افزایش کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال کمک کرده و آن را به رکورد جدید ۱/۷۰۵ تریلیون دلار رسانده است. در حال حاضر، دامیننس بیت کوین ۶۰/۶٪ است.

پذیرش گسترده بیت کوین و افزایش قیمت آن راه را برای ورود ارزهای دیجیتال به سیستم‌های پرداخت و امور مالی در سراسر دنیا هموار می‌کند. ما را در شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام دنبال کنید تا از اخبار روز حوزه ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

منبع: cointelegraph