قیمت مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین، امروز و در حالی که همه جهان منتظر اعلام نتایج انتخابات در ایالات متحده هستند دوباره از مرز ۱۴۰۰۰ دلار گذشت. البته در ادامه بیت کوین دچار اصلاح قیمت شد و در حال حاضر با قیمتی در حدود ۱۳٫۶۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود. در ادامه این مطلب درباره افزایش قیمت بیت کوین به ۱۴۰۰۰ دلار ا اعلام نتایج اولیه انتخابات امریکا صحبت می‌کنیم.

بیت کوین چند روز پیش یعنی در ۳۱ اکتبر و در دوازدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر هم موفق شده بود به قیمت ۱۴٫۰۲۸ دلار دست پیدا کند که بالاترین قیمت از ژانویه سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شد. با این حال بیت کوین نتوانست مدت زیادی بالای این منطقه تحمل کند و به زیر ۱۴٫۰۰۰ دلار سقوط کرد.

اما همه این ماجراها برای سه روز پیش بود، از آن زمان تا به حال اتفاقات زیادی رخ داده است، از جمله اینکه نتایج اولیه شمارش آرا در برخی از ایالت‌های شرقی مانند جورجیا و ویرجینیا اعلام شده است.

افزایش قیمت بیت کوین به ۱۴۰۰۰ دلار

افزایش قیمت بیت کوین به ۱۴۰۰۰ دلار با اعلام نتایج اولیه انتخابات امریکا

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر انتخابات امریکا بر ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

بازار ارز دیجیتال مقابل بازار سهام

جالب است بدانید بیت کوین که در ماه مارس و با شیوع ویروس کرونا حتی به مرز ۴۰۰۰ دلار هم سقوط کرده بود از آن زمان با یک روند پیوسته به سمت بالا حرکت کرده است و در یک سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد سود را ثبت کرده است.

این در حالی است که بازار سهام همچنان وضعیت آشفته‌ای را تجربه می‌کند، هر چند که میانگین سهام شرکت‌های صنعتی شاخص داو جونز به دلیل اطمینان سرمایه‌گذاران به نتایج انتخابات رشد ۲ درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب داو جونز تقریبا در همان جایگاه سال گذشته خود قرار گرفت البته با ۰/۰۵ درصد کاهش.

اما بازارهای سهام نیویورک امروز بسته است و تا فردا باز نخواهد شد، تا آن زمان احتمالا اطلاع بیشتری درباره وضعیت رییس جمهور ۴ سال آینده ایالات متحده خواهیم داشت. تا آن زمان به نظر نمی‌رسد بازار سهام تغییر محسوسی را تجربه کند.

اما بازار ارزهای دیجیتال هیچوقت بسته نخواهد بود. انتظار می‌رود قیمت بیت کوین همزمان با اعلام نتایح لحظه به لحظه انتخابات ریاست جمهوری امریکا تغییر کند.

نظر شما درباره تاثیر انتخابات امریکا بر بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین چیست؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: decrypt