روز اول سپتامبر، بیت کوین موفق شد برای چهارمین بار از اول اوت به قیمت ۱۲٫۰۰۰ دست پیدا کند که باعث به‌وجود آمدن موج خو‌ش‌بینی در بین سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال شد. البته این موج خوش‌بینی خیلی زود با سقوط بیت کوین به زیر قیمت ۱۱٫۰۰۰ دلار فروکش کرد. در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین باز هم ۱۰ درصد سقوط کرد تا به ارزش ۱۰٫۴۳۰ دلار برسد که در یک ماه گذشته هرگز این با این قیمت مشاهده نشده بود. نکته جالب توجه اینجاست که بازار ارزهای دیجیتال پهلو به پهلوی سهام شرکت‌های S&P 500 و طلا در حال اصلاح است. با این حال پیش بینی قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری بیت کوین توسط تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ باعث تعجب همه شد.

پیش بینی قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری بیت کوین

یکی از تحلیلگران مطرح بلومبرگ در اظهارنظری جالب گفته است، حرکت بعدی بیت کوین ممکن است یک صعود انفجاری به سمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلار باشد یا یک سقوطی که بیت کوین را به کلی نابود کند.

مایک مک گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد بلومبرگ روز پنجشنبه در مصاحبه با نشریه‌ای در زمینه چشم‌انداز قیمت بیت کوین گفت: «بیت کوین به عنوان نسخه دیجیتال طلا فعلا در وضعیت یک بازار گاوی راکد قرار گرفته است.»

جالب است که مک گلون عقیده دارد بازار ارزهای دیجیتال منعکس‌کننده وضعیت بازار گاوی است که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده بود. تنها تفاوت شامل گسترش سریع صرافی‌های غیرمتمرکز (DEXs) و حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که هر دو حوزه مانند بنزین برای افزایش قیمت بیت کوین عمل می‌کنند.

مک گلون در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که عرضه محدود بیت کوین در افزایش قیمت این ارز دیجیتال در آینده تاثیر مهمی خواهد داشت. علاوه بر این کاهش نوسانات پادشاه ارزهای دیجیتال، وضعیت آن را به عنوان یک دارایی مناسب برای حفظ ارزش سرمایه تقویت می‌کند.

عرضه محدود در مقابل افزایش تقاضا به عنوان ویژگی‌های بیت کوین حرکت آن را به سمت بازارهای کلان اقتصادی و رسیدن به ارزش بازار طلا و حتی تخمین برخی از کارشناسان برای رسیدن به قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلار حمایت می‌کند. البته احتمال شکست بیت کوین هم وجود دارد. همچنین کاهش نوسانات بیت کوین به‌ویژه در مقایسه با بازار سهام و طلا نشان می‌دهد بیت کوین می‌تواند به دارایی باارزش‌تری از آن‌ها تبدیل شود.

پیش بینی قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری بیت کوین

مایک مک گلون استراتژیست بلومبرگ اعتقاد دارد ارزش بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید

این مطلب راهم مطالعه کنید: مزایای بیت‌کوین نسبت به دارایی‌های دیگر چیست؟

پیش بینی قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری بیت کوین بر مبنای همین اصل است که ارزش بازار بیت کوین در نهایت از ارزش بازار ۹ تریلیون دلاری طلا بیشتر خواهد شد.

آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) پیش بینی کرده است این اتفاق در کمتر از ۱۰ سال دیگر خواهد افتاد. این در حالی است که در زمان نگارش این مطلب ارزش بازار بیت کوین ۱۹۶ میلیارد دلار است، یعنی ارزش بازار طلا نزدیک به ۴۵ برابر بیشتر از ارزش بازار بیت کوین است.

بیشتر تحلیلگران بازار با تقسیم کردن ارزش بازار ۹ تریلیون دلاری بر عرضه ۲۱ میلیونی بیت کوین به ارزش ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری برای هر واحد بیت کوین رسیده‌اند.

در واقع این تنها مک گلون نیست که عقیده دارد بیت کوین در آینده به قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری خواهد رسید، تحلیلگران دیگری مانند کامرون و تایلر، برادران وینکلووس هم به تازگی اعلام کردند بیت کوین روزی به قیمت ۵۰۰ هزار دلاری خواهد رسید. برادران دوقلوی وینکلووس حتی عقیده دارند، طلا شدن بهتر از طلا بودن است، یا به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری روی بیت کوین می‌تواند بهتر از سرمایه‌گذاری روی طلا باشد.

البته نباید فراموش کنیم که در بازار ارزهای دیجیتال هیچ چیزی تضمین شده نیست، اما کارشناسان عقیده دارند رخ‌دادهای اقتصادی در نهایت بیت کوین را به ۵۰۰ هزار دلار و حتی بالاتر خواهند رساند.

نظر شما درباره پیش بینی قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری برای بیت کوین چیست؟ اگر شما هم نظر یا تحلیلی دارید می‌توانید از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: zycrypto