ساعاتی پیش بیت با یک کاهش قیمت ناگهانی مواجه شد و سطح ۱۷ هزار دلار را از دست داد. اما علت این سقوط قیمت بیت کوین چه بود؟

سقوط قیمت بیت کوین در ۲۷ نوامبر بار دیگر در صرافی‌های برتر از جمله بایننس به زیر ۱۶۹۰۰ دلار اتفاق افتاد. پولبک اخیر در حالی است که سپرده‌گذاری نهنگ‌ها در صرافی‌ها رو به افزایش است.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل CryptoQuant، گزارش داده است که شاخص میانگین ورودی به صرافی‌ها به «منطقه خطر» رسیده است. از نظر تاریخی، این امر باعث می‌شود که بیت کوین دچار تصحیح قیمت‌های کوتاه مدت شود.

بیت کوین در تلاش برای دستیابی به مومنتوم بالای ۱۷۰۰۰ دلار

پس از سقوط قیمت در تاریخ ۲۷ نوامبر به ۱۶٫۲۰۰ دلار، بیت کوین برخی علائم بهبود را نشان داد. بیت کوین قبل از یک افت قیمت دیگر، بیش از ۱۱ ساعت بالای سطح ۱۷۰۰۰ دلار باقی مانده بود.

به دنبال سقوط شدید قیمت بیت کوین، انتظار می‌رود دامنه قیمت نوسانات کمی داشته باشد. افت قبلی در تاریخ ۲۶ نوامبر به ۱۶٫۲۰۰ دلار به دفتر سفارشات ارز، به ویژه در بازارهای آتی، خسارات سنگینی وارد کرد. طبق گزارش کوین تلگراف طی چند ساعت قراردادهای آتی به ارزش صدها میلیون دلار منتفی شدند.

چارت قیمت بیت کوین

چارت یک ساعته قیمت بیت کوین (صرافی بیت استمپ)

علت سقوط قیمت بیت کوین

به محض اینکه نهنگ‌ها سپرده‌گذاری بیت کوین را در صرافی‌ها آغاز کردند، قیمت شروع به کاهش کرد. این امر نشان می‌دهد که احتمالاً بسیاری از تریدرها در بازار مشتقات در افت قیمت خرید داشته‌اند. کی در ۲۷ نوامبر در این باره نوشت:

نهنگ‌های BTC در صرافی‌ها در حال سپرده‌گذاری هستند. من در کوتاه مدت دامپینگ را پیش‌بینی می‌کنم. شاخص میانگین ورودی به صرافی‌ها (۱۴۴-بلوک MA) به BTC ۲ رسید. من فکر می‌کنم ما در یک منطقه خطر قرار داریم. وقتی نهنگ‌ها در صرافی‌ها فعالیت می‌کنند، قیمت احتمالاً به حالت خنثی مانده یا کاهش می‌یابد.

شاخص میانگین ورودی به صرافی‌ها

شاخص میانگین ورودی به صرافی‌ها به منطقه خطر رسید

بیشتر بخوانید: تعداد نهنگ‌ های بیت کوین به اوج خود رسید

پیش‌بینی تریدرها

برخی از تریدرها، مانند سرمایه‌گذار بیت کوین معروف به «Bitcoin Jack»، این سناریو را پیش‌بینی کردند. وی گفت که احتمالاً سرمایه‌گذاران برای خرید در افت قیمت هجوم آورده و این کار منجر به افت مجدد قیمت می‌شود.

در تاریخ ۲۶ نوامبر، این تریدر پس از پیش بینی صعود و نزول ناگهانی (blow-off top) نزدیک اوج قیمت، گفت:

 واقعیتی دیگر با گذشت زمان به اثبات رسید: وقتی قیمت بیت کوین را اصلاح می‌شود، ٪ ۹۰ خیلی زود خرید می‌کنند و وقتی قیمت پایین‌تر می‌آید، در کف قیمت می‌فروشند.

با این پیش‌بینی اولیه، این تریدر همچنین اضافه کرد که بیت کوین قبل از شروع سخت صعود احتمالاً برای یک هفته کاهش یافته یا تثبیت می‌شود.

کف قیمت کجاست؟

پیش‌بینی‌ها در مورد کف قیمت کوتاه مدت بیت کوین متفاوت است. برخی از تریدرها انتظار دارند سطح ۱۶٫۰۰۰ دلار حفظ شود، در حالی که برخی دیگر ۱۵٫۰۰۰ و حتی ۱۴٫۰۰۰ دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

یک تریدر با نام مستعار معروف به «Beatlorion» گفته که احتمال افت به زیر ۱۵٫۰۰۰ دلار وجود دارد. اگرچه ممکن است BTC تا این حد سقوط نکند، این تریدر افزود که در این شرایط برای شورت کردن نسبت به لانگ کردن اعتماد به نفس‌بیشتری دارد. وی گفت:

لانگ کردن را متوقف کردم، من به این صعود اعتماد ندارم و دوباره وارد پوزیشن شورت شدم. منتظر یک دامپ به زیر ۱۵٫۰۰۰ دلار هستم. چیزی شبیه به آن را انتظار دارم. محض احتیاط لانگ کردن را متوقف کردم، اما برای شورت کردن نسبت به لانگ احساس بهتری دارم.

در عین حال، تریدر محبوب بیت کوین، تون ویز (Tone Vays) در تاریخ ۲۵ نوامبر گفت که انتظار دارد بیت کوین در نهایت حتی به بیش از سطح حمایت ۱۴٫۰۰۰ دلاری سقوط کند.

طبق گزارش کوین تلگراف، منطقه ۱۴٫۰۰۰ دلار بهتر است به عنوان حمایت حیاتی حفظ شود.

آیا به نظر شما قیمت بیت کوین دوباره صعود خواهد کرد؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph