سرانجام بیت کوین به لطف روند گاوی بازار خود توانست به قیمت ۱۷ هزار دلار برسد. قیمت ۱۷ هزار دلاری بیت کوین برای اولین بار از ژانویه سال ۲۰۱۸ رخ داده است.

در اوایل ماه سپتامبر بود که بیت کوین از قیمت ۱۰ هزار دلار کار خود را شروع کرد و حالا ۷۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. همچنین قیمت ۱۷ هزار دلاری بیت کوین با رکورد ۱۱۲ روز قرارگیری در سطح بالاتر از ۱۰ هزار دلار رخ داده است.

در چند روز اخیر، حجم معاملات بیت کوین وضعیت ثابتی را سپری کرده و بین ۲۳ و ۳۲ میلیارد دلار قرار داشته است. این ثبات حجم با وجود نوسانات و افزایش قیمت، کاملا استوار و ثابت قدم بوده است.

همچنین محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیا برای هفتمین هفته متوالی است که شمع‌های سبزرنگ را روی نمودارها نقش می‌بندد.

بیت کوین همچنین رکورد افزایش قیمت سه هفته‌ای خود را هم شکست. چرا که در سال ۲۰۱۷، با وجود این که این ارز دیجیتال به قیمت ۲۰ هزار دلار رسیده بود، اما دوام چندانی نداشت. بیت کوین در چند روز اخیر به طور مداوم در حال شکست رکوردهای خود است و نشان می‌دهد که در حال حاضر در نقطه‌ای قرار دارد که به عنوان یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌ها و ذخیره ارزش شناخته می‌شود.

با دستیابی به این قیمت، بیت کوین همچنین در حال شکستن رکورد ارزش بازار خود است. به طوری که بیت کوین فقط ۴۰۰ دلار دیگر نیاز دارد تا به رکورد تازه‌اش دست پیدا کند.

چطور بیت کوین به قیمت ۱۷ هزار دلار رسید؟

مسائل زیادی در دستیابی بیت کوین به بالاترین قیمت خود در چند وقت اخیر دخیل بوده‌اند.

یکی از فاکتورهای مهم این است که بسیاری از شرکت‌ها شروع به سرمایه‌گذاری مستقیم روی بیت کوین کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به MicroStrategy و Square اشاره کرد. این مسئله در حقیقت یکی از دلایلی بوده که باعث گاوی شدن بازار بیت کوین در چند ماه اخیر شده است. همچنین شرکت‌هایی نظیر Grayscale با خرید مقدار عظیمی بیت کوین و سرمایه‌گذاری‌های نهادی، نقش موثری در رشد این ارز دیجیتال ایفا کرده‌اند.

یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی، تاثیر هاوینگ بیت کوین در ماه می است. برخی از کارشناسان به این موضوع اشاره داشته‌اند که وقتی هاوینگ بیت کوین رخ دهد، شاید در ابتدا تاثیر چندانی از خود به جای نگذارد، اما تا ۶ ماه بعد، زمانی که مردم متوجه شوند موجودی بیت کوین بازار رو به کاهش است و نیاز به خرید بیشتر این ارز دیجیتال دارند، شاهد تاثیر هاوینگ خواهیم بود.

البته این فقط بیت کوین نیست که روز خوبی را پشت سر می‌گذارد. دیگر بازیکنان حاضر در بازار ارزهای دیجیتال هم امروز سبز رنگ بوده‌اند. قیمت ریپل با ۱۰ درصد افزایش به ۰٫۳۰ دلار رسید، لایت کوین با ۹ درصد افزایش به قیمت ۷۴ دلار رسید و همچنین پلکادوت و کاردانو هر دو رشدی ۹ درصدی را تجربه کرده‌اند. تنها آلت کوین در بین ۱۵ ارز دیجیتال برتر با نرخ منفی، مونرو است که با کاهش ۱ درصدی، به قیمت ۱۱۷ دلار رسید.

نظر شما در خصوص رشد قابل توجه بیت کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt