قیمت بیت کوین امروز یعنی ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰، برای اولین بار در تاریخ از مرز ۲۰٫۰۰۰ دلار فراتر رفت. این رکورد در حالی ثبت می‌شود که بیت کوین دو هفته پیش موفق شده بود بالاترین قیمت تاریخ خود را بشکند. در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با قیمت ۲۰٫۴۵۰ دلار مبادله می‌شود.

افزایش قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت؟

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند این این رالی صعودی با سه سال پیش یعنی رالی سال ۲۰۱۷ به چند دلیل متفاوت است و قیمت بیت کوین ممکن است خیلی بالاتر از این اعداد را هم ببیند.

از جمله مهمترین دلایل می‌توان به افزایش تقاضای سازمان و شرکت‌های بزرگ برای خرید بیت کوین اشاره کرد که سال ۲۰۲۰ شاهد موج عظیمی از شرکت‌ها برای تبدیل دارایی‌های خود به بیت کوین بودیم. علاوه بر آن سرمایه‌گذاران بیشتری به بیت کوین به عنوان یک دارایی ارزشمند برای حفظ ثروت اعتماد کردند.

قیمت بیت کوین ۲۰٫۰۰۰ دلار

قیمت بیت کوین از ۲۰٫۰۰۰ دلار عبور کرد

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش ۲۰ برابری بیت کوین قطعی است؛ نظر یکی از کارشناسان حوزه طلا

داده‌ها نشان می‌دهند در روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۷  اغلب سرمایه‌گذاران خرد جریان اصلی پشت بیت کوین قرار داشتند و خبری از شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران ثروتمند نبود. به این ترتیب این روند توسط سرمایه‌گذاران خرد پشتیبانی می‌شد که پس از فشار فروش نهنگ‌ها در آن زمان متوقف شد.

اما این بار پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری متمرکز بر سازمان‌ها و شرکت‌ها را شاهد هستیم. به عنوان مثال بازار معاملات آتی بیت کوین (CME BTC futures) اخیرا با سود ۱/۲۷ میلیارد دلار به عنوان دومین بازار بزرگ معاملات بیت کوین پس از اوککس (OKEx) قرار گرفت.

نکته اینجاست که شرکت‌ها و موسسات بزرگ به بیت کوین به یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نگاه نمی‌کنند، بسیاری از آن‌ها بیت کوین را به عنوان یک روش عالی برای حفظ ارزش دارایی و جایگزینی برای طلا در نظر می‌گیرند.

صرفنظر از سرمایه‌گذاری موسسات و افراد ثروتمند، شبکه بیت کوین هم قدرتمندتر شده است و بر اساس گزارش کوین تلگراف در هر ثانیه بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ دلار بیت کوین در جهان مبادله می‌شود. یا به عبارت دیگر روزانه ۴/۶۲۷ میلیارد دلار بیت کوین روزانه در جهان منتقل می‌شود.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد، شبکه بیت کوین به دلیل هش ریت و سختی استخراج نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱۰ برابر امن‌تر شده است.

جالب اینجاست همزمان با گذشتن بیت کوین از مرز ۲۰٫۰۰۰ دلار، اتریوم هم موفق شد از مقاومت ۶۰۰ دلاری عبور کند و در حال حاضر با قیمت ۶۱۶ دلار مبادله می‌شود.

نظر شما درباره رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰٫۰۰۰ دلار چیست؟ به نظر شما هدف بعدی بیت کوین در چه قیمتی است؟ فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph