بیت کوین در همان روزی که تسلا سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری خود را در BTC اعلام کرد، به بالاترین قیمت خود در ۴۶۷۹۴ دلار رسید و و بازارهای سهام نیز به قله‌های جدیدی صعود کردند. در تاریخ ۸ فوریه، پس از آنکه اسناد تسلا نشان داد این شرکت ۷/۷ درصد از سرمایه نقدی ناخالص خود را به BTC اختصاص داده، صعود قیمت بیت کوین (BTC) به بالاترین قیمت خود یعنی ۴۶۷۹۴ دلار اتفاق افتاد. در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین به ۴۷۰۰۰ دلار هم رسیده است.

صعود قیمت بیت کوین؛ شروع رالی

داده‌های بازارهای Cointelegraph و TradingView نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین (BTC) در حال حاضر ۱۸/۵ درصد افزایش یافته و نزدیک به قیمت ۴۶۰۰۰ دلار معامله می‌شود. در عین حال، اکثر آلت کوین‌ها و توکن‌های دیفای نیز افزایش داشته و سود روزانه دو رقمی را کسب کردند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال (coin 360)

در حالی که برخی از تحلیلگران در حال گمانه‌زنی هستند که کدام یک از شرکت‌های بزرگ قرار است به قطار بیت کوین بپیوندند، پال استیوز (Paul Steves)، تحلیلگر سهام رویال بانک کانادا فکر می‌کند که اپل شرکت بعدی خواهد بود که به این روند خواهد پیوست.

طبق گفته استیوز، اگر اپل بخواهد یک صرافی ارز دیجیتال راه‌اندازی کرده یا بیت کوین بخرد، می‌تواند سالانه درآمد ۴۰ میلیارد دلاری داشته باشد.

حرکات قیمت صعودی بیت کوین در یک زمان بسیار مهم اتفاق افتاد، زیرا این دارایی دیجیتال با عدم موفقیت برای شکست سطوح بالای ۳۸۰۰۰ دلار، در کل با کاهش احساسات بازار روبرو شده بود.

قیمت بیت کوین در برابر میانگین سی روزه

قیمت بیت کوین در مقابل میانگین ۳۰ روزه

این مطلب راهم مطالعه کنید: رکوردشکنی دوباره بیت کوین پس از اعلام خبر خرید ۱/۵ میلیارد دلار بیت کوین توسط تسلا

رالی دوج کوین و کاردانو

صعود دوج کوین (DOGE) نیز در حالی آغاز شد که گاوها این سکه meme پرطرفدار را به بالاترین قیمت جدید خود در ۰/۰۸۳۹ دلار رساندند. این حرکت اندکی پس از آن صورت گرفت که مارک کوبان (Mark Cuban) با نامیدن این آلت کوین به عنوان «بهترین سرگرمی با کسب سود زیاد»، آن را تأیید کرد.

قیمت کاردانو (ADA) پس از اجرای موفقیت آمیز شبکه‌ آزمایشی قراردادهای هوشمند و پتانسیل ادغام با دیفای در آینده، به بالاترین قیمت خود در چند سال اخیر یعنی به ۰/۷۲ دلار رسید که از ۱ فوریه ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. این افزایش قیمت دیدگاه سرمایه‌گذاران را نسبت به این پروژه تقویت کرده است.

چارت ۴ ساعته بیت کوین/تتر

چارت چهارساعته تغییرات قیمت BTC/USDT

صعود بازارهای سنتی با پرداخت محرک‌های ‌اقتصادی پیش‌بینی شده

با احتمال دور جدید پرداخت محرک‌های اقتصادی از سوی دولت ایالات متحده، از جمله پرداخت مستقیم ۱۴۰۰ دلار و اعتبار مالیاتی ۳۰۰۰ دلار برای هر کودک، این موضوع به تقویت بازارهای سنتی در روز دوشنبه کمک کرد.

S&P 500، داوو (Dow) و نزدک (NASDAQ) رکوردهای جدیدی را ثبت کردند و روز گذشته را به ترتیب با ۰/۷۴، ۰/۷۶ و ۰/۹۴ درصد بستند. شش روز گذشته، طولانی‌ترین موفقیت ادامه‌دار S&P 500 از آگوست سال ۲۰۲۰ بوده و داوو بهترین شروع خود را از فوریه سال ۱۹۳۱ تجربه کرده و در ماه جاری ۴/۷ درصد افزایش یافته است.

رالی آلت کوین‌ها

آلت کوین‌ها نیز از مومنتوم صعودی BTC بهره‌مند شده و بسیاری از آنها رالی دورقمی داشته، ترا (LUNA) و BitTorrent بیش از ۱۰۰ درصد سود کسب کردند.

پولکادات (DOT) با ۲۰/۲۳٪ صعود به بالاترین قیمت خود در ۲۳/۲۷ دلار رسید، در حالی که الروند (EGLD) در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰/۷ درصد سود به دست آورد تا بالاترین رکورد جدید خود را در ۱۹۱/۷۳ دلار به ثبت برساند. تتا (THETA) نیز با ۲۵/۵۵٪ صعود به بالاترین قیمت خود در ۲/۸۶ دلار رسید.

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۱/۳۲ تریلیون دلار و نرخ دامیننس بیت کوین ۶۳/۳ درصد است.

خرید بیت کوین

به نظر شما صعود قیمت بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا باید به زودی شاهد بیت کوین ۵۰ هزار دلاری باشیم؟ نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما درمیان بگذارید.

منبع: cointelegraph