بیت کوین شب گذشته موفق شده بود به رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود دست پیدا کند و از آن عبور کند. پس از آن بیت کوین با کمی اصلاح حتی به محدوده ۱۹٫۰۰۰ دلاری بازگشت. اما به نظر می‌رسد این پایان ماجرا نبود و بیت کوین دوباره امروز موفق شد رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت برساند و در برخی از صرافی‌ها به قیمت ۱۹٫۸۹۲ دلار برسد.

ثبت رکورد جدید قیمت برای بیت کوین

بر اساس داده‌های تریدینگ ویو (Tradingview) و کوین بیس (Coinbase) بیت کوین که هفته گذشته و در روز شکرگزاری با ریزش مواجه شده بود، موفق شد به راحتی دوباره به مرز ۱۹٫۰۰۰ دلاری بازگردد و روز دوشنبه موفق شد در برخی از صرافی‌ها به بالاترین قیمت تاریخ خود دست پیدا کند.

جالب اینجاست که بدانیم بیت کوین در ماه مارس با قیمتی کمتر از ۳٫۶۰۰ دلار معامله می‌شد، اما حالا در اول دسامبر به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۱۹٫۸۹۲ دلار دست پیدا کرده است که نشان‌دهنده قدرت و ثبات بیت کوین در بازار است. ناگفته نماند بیت کوین در برخی از صرافی‌ها موفق شده است از ۱۹٫۹۰۰ دلار هم فراتر رود.

رکورد جدید قیمت بیت کوین

بیت کوین امروز اول دسامبر ۲۰۲۰ موفق شد رکورد جدید قیمت را به ثبت برساند

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل کامل قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین

علت روند صعودی بیت کوین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

به نظر می‌رسد یکی از مهمترین علت‌های روند صعودی بیت کوین و رسیدن به رکورد بالاترین قیمت تاریخ برای بیت کوین سرازیر شدن سرمایه‌گذارهای سازمان و شرکت‌های بزرگ به بازار بیت کوین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ است. علاوه بر شرکت‌های بزرگ ثروتمندان زیادی هم در سال ۲۰۲۰ و با رکود بازارهای سنتی روی به بازار ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین آورده‌اند.

از جمله پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones) و استنلی دراکن‌میلر (Stanley Druckenmiller) که از مهمترین سرمایه‌گذاران بازارهای سنتی محسوب می‌شوند. دراکن میلر که از مشاوران مالی جورج سوروس (George Soros) محسوب می‌شود در ماه نوامبر با اشاره به اینکه بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته است، درباره بیت کوین گفته بود:

بیت کوین نزدیک به ۱۳ سال است که در بازار وجود دارد و هر روز بیشتر ثبات خود را به عنوان یک برند قابل اعتماد نشان می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل روند صعودی بیت کوین را می‌توان به کاهش فشار نهنگ‌های بیت کوین برای فروش اشاره کرد. به عبارت دیگر، میزان بیت کوین ارسال شده به صرافی‌های ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران با دارایی بالا به طور مداوم کاهش یافته است که نشان می‌دهد نهنگ‌های بازار دیدگاه مثبت به روند بازار بیت کوین دارند و تمایلی به فروش دارایی‌های خود ندارند.

در پایان گفتنی است بیت کوین پس از نزدیک شدن به مرز ۱۹٫۹۰۰ دلار با ریزش مواجه شد و در زمان نگارش این مطلب کمی پایین‌تر از ۱۹٫۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

پیش بینی شما از رکورد جدید قیمت بیت کوین چیست؟ آیا بیت کوین می‌تواند از ۲۰٫۰۰۰ دلار عبور کند؟ منتظر شنیدن تحلیل‌ها و پیش بینی های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cointelegraph