«بیت کوین این روزها همان روندی را در پیش گرفته است که قبل از رسیدن به رکورد تاریخی ۲۰ هزار دلار تجربه کرد. نقطه آغازین بازار گاوی فعلی تقریبا به یک سال گذشته برمی‌گردد.» این نقل‌قولی بود از ویلی وو، تحلیلگر معروف ارز دیجیتال که این هفته به روند افزایشی بیت کوین پرداخته و تحلیل‌هایش را بیان کرده است.

وو: «فاز اصلی بازار گاوی» بیت کوین تازه شروع شده است

وو در یک رشته توییت مفصل که در جواب جیمی سانگ، توسعه‌دهنده بیت کوین نوشته، به این موضوع اشاره می‌کند که:

بله. بازار گاوی از آوریل ۲۰۱۹ شروع شده. چیزی که الان داریم می‌بنیم، ابتدای فاز اصلی بازار گاوی است. شرایط کاملا شبیه سه ماه آخر سال ۲۰۱۶ است، با تفاوت‌هایی در پویایی و شرایط بازی.

در روزهای اخیر و طی روند افزایشی بیت کوین توانست دو بار از سطح ۱۲ هزار دلار عبور کند و خودش را طولانی‌مدت بالای ۱۱٫۵۰۰ دلار نگه دارد. همین‌ها موجب شده تا بیشتر تحلیلگران به آینده بیت کوین خوشبین باشند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین از مرز ۱۲ هزار دلار عبور کرد

علیرغم اینکه بیت کوین نتوانست بالای ۱۲ هزار دلار بماند، اما همچنان وضعیت گاوی به جای خود باقی‌ست؛ نتایج تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال گویای این موضوع هستند.

بازار فعلی برای وو، تفاوت‌های بزرگی هم با بازار سال ۲۰۱۶ دارد و این تففاوت‌های به‌دلیل بلوغی است که ارز دیجیتال به آن رسیده. وو معتقد است:

یکی از این موارد قانون‌گذاری بیت کوین برای صندوق‌های مالی بزرگ است و همچنین راه‌های ساده‌ای که برای خرید ارز دیجیتال مهیا شده، مثل اسکوئر کش، پی پال.

وو همچنین انتظار دارد موسسات مالی بزرگ طی بازار گاوی فعلی روی خوش به بیت کوین نشان دهند و آن را بپذیرند و این روند در بازار گاوی بعدی نیز ادامه داشته باشد.

فکر می‌کنم بیت کوین مجبور است که طی دوره فعلی فعلی خودش را به عنوان یک دارایی ارزشمند به سرمایه‌گذاران سنتی ثابت کند، چراکه بیت کوین در دوره بعدی جایگاه طلا را از آن خود خواهد کرد و در عصر دیجیتال سهم بازار دیجیتال بسیار چشمگیر خواهد بود.

 سرمایه‌گذاران بزرگ رشد ۱۰ برابری برای بیت کوین متصورند

دن تاپیرو، از سرمایه‌داران بزرگ حوزه ارز دیجیتال معتقد است طی این دوره بیت کوین می‌تواند یک افزایش قیمت دراماتیک ۱۰ برابری را تجربه کند.

او در توییتی نمودار پنج ساله عملکرد بیت کوین را منتشر کرد و نوشت، نمودار لگاریتمی بیت کوین نشان می‌دهد که طی این دوره با یک پرش ۵ تا ۱۰ برابری مواجه خواهد شد.

روند افزایشی بیت کوین
نمودار لگاریتمی رشد بیت کوین

در همین حین، بر اساس آماری که تحلیلگر PlanB ‌در توییتر منتشر کرده، جو وضعیت گاوی در بین سرمایه‌گذاران شدیدتر شده، طوریکه بیشتر از ۵۰ درصد آنها اعتقاد دارند که قیمت بیت کوین در دسامبر ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinTelegraph