در طی کمتر از یک ماه پس از اینکه بیت کوین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ موفق شده بود به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۵۸٫۳۵۰ دلار برسد، موفق به شکست این رکورد شد و حالا در تاریخ ۱۳ مارس بیت کوین محدوده ۶۰ هزار دلاری را هم لمس کرد. جالب اینجاست که دقیقا یک سال از زمان سقوط تاریخی بیت کوین به محدوده ۳۶۰۰ دلار در ماه مارس ۲۰۲۰ می‌گذرد.

بیت کوین ۶۰ هزار دلاری

بیت کوین که ماه گذشته روند نوسانی را پشت سر گذاشته بود تا محدوده ۴۲۰۰۰ دلاری هم پایین کشیده شد، با این حال احساس بازار همچنان نسبت به بیت کوین مثبت باقی ماند و ورود شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های سازمانی به روند صعودی قیمت بیت کوین کمک کرد.

شاید بتوانیم بگوییم طرح کمک مالی ۱/۹ تریلیون دلاری کنگره امریکا که روزهای گذشته به تصویب کنگره و امضای بایدن رسید، محرک بسیار مهمی برای جهش قیمتی بیت کوین و ثبت بالاترین قیمت تاریخ جدید محسوب شود.

بیت کوین ۶۰ هزار دلاری

بیت کوین پس از شکست مقاومت ۵۸۳۵۰ دلار حالا یک قدم تا ۶۰ هزار دلار فاصله دارد

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ بیت کوین در ۲۴ ساعته گذشته افزایش قیمت ۴ درصدی و در یک هفته گذشته جهش ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده است و حالا تنها یک قدم تا بیت کوین ۶۰٫۰۰۰ دلاری فاصله داریم.

به این نکته هم باید توجه کنیم که سهم بازار بیت کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال به ۶۱/۵ درصد رسیده است که افزایش ۲ درصدی را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد. به این ترتیب بیت کوین ۱/۱ تریلیون دلار از ارزش کل بازار ۱/۷۹ تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد.

در صورتی که بیت کوین بتواند موقعیتش را بالای محدوده ۵۸۰۰۰ دلاری تثبیت کند، انتظار داریم به روند صعودی خود ادامه دهد. موانع بعدی در مسیر صعودی بیت کوین در قیمت‌های ۶۲، ۶۵ و ۶۸ هزار دلار قرار گرفته‌اند.

خرید بیت کوین

به نظر شما روند صعودی بیت کوین تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از بیت کوین ۶۰ هزار دلاری شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: bitcoinschannel