پیش‌ بینی قیمت بیت کوین توسط مدیرعامل صرافی رمزارز بیت‌مکس (BitMEX)، آرتور هیز (Arthur Hayes)، سر و صدای زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال بر پا کرده است.

در نسخه اخیر مجله اینترنتی کریپتو تریدر دایجست (Crypto Trader Digest)، هیز گفت که دولت ایالات متحده می‌تواند به همان اندازه که برای رهایی از بحران شیوع بیماری کووید۱۹ لازم است پول چاپ کند. اما به علت کاهش تقاضا برای کالاهای خارجی و ذخیره سنگین وجه نقد از سوی بانک‌های آمریکایی، هیز معتقد است که دلار ایالات متحده به سمت کشورها و سازمان‌های کاری که بیش از همه به آن احتیاج دارند جاری نخواهد شد. این امر در نهایت می‌تواند منجر به یک سقوط گسترده شده و «اقتصاد جهان را نابود کند.»

هیز گفت:

فدرال رزرو به اندازه‌ای که بخواهد می‌تواند پول چاپ کند. اما شرکت‌ها و کشورهایی که بیش از همه به پول احتیاج دارند آن را دریافت نخواهند کرد… زمانش را نمی‌دانم اما دلار قدرتمند ایالات متحده کمر اقتصاد جهانی را می‌شکند. همه چیز از نو ساخته خواهد شد. پرسش اینجاست که سیستم جدید چگونه خواهد بود.

پیش بینی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

بیشتر بخوانید: ۲ دلیل اصلی که چرا قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به ۲۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید

پیش‌ بینی قیمت بیت کوین

مدیرعامل بیت‌مکس خاطرنشان کرد که بیت کوین می‌تواند از این وضعیت کسب منفعت کند، خصوصا اگر ایالات متحده دلار را دیجیتالی کند.

تنها چیزی که می‌دانم این است که وضع برای بیت کوین، قدرتمندترین نوع پول دیجیتال، از این بهتر نخواهد شد. تمام انواع و اشکال واسطه‌های مالی نابود شده‌اند. برای حل مشکل عرضه و تقاضا، دولت‌ها قوی‌ترین مشوق‌های مالی که جهان تا به حال به خود دیده را اعمال خواهند کرد. هزینه آن را نه قبض‌های مالیاتی (چون ۳۰ درصد جمعیت بیکار شده‌اند) بلکه انتشار پول پرداخت خواهد کرد.

دولت‌ها برای اینکه بتوانند مستقیما پول به دست مردم برسانند، مجبور هستند ارزهای خود را دیجیتالی کنند. با این کار، افراد در مورد پول دیجیتال آموزش می‌بینند. هنگامی که افراد پول دیجیتال فیات را درک کنند، به دنبال قدرتمندترینِ نوع آن خواهند بود تا جلوی آسیب‌های ناشی از تورم را بگیرند. اگر شما هم از جمله افرادی بودید که باور داشت لیبرا می‌تواند به توده مردم جادوی ارزهای دیجیتال را نشان بدهد، فقط تصور کنید که اگر همه افراد ژتون‌های غذای خود را با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل خرج کنند چه پیش خواهد آمد.

اگرچه هیز از زمان پیش‌بینی خود مطمئن نیست، اما انتظار دارد که امسال قیمت بیت کوین رشد چشمگیری داشته باشد و به یک رکورد تاریخی دست پیدا کند.

به همان اندازه که سقوط ارزش دارایی‌ها در سه ماهه اول سال سنگین بود، ما نیز مدت زیادی برای جبران مشکلات ناشی از سیستم مالی پیشین زمان لازم داریم. البته من هنوز هدف قیمت بیت کوین در اواخر امسال را ۲۰ هزار دلار می‌بینم.

پیش‌ بینی قیمت بیت کوین همیشه دشوار بوده است، مخصوصا الان که جهان با ویروس کرونا هم مواجه شده و اقتصاد جهانی دچار بحران است. شما قیمت بیت کوین را چگونه پیش بینی میکنی؟ نظرات و تحلیل‌های خود را با مخاطبان کوین نیک به اشتراک بگذارید.

فراموش نکنید برای اطلاع از جدیدترین اخبار بیت کوین و رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

منبع: forexcrunch.com