بیت کوین با یک جهش دیگر به رکورد تازه‌ای در سال ۲۰۲۰ رسید و از ۱۴٫۵۰۰ دلار هم فراتر رفت. در حالی که سایر آلت کوین‌ها رشد محسوسی را تجربه نکردند، سهم بازار بیت کوین به ۶۵ درصد رسیده است. در ادامه مطلب درباره افزایش قیمت بیت کوین به ۱۴۵۰۰ دلار صحبت می‌کنیم.

داده‌های بازار ارزهای دیجیتال و تریدینگ‌ویو نشان می‌دهد که در میان آشفتگی بازارهای سهام بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، رشد بیت کوین همچنان ادامه دارد.

در زمان نگارش این مطلب بالاترین قیمت متعلق به صرافی ارز دیجیتال بیت استامپ (Bitstamp) بود که قیمت ۱۴٫۵۶۰ دلار را برای بیت کوین ثبت کرده بود.

جالب است که بیت کوین چندین روز برای حفظ جایگاه خود بالای سطح قیمتی ۱۴۰۰۰ دلار با چالش روبرو شده بود اما حالا با مشخص‌تر شدن نتیجه انتخابات امریکا به نظر می‌رسد واکنش سرمایه‌گذاران نسبت به این موضوع مثبت بوده است. به نظر می‌رسد آشفتگی بازار سود خوبی برای بیت کوین به ارمغان آورده است چرا که سود روزانه این ارز دیجیتال به ۶/۵ درصد رسیده است.

افزایش قیمت بیت کوین ۱۴۵۰۰ دلار

قیمت بیت کوین برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به ۱۴۵۰۰ دلار رسید

در همین حال کیث ویرینگ (Keith Wareing) تحلیلگر کوین تلگراف یک سطح مقاومت حیاتی را شناسایی کرد که بیت کوین برای ادامه روند صعودی باید با موفقیت از آن عبور کند.

ویرینگ روز گذشته به صورت خلاصه عنوان کرده بود که بیت کوین در صورت شکستن سطح ۱۴٫۴۰۰ دلاری نسبتا واضح است که به ۱۷۰۰۰ دلار خواهد رسید.

با این حال به نظر می‌رسد مقاومت مهم بعدی در سطح قیمت ۱۴٫۵۰۰ دلار خواهد بود.

تحلیلگران زیادی هم عقیده هستند که بیت کوین در صورت دستیابی به ۱۴۰۰۰ و تبدیل آن از مقاومت به حمایت در آستانه رشد قابل توجهی قرار خواهد گرفت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اتریوم در سه ماه آینده می‌تواند به ۶۰۰ دلار برسد

افزایش سهم بازار بیت کوین

در حالی که بیت کوین روزهای بسیار درخشانی را سپری می‌کند و به بالاترین قیمت از ژانویه سال ۲۰۱۸ دست پیدا کرده است، اغلب آلت کوین‌های بازار رشد محسوسی را تجربه نکرده‌اند. البته اتریوم از معدود موراد استثنا محسوب می‌شود. اتریوم موفق شد با رشد ۵/۱ درصدی به بالاتر از ۴۰۰ دلار بازگردد. البته پیشرفت مثبت قیمت اتریوم را می‌توان تا حد زیادی به دلیل انعقاد قرارداد سپرده اتریوم ۲ نسبت داد که دیروز توسط ویتالیک بوترین اعلام شد.

افزایش قیمت بیت کوین ۱۴۵۰۰ دلار

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۵ نوامبر

همچنین در میان سایر ارزهای بازار، بایننس کوین ۴/۳ درصد و لایت کوین ۴/۸ درصد رشد را تجربه کرده‌اند. البته ارزهای دیگر هم رشد بسیار کمی را تجربه کردند که در مقابل بیت کوین بسیار ناچیز است.

بنابراین میزان سهم نسبی بیت کوین بر کل بازار یا همان دامینانس بیت کوین به افزایش تدریجی خود ادامه داده و در حال حاضر بالای ۶۴/۸ درصد قرار دارد. گفتنی است سهم بازار بیت کوین کمتر از یک ماه پیش تا ۵۸ درصد هم کاهش یافته بود، اما طی سه هفته با رشد ۶/۶ درصدی به بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۲۰ رسیده است.

نظر شما درباره افزایش قیمت بیت کوین به ۱۴۵۰۰ دلار چیست؟ به نظر شما بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به هدف بعدی یعنی ۱۷۰۰۰ دلار خواهد رسید؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cointelegraph