پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه بازوی سرمایه‌گذاری، مورگان استنلی (Morgan Stanley) در حال بررسی خرید BTC است، بهبود قیمت بیت کوین مشاهده شد.

بر اساس گزارش‌ها، مورگان استنلی، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری در ایالات متحده، در حال بررسی سرمایه‌گذاری در بیت کوین (BTC) است.

بلومبرگ گزارش داده که بازوهای سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری مورگان استنلی به نام Counterpoint Global ممکن است بیت کوین را در فهرست سرمایه‌گذاری احتمالی خود قرار دهند.

بهبود قیمت بیت کوین پس از انتشار این خبر

ساعاتی قبل از انتشار این خبر، قیمت بیت کوین با کاهش ۴ درصدی از ۴۸۰۰۰ دلار به ۴۶۲۵۲ دلار در صرافی بایننس رسیده بود. ولی با انتشار این خبر قیمت بیت کوین شروع به احیا کرد و از حدود ۴۶۳۰۰ دلار به بالاتر از ۴۹ هزار دلار رسید.

نمودار یک ساعته بیت کوین-تتر

چارت یک ساعته تغییرات قیمت بیت کوین/تتر

در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری از سوی Counterpoint Global بانک مورگان استنلی به دو دلیل مهم قابل توجه است.

اول اینکه، مورگان استنلی یک موسسه برتر مالی در ایالات متحده است و نفوذ آن در بخش بانکی بسیار زیاد است. دوم اینکه، این اتفاق پس از آن رخ داده که این بانک سهام خود را در مایکرواستراتژی افزایش داد، که تا به امروز بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین جمع کرده است.

بلومبرگ گزارش داد که Counterpoint Global در حال بررسی این موضوع است که آیا این ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذارانش هست یا خیر.

این شرکت همچنان نیاز به تأیید احزاب و نهادهای نظارتی مربوطه دارد. به این ترتیب، حتی اگر بازوی سرمایه‌گذاری این بانک تصمیم به سرمایه‌گذاری در بیت کوین بگیرد، ممکن است مدتی طول بکشد تا این امر تحقق یابد.

خرید سهام مایکرواستراتژی توسط مورگان استنلی

این اخبار تنها یک ماه پس از افزایش سهام مورگان استنلی در مایکرواستراتژی به نزدیک ۶۵۰۰۰۰ سهام، معادل بیش از ۱۰٪ از سهام این شرکت اعلام شد.

مایکرواستراتژی، یک شرکت اطلاعاتی تجاری در ایالات متحده است که پس از انباشت شدید BTC به عنوان دارایی خزانه داری، بازار این ارز دیجیتال را به شدت تکان داد. قیمت سهام این شرکت نیز طی چند ماه گذشته رشد چشمگیری داشته که حتی از خود بیت کوین نیز عملکرد بهتری داشته است.

از اواخر سال ۲۰۲۰، شرکت مایکرواستراتژی، به رهبری مدیر عامل آن مایکل سیلور (Michael Saylor)، به طور مداوم در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده و سمینارهای زیادی را برای کمک به سایر شرکت‌ها برگزار می‌کند.

به عنوان مثال، در تاریخ ۴ فوریه، مایکرواستراتژی یک سمینار با ۱۴۰۰ شرکت برای بحث در مورد «استراتژی شرکت سهامی بیت کوین» و راه‌های سرمایه‌گذاری در BTC به عنوان یک شرکت سهامی برگزار کرد.

عملکرد شرکت مایرکواستراتژی در برابر بیت کوین و نزدک

عملکرد مایکرواستراتژی در مقابل بیت کوین و نزدک

این مطلب راهم مطالعه کنید: دوره آنلاین رایگان مایکرواستراتژی درباره خرید بیت کوین توسط شرکت ها

افزایش درک عمومی از بیت کوین

ترکیبی از ورود سرمایه‌های بزرگ نهادی به بازار بیت کوین و پشتیبانی صریح ارزهای دیجیتال از سوی موسسات مالی، درک عمومی از بیت کوین را ارتقا می‌بخشد.

در نتیجه، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی با این فشار روبرو هستند که یا توضیح بدهند چرا در بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند یا اینکه آن را بپذیرند.

دانیل پینتو (Daniel Pinto)، نائب رییس و مدیرعامل اجرایی جی پی مورگان، در گفتگو با CNBC گفت که این بانک در صورت مشاهده تقاضای کافی ممکن است از معاملات بیت کوین پشتیبانی کند. وی گفت:

اگر با گذشت زمان یک کلاس دارایی ایجاد شود که توسط مدیران دارایی و سرمایه‌گذاران مختلف مورد استفاده قرار گیرد، ما باید در این امر مشارکت داشته باشیم. تقاضا هنوز وجود ندارد، اما من مطمئن هستم که در برخی موارد به وجود خواهد آمد.

به طور کلی، مؤسسات مالی بیشتری شروع به پشتیبانی از بیت کوین و بخش ارزهای دیجیتال کرده‌اند تا از زیرساخت‌های کلی این بازار سود ببرند.

به گزارش کوین تلگراف، بانک BNY Mellon نیز قصد دارد در آینده نزدیک بیت کوین خریداری کند.

خرید بیت کوین

آیا بهبود قیمت بیت کوین نشانه از سرگیری رالی صعودی آن است؟ آیا بیت کوین ۵۰ هزار دلاری را خواهیم دید؟ شما می‌توانید از طریق سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما در ارتباط باشید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

منبع: cointelegraph