پس از سقوط ۱۰۰۰ دلاری بیت کوین در روز گذشته، امروز کاملا ورق برای بیت کوین و بیشتر ارزهای دیجیتال برگشت، بیت کوین که روز گذشته یعنی ۲۶ خرداد در پایین ترین قیمت سه هفته گذشته خود یعنی حدود ۹۰۰۰ دلار دست و پا می‌زد، حالا در حال آزمایش سطح مقاومت ۹٫۵۰۰ دلاری است. در ادامه این مطلب از کوین نیک به بررسی علت کاهش قیمت بیت کوین در روز ۲۶ خرداد می‌پردازیم.

بر اساس داده‌های بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ دلار افزایش قیمت داشت و به حدود ۹٫۵۰۰ دلار دست پیدا کرد. با توجه به اینکه نوسانات چند ده دلاری برای بیت کوین کاملا معمول است، می‌توانیم بگوییم بیت کوین امروز توانست خودش را بالای ۹٫۵۰۰ دلار حفظ کند.

تا زمان نگارش این مطلب در امروز یعنی ۲۷ خرداد، بالاترین قیمتی که برای بیت کوین به ثبت رسیده ۹٫۵۷۰ دلار است و با وجود نوسانات کوچک از ۹٫۴۵۰ دلار پایین‌تر نرفته است.

علت کاهش قیمت بیت کوین

بهبود قیمت بیت کوین پس از سقوط روز گذشته

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیشبینی بلومبرگ درباره قیمت بیت کوین خبر از بیت کوین ۲۰٫۰۰۰ دلاری می‌دهد

علت کاهش قیمت بیت کوین در روز ۲۶ خرداد

طبق گزارش کوین‌تلگراف اقداماتی در بازار بورس سهام و کالا برای شکل دادن به تغییرات قیمتی بیت کوین در حال انجام است. در پی اقداماتی که روز گذشته انجام شده بود باعث شد بیت کوین سفر کوتاهی به قیمت ۹۰۰۰ دلار داشته باشد. اما امروز افزایش قیمت بیت کوین با افزایش شاخص‌های بازار سهام همراه شد.

لازم است بدانید علت اصلی سقوط شاخص‌ها در بازار سهام، شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن محرک‌های تشویقی فدرال رزور برای حمایت از کسب و کارها بود.

پس از آنکه فدرال رزرو اعلام کرد که در بازارهای اوراق بهادار و سهام حضور پررنگی خواهد داشت، شایعاتی به وجود آمد که دولت دونالد ترامپ در حال آماده سازی یک سرمایه گذاری زیرساختی به ارزش یک تریلیون دلار است.

به نظر می‌رسد با وجود اینکه بیت کوین بعد از شیوع ویروس کرونا خود را از سایر بازارها کاملا جدا در کرده است، اما اقداماتی مانند همین موضوع از جانب نیروهای کلان اقتصادی می‌تواند بازار بیت کوین را دستخوش تغییرات چشمگیر کند.

با همه این موضوعات بیت کوین بعد از یک نوسان شدید در ۲۴ ساعت گذشته دوباره در مسیر اصلی خود قرار گرفته است و به محدوده قیمتی سابق یعنی ۹٫۵۰۰ برگشت.

میشائیل فان د پاپ (Michaël van de Poppe) تحلیلگر نشریه کوین‌تلگراف عقیده دارد بیت کوین دوباره به مسیر صعودی خود برگشته است و برای شسکتن نقطه مقاومت ۱۰٫۵۰۰ دلاری تلاش خواهد کرد، اگر موفق به این کار شود، پیش بینی قیمت ۱۲٫۰۰۰ دلاری برای آن دور از ذهن نخواهد بود.

فان د پاپ روز دوشنبه در مصاحبه با فوربز (Forbes) تاکید کرد بیت کوین برای اینکه از این روند حرکتی خود خارج نشود باید یک اصلاح قیمتی تا ۹٫۳۰۰ دلار را تجربه کند. همچنین او اشاره می‌کند ۸٫۶۰۰ دلار یک سطح بسیار حیاتی برای بیت کوین است، اگر نتواند خودش را در این سطح حفظ کند باید منتظر یک میانگین حرکتی بین حداکثر ۸۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار باشیم.

تحلیلگر دیگری هم درباره نوسانات اخیر بیت کوین گفته است، در حال حاضر قیمت بالای ۱۰٫۰۰۰ دلار کمی دور از دسترس است، به جای آن بیت کوین باید روی سطحی نزدیک به ۸۰۰۰ دلار تمرکز کند.

تحلیل شما در موزد قیمت بیت کوین چیست؟ فراموش نکنید که می‌توانید تحلیل‌ها و نقطه نظرات خود در مورد بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با سایر علاقه‌مندان به این حوزه در میان بگذارید.

منبع: Cointelegraph