بیت کوین برای دومین بار در این ماه توانست از ۱۲ هزار دلار عبور کند؛ حالا سوال این است که آیا می‌تواند این جایگاه را حفظ کند؟

بیت کوین ۱۲ هزار دلار
نمودار روزانه بازار ارز دیجیتال

همین چند ساعت پیش قیمت بیت کوین توانست منطقه مقاومتی ۱۱٫۸۰۰ دلار را بشکند و بالاخره بالاتر از ۱۲ هزار دلار قرار بگیرد. بیت کوین برای رسیدن به این نقطه حرکتی آهسته و پیوسته داشت. از آن طرف آلت‌کوین‌ها کمی با کاهش قیمت مواجه شدند، به‌خصوص چین لینک (LINK) و بند پروتکل (BAND) که درصد کاهش قیمت‌هایشان دو رقمی بود.

بیت کوین در این مدت طبق الگوی پرچم سه‌گوش (Pennant Pattern) پیش می‌رفت و روزانه تقویت می‌شد؛ از این رو برای خیلی از تریدرها گذر از قیمت ۱۲ هزار دلار اصلا چیز عجیبی نیست. راکش اوپادایا، از نویسنده‌های سایت کوین‌تلگراف قبلا گفته بود:

جفت ارز بیت کوین/دلار یک الگوی پرچم سه‌گوش ساخته است، که معمولا مانند یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند. شکست مقاوتی بالاتر از الگوی پرچم بوده و نشان‌دهنده آن است که وضعیت بازار گاوی است. قیمت هدف این شکست مقاومتی ۱۴٫۷۵۶ دلار است. به هر حال، منطقه مقاومتی بعدی ۱۲٫۳۰۴/۳۷ بسیار نزدیک است و تریدرها می‌توانند انتظار داشته باشند که بیت کوین بالاتر از این منطقه بایستد.

بیشتر بخوانید: بیت کوین به بالاترین مقدار خود در سال ۲۰۲۰ رسید: اهداف قیمتی بعدی که باید زیر نظر داشته باشید

حالا که بیت کوین سد ۱۲ هزار دلار را شکست، اگر حجم بازار بیت کوین به اندازه کافی برسد می‌تواند رکورد روز ۲ اوت  را که برابر با ۱۲٫۱۲۲ دلار است، بشکند.

بیت کوین ۱۲ هزار دلار
نمودار روزانه بیت کوین

در همین حین اما آلت کوین‌ها کمی دچار کاهش قیمت شدند؛ به‌ویژه بند (BAND) و چین لینک (LINK) که با درصد کاهش قیمت‌های دو رقمی مواجه شدند.

قیمت لینک ۱۰ درصد کاهش یافت، اما توانست خودش را ترمیم کند و بالاتر از ۱۳ دلار قرار بگیرد. بند نیز ۳۱٫۳۴ درصد با اصلاح قیمت مواجه شد و به قیمت ۱۲/۱۹ دلار نزول کرد، ولی در زمان نوشتن این مطلب به قیمت ۱۶ دلار رسیده است.

کاردانو نیز کمی عقب نشسته  و با ۲/۳۹ درصد کاهش به قیمت ۰/۱۴۵ دلار رسیده است.

طبق جدول سایت CoinMarketCap حجم کلی بازار ارز دیجیتال ۳۶۴ میلیارد دلار است. سلطه بیت کوین نیز در حال حاضر به ۶۰/۹ درصد رسیده است.

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinTelegraph