بیت کوین در یک روز سه مانع اصلی را پشت سر گذاشت. اوایل امروز، قیمت بیت کوین از سد ۲۰ هزار دلار عبور کرد. تنها چند ساعت بعد، از مرز ۲۲۰۰۰ و ۲۳۰۰۰ دلار هم گذشت و این سیر صعودی و رکوردزنی قیمت بیت کوین ادامه دارد.

رکورد زنی قیمت بیت کوین

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، در حال حاضر قیمت بیت کوین پس از رسیدن به ۲۳٫۵۸۶ دلار دچار ریزش شده است ولی همچنان بالای ۲۲۰۰۰ دلار بوده و در نتیجه اوج قیمت دیگری را به ثبت رسانده است.

به نقل از AssetDash، با حرکت قیمت امروز، ارزش بازار بیت کوین نیز به ۴۰۳ میلیارد دلار رسید و Johnson & Johnson را به عنوان سیزدهمین دارایی بزرگ از لحاظ ارزش بازار را پشت سر گذاشت. در حال حاضر، ارزش بازار بیت کوین تقریباً به اندازه Walmart است که مقدار آن ۴۱۱ میلیارد دلار است.

رکوردزنی قیمت بیت کوین

روند صعودی بیت کوین تا چه قیمتی ادامه خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از مرز ۲۰٫۰۰۰ دلار گذشت

ارتباط این رالی با هاوینگ

مدیر عامل Blockstack، مونیب علی (Muneeb Ali)، معتقد است که این افزایش قیمت در ارتباط با هاوینگ بیت کوین است. رویدادی هر چهار سال یک بار که در آن پاداش بلوک بیت کوین برای ماینرها به نصف کاهش می‌یابد. آخرین هاوینگ در ماه مه سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، زمانی که قیمت BTC در حدود ۱۰۰۰۰ دلار بود.

وی گفت:

رویداد هاوینگ در ۳ مرتبه گذشته در طول تاریخ نشانه‌ای از آغاز یک بازار جدید گاوی بوده است. زمانی که قیمت بیت کوین ۱۰۰ دلار بود، رقم ۱۰ هزار دلار غیرممکن به نظر می‌رسید، اما اکنون که به گذشته و افزایش قیمت از ۱۰۰ دلار به ۱۰ هزار دلار نگاه می‌کنیم، رشد قیمت در آینده خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد.

شایان ذکر است که علی در آن زمان در مورد رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت خود در ۲۰۰۰۰ دلار صحبت می‌کرد. اما امروز صبح با رکوردزنی قیمت بیت کوین، قیمت تاکنون ۱۰ درصد دیگر افزایش یافته است.

هشدار به سرمایه‌گذاران

اوایل روز، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase)، به سرمایه‌گذاران درباره رالی‌های بازار هشدار داد. وی نوشت:

در حالی که ما همیشه از دیدن افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال بسیار هیجان‌زده و خوشحال می‌شویم، اما همچنین مهم است که اشاره کنیم در این زمان نه تنها حجم معاملات زیاد است بلکه نوسان قیمت نیز بسیار بالاست.

به عبارت دیگر، قیمت هر چقدر بالا برود می‌تواند کاهش هم داشته باشد.

نظر شما در مورد افزایش قیمت بیت کوین چیست؟ آیا این افزایش ناشی از هیجانات بازار است؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt