قیمت بیت کوین پس از سقوط به محدوده ۳٫۷۰۰ دلار در ماه مارس یک سال شگفت‌انگیز را پشت سر گذاشت و در روزهای آینده چشم انتظار محدوده قیمت ۱۴٫۰۰۰ دلاری است. البته بیت کوین در روز گذشته و همزمان با دوازدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت کوین موفق شد حتی به ۱۴٫۱۰۰ دلار هم برسد که بالاترین قیمت از ژانویه ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب درباره قیمت ۱۴۰۰۰ دلاری بیت کوین بیشتر صحبت می‌کنیم.

تحلیل هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت ۱۴۰۰۰ دلاری بیت کوین

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین چند سطح حیاتی را نشان می‌دهد که برای ادامه روند گاوی باید به آن‌ها دقت کنیم. یکی از مهمترین سطح، مقاومت فعلی ۱۴٫۰۰۰ دلاری است. اگر بیت کوین با موفقیت از این مقاومت عبور کند سطح مقاومت بعدی در محدوده ۱۶٫۵۰۰ تا ۱۷٫۰۰۰ دلار است.

این دو سطح در واقع آخرین موانع پیش روی بیت کوین برای رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ هستند. این در حالی است که اکثر آلت کوین‌ها هنوز در مقایسه با بالاترین قیمتشان در سال ۲۰۱۷ با ضررهای هنگفتی روبرو هستند.

همچنین باید به دو سطح حیاتی دیگر هم در نمودار قیمت بیت کوین دقت کنیم. این دو سطح در واقع سطوح حمایتی بیت کوین محسوب می‌شوند که اولین و مهمترین سطح حمایت فعلی در محدوده ۱۱٫۴۰۰ تا ۱۱٫۸۰۰ دلار قرار دارد. این سطح به مدت دو سال به عنوان مقاومت اساسی محسوب می‌شود یعنی قبل از هرگونه روند صعودی بیت کوین باید ابتدا  این سطح مقاومت را آزمایش می‌کرد.

به هر حال اگر این سطح حمایت از دست برود، حمایت بعدی در محدوده ۱۰٫۱۰۰ تا ۱۰٫۴۰۰ دلاری قرار دارد. اگر بازار در قلمرو گاوها باشد حفظ این دو حمایت اساسی بسیار مهم است.

تحلیل ماهانه تغییرات قیمت بیت کوین

قیمت ۱۴۰۰۰ دلاری بیت کوین

نمودار ماهانه قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید بیت کوین توسط بانک مرکزی از ماینرها

همانطور که نمودار ماهانه نشان می‌دهد، بالاترین قیمت بسته شدن ماهانه برای بیت کوین امکان پذیر است، یک موفقیت فوق‌العاده ۱۲ سال پس از انتشار وایت پیپر بیت کوین!

همچنین این نمودار ماهانه اهمیت این سطح مقاومت را نشان می‌دهد، زیرا آخرین مانع مهم برای به چالش کشیدن بالاترین قیمت تاریخ برای بیت کوین است.

اگر سطح ۱۳٫۷۰۰ تا ۱۴٫۲۰۰ شکسته شود، ادامه روند صعودی به سمت بالاترین قیمت تاریخ تقریبا تضمین شده است چرا که سطوح مقاومت زیادی در این میان دیده نمی‌شود.

البته شروع یک روند گاوی جدید به طور معمول با دوره‌های تثبیت و تجمیع همراه است که از طریق آن مقاومت‌های قبلی دوباره آزمایش می‌شوند تا به عنوان یک سطح حمایت تایید شوند. این دوره تجمیع به این معنی است که قیمت بیت کوین ممکن است تا ۱۱٫۶۰۰ دلار اصلاح شود تا حمایت کافی برای یک جهش صعودی بزرگ را پیدا کند.

نمودار قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۶

قیمت ۱۴۰۰۰ دلاری بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۶

نمودار سال ۲۰۱۶ این محدوده‌های تثبیت و تجمیع را نشان می‌دهد که به دنبال آن یک روند سالم ایجاد شده است. هر سطح مقاومت قبلی برای تایید دوباره آزمایش شد و پس از آن محدوده‌ای برای تثبیت و صعود بیت کوین هموار شد.

پس از ایجاد چنین محدوده، تراکم و فشردگی سرمایه شروع می‌شود که در نهایت یک جهش بزرگ را به دنبال دارد.

یک سیگنال مهم دیگر خریدهای سریع در زمان اصلاح بازار است. این موضوع به وسیله فیتیله‌های بلند در کندل‌های قیمتی نشان داده می‌شود زیرا خریداران با کاهش جزئی قیمت به سرعت وارد خرید می‌شود. اگر بازار در هفته‌های آینده اصلاح شود، شرایط مشابهی ممکن است رخ دهد.

سناریوی احتمالی بیت کوین در هفته آینده

قیمت ۱۴۰۰۰ دلاری بیت کوین

سناریوی احتمالی بیت کوین برای هفته آینده

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر انتخابات امریکا بر ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر محدوده ۱۱٫۴۰۰ تا ۱۱٫۸۰۰ دلار یک حمایت حیاتی محسوب می‌شود. اگر قیمت بیت کوین به زیر این محدوده ریزش کند، احتمال اصلاح بازار وجود دارد.

بنابراین سناریوی احتمالی بیت کوین نوسان در محدوده ۱۱٫۴۰۰ تا ۱۴٫۲۰۰ دلار است. چنین ساختاری شبیه به دوره تجمیع سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

اتریوم و سایر آلت‌کوین‌های بازار هم ممکن است پس از اینکه بیت کوین اصلاح خود را به پایان برساند، حرکت صعودی خود را آغاز کنند. به نظر می‌رسد حداقل چند ماه دیگر طول خواهد کشید تا دوباره فصل آلت کوین‌ها آغاز شود.

نظر شما درباره قیمت ۱۴۰۰۰ دلاری بیت کوین چیست؟ شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود در مورد بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph