طبق پیش‌بینی هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد پروژه دیکرد (Decred)، جیک یاکوم پیات (Jake Yocom-Piatt)، هاوینگ بیت کوین می‌تواند قیمت آن را دوبرابر کند درحالیکه استخراج‌کنندگان به دنبال پوشش هزینه‌های کار خود هستند. یاکوم پیات می‌گوید کاهش پاداش استخراج بلاک که در رویداد هاوینگ اتفاق می‌افتد باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد. برای اطلاع از سایر اخبار مرتبط با هاوینگ بیت کوین با کوین نیک همراه باشید.

یاکوم پیات طی مصاحبه ای اعلام کرد:

هاوینگ بیت کوین به این معنا است که استخراج‌کنندگان از این به بعد نیمی از آنچه تاکنون برای هر بلاک دریافت می‌کردند را دریافت خواهند کرد. این مسئله می‌تواند هزینه تولید بیت کوین را دو برابر کرده و باعث نصف‌شدن سود استخراج‌کنندگان شود… هزینه‌های استخراج‌کنندگان ثابت است، بنابراین برای حفظ حاشیه سود، آن‌ها تشویق می‌شوند تا قیمتی را که با آن بیت کوین‌های خود را می‌فروشند دوبرابر کنند. من انتظار دارم این شوک عرضه باعث افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین شود.

نزدیک شدن هاوینگ سوم بیت کوین

تقریبا هر چهار سال یک‌بار، بیت کوین رویداد هاوینگی را بر اساس پارامترهای کد بیت کوین تکمیل می‌کند. هر هاوینگ پاداش بلاک استخراج بیت کوین را به نصف کاهش می‌دهد.

بیت کوین حداکثر ۲۱ میلیون کوین عرضه می‌کند، البته هنوز تمام این کوین‌ها هنوز وارد گردش بازار نشده‌اند. از زمان آغاز به کار بیت کوین از یک دهه پیش، بیت کوین شاهد افزایش مداوم سرمایه در گردش خود از طریق پاداش‌های استخراج بوده است.

با سرعت فعلی، تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک بار، یک استخراج‌کننده جایی در جهان یک بلاک در شبکه بیت کوین پیدا کرده و ۱۲/۵ بیت کوین پاداش دریافت می‌کند. در واقع، این یعنی هر ۱۰ دقیقه ۱۲/۵ بیت کوین جدید تولید می‌شوند.

در تاریخ ۱۱ می، پاداش بلاک تا ۶/۲۵ دلار کاهش می‌یابد. درنتیجه، استخراج‌کنندگان برای همان میزان کار پول کمتری دریافت می‌کنند.

یاکوم پیات قیمت بیت کوین را طی روزهای آینده دو برابر می‌بیند

با توجه به این تغییر اساسی در بازار، یاکوم پیات روند قیمت بیت کوین را طی کوتاه مدت افزایشی می‌بیند. او در این خصوص اظهار داشت:

در کوتاه مدت، انتظار دارم قیمت تقریبا دوبرابر شود اما در مورد چگونگی الگوی افزایش بها در بازارهای رمزارز در طولانی‌مدت دشوار می‌توان نظر داد.

یاکوم پیات همچنین افزود:

نرخ انباشت به عرضه در نتیجه هاوینگ به شکل قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت و این برای قیمت بیت کوین در طولانی‌مدت مفید خواهد بود.

مدل انباشت به عرضه بیت کوین، که یاکوم پیات در پیش‌بینی خود در مورد قیمت بیت کوین در طولانی مدت از آن استفاده می‌کند، توسط تحلیل‌گر رمزارزی با حساب توییتری PlanB ایجاد شد. این مدل با در نظر گرفتن هاوینگ بیت کوین عرضه بیت کوین را با ارزش آن مقایسه می‌کند و طبق مدل عرضه و تقاضا، کاهش عرضه بیت کوین را برابر با افزایش قیمت آن می‌داند.

منبع: Cointelegraph