پس از چند روز ثبات قیمت بیت کوین توانست از قیمت ۳۵ هزار دلار عبور کند. در حال حاضر روند صعودی بیت کوین متوقف نشده و پادشاه ارزهای دیجیتال همچنان در حال فتح سرزمین‌های جدید است.

بیت کوین روز سه شنبه نزدیک به ۱۲ درصد جهش کرد و به بالاترین قیمت قبلی، ۳۴٫۵۴۴/۹۴ دلار رسید و از آن عبور کرد؛ قیمتی که در یکشنبه گذشته و پس از صعود سرگیجه آور آخر هفته سال نو به دست آمده بود. حالا اما بیت کوین توانست باز هم فراتر برود و به قیمت ۳۵٫۵۲۰ دلار برسد؛ یک رکورد تازه.

کی‌یونگ جو، مدیرعامل موسسه کریپتو کوانت معتقد است این روند نشان می‌دهد معامله‌گران “نامطمئن” و “ترسیده” از حرکت بعدی بازار هستند. با رکورد جدید، جهت بازار کمی واضح‌تر به نظر می‌رسد.

مت کی، مدیر شرکت Blockhead Capital مستقر در سانتا مونیکا، در گفتگو با CoinDesk درباره اقدام قیمت بیت کوین می‌گوید:

به نظر من، قضیه بسیار ساده است. تعداد خریداران بیش از فروشندگان است که به احتمال زیاد این رویکرد، سیاست‌های مالی ایالات متحده را برای دهه آینده تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: انتظارات از بیت کوین در سال ۲۰۲۱ با نگاهی به چرخه بازار آن در گذشته

روند صعودی اخیر بیت کوین در حالی است که نتایج انتخابات دور دوم سنا در جورجیا در حال انجام است. برخی حدس می‌زنند که یک کنگره تحت کنترل دموکرات‌ها می‌تواند نگرانی‌های تورمی مشترک بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین را تشدید کند.

بیت کوین پس از رشد ۳۰۰ درصدی سود خود در سال ۲۰۲۰، تاکنون بیش از ۲۰ درصد سود در ژانویه کسب کرده است که بیشتر ناشی از هجوم سرمایه‌گذاری‌های نهادی است که قیمت ۳۵ هزار دلاری بیت کوین را رقم زدند.

صعود ارزش بازار بیت کوین

با جهش امروز، ارزش بازار بیت کوین به ۶۵۷ میلیارد دلار رسیده است. به گزارش Asset Dash که قیمت سهام، رمز ارزها و وجوه قابل معامله در بورس را ردیابی می کند، اکنون بیت کوین به عنوان هشتمین دارایی با ارزش جهان شناخته می‌شود. بیت کوین با عبور از شرکت علی بابا، اکنون پشت سر تسلا ایستاده است.

این رشد فقط شامل حال بیت کوین نیست. اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹ درصد و در هفته گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است و به قیمت فعلی ۱۱۲۰ دلار رسیده است. بالاترین قیمت اتریوم با ۱۴۳۲ دلار در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸ به ثبت رسید.

به نظر شما در سال ۲۰۲۱ بیت کوین به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار خواهد رسید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: coindesk