به گفته پنترا کپیتال (Pantera Capital)، بحران کمبود موجودی بیت کوین می‌تواند تأثیر چشمگیری بر قیمت آن داشته باشد.

پی پال و کمبود موجودی بیت کوین

ورود پی پال به بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین (BTC) داشته باشد. در گزارشی که به تازگی منتشر شده، شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال پنترا کپیتال می‌گوید که کمبود موجودی بیت کوین در دل افزایش قیمت اخیر رخ داده و بیشتر بیت کوین‌های تازه استخراج شده توسط پی پال جمع‌آوری خواهد شد.

ادعای پنترا مبنی بر چپاول بیت کوین توسط پی پال

پنترا ادعا می‌کند که سرویس جدید ارز دیجیتال پی پال «در حال حاضر تأثیر زیادی دارد» و این شرکت پرداخت تقریباً هفتاد درصد از کل بیت کوین جدید در گردش را به چنگ می‌آورد.

پنترا با استناد به داده‌های itBit، ادعا می‌کند:

هنگامی که پی پال فعال شد، حجم ناگهان افزایش یافت. افزایش حجم itBit نشان می‌دهد که در طی چهار هفته از زمان فعال شدن، پی پال در حال حاضر تقریباً ۷۰ درصد از موجودی جدید بیت کوین را خریداری کرده است.

به گفته پنترا، داده‌ها حاکی از آن است که پی پال و Cash App در حال خرید تمام بیت کوین‌های تازه منتشر شده هستند.

بیشتر بخوانید: پی‌پال می‌تواند تعداد کاربران بیت‌کوین را سه برابر کند

سیاست پولی بیت کوین طوری برنامه‌ریزی شده که به مرور زمان ضد تورمی باشد. پذیرش گسترده بیت کوین، منجر به افزایش قدرت خرید و کمبود موجودی آن می‌شود. پنترا ادعا می‌کند که کمبود موجودی بیت کوین به افزایش پارابولیک قیمت بیت کوین کمک می‌کند.

چارت قیمت بیت کوین
 چارت قیمت سه ماهه بیت کوین

فعالیت پی پال

اوایل این ماه، پی پال خدمات معاملات رمز ارز خود را در ایالات متحده راه‌اندازی کرد و امکان معامله حداکثر ۲۰ هزار دلار در هفته را برای مشتریان خود فراهم کرد. این پلتفرم در اوایل سال ۲۰۲۱ در سطح جهانی راه‌اندازی خواهد شد.

این شرکت پرداخت آنلاین دارای ۳۰۰ میلیون کاربر فعال است که همین امر موجب می‌شود این شرکت را به سکوی پرتابی برای پذیرش آن تبدیل کرده است.

پنترا می‌گوید اکنون خرید بیت کوین بسیار آسان‌تر از آخرین بازار گاوی در سال ۲۰۱۷ است. در حال حاضر علاوه بر پی پال، خرده‌فروش‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال Cash App و Robinhood هستند.

پذیرش گسترده‌تر به این معنی است که این ارز دیجیتال احتمالاً سطوح بالاتری از قیمت را تجربه خواهد کرد. اگرچه بیت کوین بسیار پرنوسان است، اما قبل از صعود قیمت خود طی دو ماه گذشته یک دوره ثبات غیرمعمول و طولانی داشته است.

نظر شما در مورد فعالیت پی پال و نقش آن در کمبود موجودی بیت کوین چیست؟ نظرات خود را در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph