بیت کوین فعلا توانسته خودش را بالای ۱۰ هزار دلار نگه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نوسان بسیار کمتری نسبت به روزهای گذشته از خود نشان داده است. بقیه بازار ارز دیجیتال نیز نشانه‌هایی از بازگشت دارند، از جمله چین لینک که دوباره خودش را میان پنج ارز دیجیتال بالای جدول جا کرده است. از طرفی افزایش قیمت SushiSwap موجب شده تا SUSHI جزو ۱۰۰ ارز دیجیتال بزرگ جهان قرار بگیرد.

بیت کوین بالای ۱۰ هزار دلار می‌ماند

پس از چند روز متوالی که بیت کوین نوسان قیمتی شدیدی را تجربه کرد و در یک روز ۲ هزار دلار از قیمتش کم شد، طی ۲۴ ساعت گذشته بزرگترین ارز دیجیتال لحظات آرامی را پشت سر گذاشته است. بیت کوین فعلا نزدیک ۱۰ هزار دلار پرسه می‌زد، البته تا ۱۰٫۳۵۰ دلار نیز بالا رفت، اما خرس‌ها نگذاشتند که بالاتر رود و آن را پایین کشیدند؛ تا جایی که در زمان نوشتن این مطلب با قیمت حدودا ۱۰٫۱۵۰ دلار خریدوفروش می‌شود.

در ساعات آینده، مرز روانی ۱۰ هزار دلار یک سطح حیاتی برای بیت کوین حساب می‌شود. این این سطح شکسته شود، بیت کوین به سرعت تا ۹٫۸۰۰ و ۹٫۶۰۰ دلار سقوط می‌کند و حتی امکان دارد تا ۹٫۴۰۰ و ۹٫۱۰۰ دلار نیز پایین بیافتد.

اما اگر سطح ۱۰ هزار دلار از بیت کوین حمایت کند، بزرگترین ارز دیجیتال جهان می‌تواند تا سطح ۱۰٫۵۰۰ و بعد تا ۱۰٫۸۰۰ و ۱۱٫۰۰۰ دلار بالا برود.

بیت کوین بالای ۱۰ هزار دلار
نمودار ۲۴ ساعته قیمت بیت کوین

آلت کوین‌ها برمی‌خیزند

به نظر می‌رسد پس از یک هفته بد و کاهش ۸۰ میلیارد دلاری ارزش کل بازار ارز دیجیتال، وضعیت بازار  سبز شده است. اتریوم که تا ۳۱۰ دلار نیز کاهش یافته بود، امروز ۶ درصد افزایش قیمت داشته و به ۳۴۵ دلار رسیده است.

چین لینک اما بیشترین مقدار رشد را داشتهو با ۲۰ درصد افزایش توانسته خودش را به بالای ۱۲ دلار برساند. این اتفاق باعث شد تا ارزش بازار چین لینک به ۴/۳ میلیارد دلار برسد و جایگاه پنجم بزرگترین رمزارزهای جهان را از بیت کوین کش برباید.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال که قبل از سرمایه گذاری باید بدانید

پولکادات با ۱۵ درصد افزایش، به ۴/۵ دلار و بایننس کوین با ۱۷ درصد افزایش به ۲۲ دلار رسید. افزایش بایننس کوین به‌دلیل رونمایی بایننس از پلتفرم فارمینگ است. این پلتفرم با نام Binance Launchpool معرفی شده است. طبق اعلام بایننس این پلتفرم ۹ سپتامبر شروع به کار می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که با استیکینگ ارزهایی مثل بایننس کوین، BUSD توکن جدید پاداش بگیرند.

بیت کوین بالای ۱۰ هزار دلار
نمای کلی بازار ارز دیجیتال

چشمگیرترین عملکرد هم برای توکن گاورننس SushiSwap بود، SUSHI. پس از خبرهای جنجالی‌ هفته گذشته این ارز دیجیتال، از جمله اینکه مدیر SushiSwap تمام سکه‌هایش را فروخت و کنترل این پروتکل را به مدیر صرافی FTX منتقل کرد، توکن SUSHI طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرد و به قیمت ۲/۸۰ دلار رسید. SUSHI با این جهش جزو ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر قرار گرفت.

ارزش کل بازار ارز دیجیتال نسبت به دیروز ۱۳ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۳۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره ارز دیجیتال را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: CryptoPotato