با وجود نوسان زیاد، بیت کوین توانست تسلط خود را در بازار افزایش دهد و عملکرد ثابتی را از خود به جای بگذارد. به طوری که این ارز دیجیتال توانست در طول روز به قیمت ۱۰٫۹۰۰ دلار برسد. در دستی دیگر، شاهد کاهش ارزش آلت کوین ها بوده‌ایم. در این مدت، آلت کوین‌ها بخش بزرگی از ارزش خود را باختند و این بیت کوین بود که حکم‌فرمایی خود را قوت بخشید.

نزدیک شدن بیت کوین به ۱۱ هزار دلار با کاهش ارزش آلت کوین ها

اصلی‌ترین ارز دیجیتال حال حاضر دنیا، در چند روز گذشته روندی مثبت را طی کرده است. دیروز قیمت بیت کوین بیش از ۱۰٫۷۰۰ دلار دست یافت، اما این پایان ماجرا نبود و روند مثبت این ارز دیجیتال، بیت کوین را به قیمت ۱۰٫۹۳۰ دلار رساند.

البته که بیت کوین هنوز از شر خرس بازار خلاص نشده و با از دست دادن کنترل خود، به قیمت ۱۰٫۶۵۰ دلار رسید. اما با این حال بیت کوین بی‌کار ننشست و با نبردی دیگر، خود را ۱۰٫۹۰۰ دلار رساند.

وضعیت مثبت بیت کوین در صرافی بایننس
وضعیت مثبت بیت کوین در صرافی بایننس با وجود کاهش ارزش آلت کوین ها

از نظر فنی، بیت کوین برای خلاص شدن از این شرایط، باید بر سطح مقاومت و سطح روانی ۱۱ هزار دلار غلبه کند تا بتواند در مراحل بعد با سطوح ۱۱٫۱۵۰ دلار و ۱۱٫۴۵۰ دلار رو به رو شود.

اما باری دیگر، با روندی که بیت کوین طی می‌کند، رفتار خود را مشابه روند طلا نشان داده است. این فلز با ارزش همچنین افزایش قیمتی از ۱٫۹۵۵ دلار بر هر اونس به ۱۹۷۰ دلار را تجربه کرد و درست همانند بیت کوین، با یک کاهش کوچک به ۱٫۹۶۰ تغییر پیدا کرد.

با این حال با کاهش ارزش آلت کوین ها ، بسیاری از آن‌ها شرایطی قرمز را تجربه کردند. اتریوم با کاهشی ۳ درصدی، به کمتر از ۳۶۵ دلار رسید. در حالی که ریپل با کاهش منفی ۳ درصدد،‌ برای باقی ماندن در قیمتی بالاتر از ۰٫۲۴ دلار تقلا می‌کند.

ناکامی آلت‌کوین‌ها و امور مالی متمرکز

دیگر ۱۰ آلت کوین برتر، از جمله پولکادات با کاهش منفی ۲/۳ درصد، بیت کوین کش با کاهش منفی ۳ درصد، بایننس کد که یکی از موفق‌ترین کوین‌های بازار در هفته‌های اخیر شناخته می‌شد، با کاهشی منفی ۵/۷ درصد، چین‌لینگ با کاهش منفی ۹/۵ درصد و لایت کوین با کاهش منفی ۳ درصد، از جمله ناکام‌های بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند.

کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال با کاهش ارزش آلت کوین ها
کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال با کاهش ارزش آلت کوین ها

البته برخی از قابل توجه‌ترین بازنده‌های ۲۴ ساعت اخیر، مرتبط با بازار امور مالی غیرمتمرکز بوده‌اند که از برخی از آن‌ها تا منفی ۲۷ درصد هم سقوط آزاد داشته‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به NXM، Flexacoin و SushiSwap اشاره کرد.

با وجود این که تعداد کمی از این کوین‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در شرایط سبز معامله شدند، مانند ABBC Coin با رشد ۱۲ درصد و Terra با رشد ۱۰ درصد، ارزش کلی بازار، در روز گذشته ۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

نظر شما در خصوص کاهش ارزش آلت کوین ها چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cryptopotato