از روز گذشته تا الان بیت کوین و اغلب آلت کوین‌ها جهش نسبتا آرامی را تجربه کردند. به نظر کارشناسان علت این روند صعودی ترخیص دونالد ترامپ از بیمارستان و خبرهای جدید در مورد بسته‌های حمایتی جدید دولت است. در ادامه این مطلب به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ مهر خواهیم پرداخت.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ مهر

برخلاف اینکه تصور می‌شد بیت کوین و بازار سهام ایالات متحده به علت بستری شدن رئیس جمهور ایالات متحده دچار ریزش شود، بازار نسبتا روزهای آرامی را پشت سر گذاشت. شاید بهتر است بگوییم بیت کوین و برخی از آلت‌کوین‌ها شاید مقدار کمی افزایش قیمت را هم تجربه کردند و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حدود ۶ میلیارد دلار افزایش یافت و از ۳۳۴ میلیارد دلار به ۳۴۰ میلیارد دلار رسید.

اگر به بازار بیت کوین در روزهای گذشته نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم بیت کوین آخر هفته آرامی را پشت سر گذاشته است. با این حال این ترس وجود داشت که به علت بستری شدن دونالد ترامپ در اواخر روز جمعه، با بازشدن بازارهای مالی در روز یکشنبه شاهد نزولی شدن بازار باشیم.

با این حال، چنین سناریویی هنوز محقق نشده است. معاملات آتی سهام ایالات متحده روز گذشته برای معاملات باز شد، اما نوساناتی در بازار مشاهده نمی‌شود.

پس از اینکه پزشکان کاخ سفید اعلام کردند که حال عمومی آقای ترامپ خوب است و امروز می‌تواند از بیمارستان مرخص شود، اوضاع بازار هم تغییر کرد. همچنین گزارش‌هایی که در مورد محرک‌های اقتصادی جدید دولت مخابره شد، مانند چیزی که در گذشته اتفاق افتاده بود باعث جهش بازار شد.

افزایش همبستگی بین بیت کوین و وال استریت می‌تواند به سود بازار ارزهای دیجیتال باشد. به صورتی که در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین با اندکی رشد همراه شده است.

بیت کوین امروز موفق شد بازه قیمتی ۱۰٫۵۰۰ تا ۱۰٫۶۰۰ که دیروز در آن گیر افتاده بود را بشکند و چند ساعت پیش حتی به ۱۰٫۷۵۰ دلار هم رسید. سپس با کمی کاهش به ۱۰٫۶۷۰ دلار سقوط کرد اما همچنان نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۴ مهر

افزایش قیمت بیت کوین پس از اعلام خبر ترخیص ترامپ از بیمارستان

این مطلب راهم مطالعه کنید: گسترش استفاده از بیت کوین در سیاست و کمپین‌های انتخاباتی

تحلیل بازار آلت کوین‌ها روز ۱۴ مهر

بیشتر آلت کوین‌ها هم امروز در وضعیت سبز قرار دارند. قیمت اتریوم با جهش ۱/۵ درصدی از ۳۵۰ دلار فراتر رفت. ریپل هم که در بین ۱۰ ارز مهم بازار بهترین وضعیت را دارد، موفق به رشد ۷ درصدی شد و قیمت آن به ۰/۲۵ دلار رسید.

اگر از حال بقیه آلت کوین‌ها بپرسید، بایننس کوین ۲/۵ درصد، بیت کوین کش ۱ درصد، پولکادات ۳ درصد، چین لینک ۳ درصد، کاردانو ۵ درصد و سکه کریپتو دات کام هم ۱/۲ درصد از روز گذشته تا الان افزایش قیمت را تجربه کنند.

چشمگیرترین ارز دیجیتال بازار برای سومین روز پیاپی پوماپی (PumaPay) است که ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. PMA حالا با ارزش ۰/۰۰۲ دلار معامله می‌شود و موفق شده است در بین ۱۰۰ ارز برتر بازار قرار بگیرد. ارز سلسیوس (Celsius) هم با ۱۱ درصد و زیلیکا (Zilliqa) با ۱۰ درصد از دیگر ارزهای هستند که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته درصد رشد دو رقمی را تجربه کردند.

در طرف مقابل اما یوما (UMA) با ۹/۵ درصد، انرژی وب توکن (Energy Web Token) با ۸ درصد و امپل فورث (Ampleforth) با ۷/۵ درصد بیشتری کاهش قیمت را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساندند.

فراموش نکنید اگر از مطالب سایت کوین نیک استفاده می‌کنید و به نظرتان مفید است آن را با سایر دوستانتان که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند به اشتراک بگذارید.

 

منبع: cryptopotato