طبق یک سری از تحلیل‌های انجام شده توسط یک شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال، معاملات بیت کوین در ۲ ماه اخیر روند آهسته‌ای را تجربه کرده و شاهد کاهش ۴۰ درصدی داد و ستد‌ها بوده است. دلیل این سقوط ۴۰ درصدی معاملات بیت کوین چیست؟

Crypto Compare، موسسه لندنی تحلیل بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده، به تازگی در خصوص روند معاملات بیت کوین، گزارشی منتشر کرده است:

حجم معاملات از ماه ژوئن، به تدریج کمرنگ شده است. حالا حتی تنها شاهد نیمی از حجم معاملات روزانه‌ای هستیم که ماه پیش انجام می‌شد. صرافی‌های مشتقات ارزهای دیجیتال، کاهش ۳۵/۷ درصدی حجم معاملات را تجربه کرده‌اند.

دلیل توقف معاملات بیت کوین چیست؟

معاملات بیت کوین در بزرگ‌ترین صرافی‌های دیجیتال ارزهای رمزنگاری شده، در ماه ژوئن نزدیک به ۴۰ درصد کاهش داشته‌اند. سوال این است که چه اتفاقی رخ داده؟ هر چه که باشد، همین چند ماه پیش بود که به لطف شیوع ویروس کرونا، تحلیل‌ها حاکی از صعود بیت کوین و رمزارزها به قله معاملات بود.

توقف معاملات بیت کوین
طبق تحلیل‌ها، شاهد سقوط ۴۰ درصدی معاملات بیت کوین بوده‌ایم

خیلی‌ها بر این باور بودند که به لطف عرضه چک‌های انگیزه‌ای (Stimulus Checks) توسط ایالات متحده و دیگر ابزار مالی به منظور تحریک چرخه اقتصاد برای مبارزه با ویروس کرونا، این اتفاق رخ داده است. تورم و دیگر مشکلات اقتصادی، ممکن است به این دلیل باشد که دولت ایالات متحده، خیلی راحت پول چاپ می‌کند. در نتیجه این فعالیت‌‌ها، اینطور گفته می‌شود که خیلی از مردم بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده را روزنه امید تازه‌ای می‌بینند، وسیله‌ای با پتانسیل بالا در ثروت خود که می‌تواند در برابر سقوط اقتصادی دولت‌ها ایستادگی کند؛ ابزاری که قادر است پول آن‌ها را حفظ و درآمد آن‌ها را ثبات ببخشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا حجم تریدینگ بیت کوین تا ۴ سال آینده، ۱۰۰ برابر خواهد شد؟

اما حالا، به نظر می‌رسد این ایده معکوس شده است. با وجود شواهد سقوط ۴۰ درصدی معاملات بیت کوین در ماه اخیر، خیلی از تحلیلگران از شروع زمستان دنیای ارزهای دیجیتال و خواب عمیق آن‌ها، هراس دارند؛ اتفاقی مشابه با شرایط اواخر سال ۲۰۱۸.

آیا سقوط ۴۰ درصدی معاملات بیت کوین یک خبر ناگوار است؟

چارلز هیتر (Charles Hayter) از شرکت تحلیلی Crypto Compare اعتقاد دارد که این اتفاق، لزوما چیز بدی نیست. اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که داد و ستد‌ها خوابیده و نگهداری بیت کوین در کیف پول‌ها، تصمیمی جدی‌تر شده است. او در این خصوص می‌گوید:

مردم فعلاً دست نگه داشته‌اند و دارایی‌های دیجیتال خود را حفظ می‌کنند. اختلاف میان ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال در حال کاهش است و شاهد یک قانون گرشام (Gresham’s Law) هستیم؛ اتفاقی که در آن پول بد، پول خوب را به رواج می‌اندازد و پولی که ارزش آن کم‌رنگ نمی‌شود، تبدیل به انتخاب اصلی مردم خواهد شد.

در این بین برخی‌های دیگر هم هستند که فکر می‌کنند به این دلیل معاملات کم رنگ شده چرا که یک سری از مردم دست نگه داشته‌اند تا بیت کوین به پنجمین فرم خود در نمودارها دست پیدا کند. در حالی که این اتفاق چندین بار در همین سال رخ داده است، نفوذ بیت کوین به شبکه ۱۰ هزار دلار مختصر و کوتاه مدت بوده است. در همین ماه ژوئن، قیمت ۱۰ هزار دلاری بیت کوین تنها کمتر از ۱ ساعت دوام آورد و دوباره سقوط کرد.

چطور شرایط بیت کوین تغییر خواهد کرد؟ در هم کوبیدن موانع و رسیدن به قیمت ۱۰ هزار دلار

الکس کوپتسیکویچ، یکی از تحلیلگران مالی FXPro در خصوص شرایط حاکم در خصوص ارزهای دیجیتال و سقوط ۴۰ درصدی معاملات بیت کوین گفته است:

ترند قیمت‌های حاشیه‌ای بیت کوین بیش از حد طول کشیده است. شرایط حال حاضر بیت کوین حالا یادآور وقایع قبل از نوامبر ۲۰۱۸ است؛ زمانی که یک بازه زمانی درازمدت نسبتا ضعیف، منجر به فروپاشی قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود در خواب زمستانی رمزارزها شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل تکنیکال بیت کوین حکایت از فرار رو به جلو دارد

با توجه به سقوط و آهسته شدن معاملات بیت کوین، شما چه آینده‌ای را برای این ارز دیجیتال پیشبینی می‌کنید؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Live Bitcoin News