در سری مطالب راهنمای ورود به بازار بیت کوین، ابتدا به اهمیت آشنایی با ارزهای دیجیتال و بلاک چین پرداختیم، سپس به سراغ آگاهی از اخبار و ریسک‌های موجود در زمینه ارزهای دیجیتال رفتیم و در قسمت سوم از صرافی‌های بیت کوین گفتیم. در قسمت چهارم، نوبت به داد و ستد بیت کوین می‌رسیم.

در ادامه این مطلب از کوین نیک، در مورد داد و ستد بیت کوین و چگونگی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌گوییم.

خرید و فروش بیت کوین

هنگامی که حساب خود را در صرافی باز و پول خود را در آن واریز کردید، حال می‌توانید اولین خرید بیت کوین خود را انجام دهید. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ارزهای رمزنگاری شده این است که بر خلاف دیگر بازار‌ها، نیاز نیست شخصی سرمایه‌دار باشید. حتی با مبلغ کم هم می‌توان وارد این عرصه شد.

بنابراین با دیدن قیمت حال حاضر بیت کوین نترسید که نمی‌توانید هرگز حتی یک بیت کوین بخرید. شما قادر هستید حتی یک هزارم یک بیت کوین را خریداری کنید. به همین دلیل است که مردم دنیا در هر نقطه‌ای که باشند، با هر مبلغی که در اختیار دارند، قادر هستند روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

صرافی‌هایی مانند کوین بیس، برای جا به جایی بیت کوین از یک کاربر به کابر دیگر، هیچ هزینه انتقالی دریافت نمی‌کنند. اما اگر می‌خواهید پول خود را به بیت کوین تبدیل کنید، یا برعکس، بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را به دلار تبدیل کنید، کوین بیس هزینه‌ انتقال را از شما کسر خواهد کرد. اگر بخواهید از یک حساب بانکی پول خود را جا به جا کنید، این هزینه ۱/۴۹ درصد و اگر بخواهید از یک کارت اعتباری پول را جا به جا کنید، این هزینه ۳/۹۹ درصد خواهد بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال به زبان ساده

فراموش نکنید با این که هزینه انتقال پول از کارت اعتباری بیشتر است، اما سرعت انتقال هم نسبت به حساب‌های بانکی بالاتر است. انتقال پول از یک حساب بانکی به صرافی دیجیتال و برعکس، بین ۴ تا ۵ روز کاری طول می‌کشد. البته زمانی که خرید را انجام می‌دهید، در طول این ۴ تا ۵ روز، قیمت بیت کوین اگر تغییری کند، باز هم شما با همان قیمتی ابتدایی بیت کوین را دریافت می‌کنید. برای مثال، فرض می‌کنیم قیمت بیت کوین ۴/۴۱۱ دلار است و قصد خرید ۰/۲۲۳۳ بیت کوین داریم. قیمت کلی این خرید ۹۵۸/۳۲ دلار تمام می‌شود و هزینه این انتقال ۱۴/۶۸ دلار است. این انتقال از یک حساب بانکی به صرافی ۵ روز طول می‌کشد. اگر در این ۵ روز قیمت بیت کوین به ۵ هزار دلار افزایش پیدا کند، روی خرید شما تاثیر ندارد و با همان قیمت ۴/۴۱۱ دلار بیت کوین را دریافت می‌کنید.

داد و ستد بیت کوین از مبتدی تا حرفه‌ای

خرید و فروش بیت کوین

داد و ستد بیت کوین از مبتدی تا حرفه‌ای

صرافی‌ها از نظر عملکرد، حجم خرید و فروش، و همچنین فضای کاربری، دارای سطوح مختلفی هستند. برای مثال، صرافی کوین بیس دارای ۲ پلتفرم مختلف برای کاربران عادی و حرفه‌ای است. پس از کسب تجربه در فضای بازار عادی و خرید و فروش چند بیت کوین، می‌توانید وارد لیگ حرفه‌ای‌تری شوید که کوین بیس در اختیار شما قرار می‌دهد. این پلتفرم حرفه‌ای با نام Coinbase Pro شناخته می‌شود.

این پلتفرم حرفه‌ای از همان نام کاربری پلتفرم اصلی کوین بیس استفاده می‌کند و به راحتی می‌توانید ارزهای خود را بدون هیچ هزینه‌ای بین دو پلتفرم جا به جا کنید. در پلتفرم حرفه‌ای کوین بیس، دارای نمایش قیمت‌های زنده و هم‌زمان خواهید بود، دفتر سفارشات حرفه‌ای‌تری در اختیار خواهید داشت، ابزار تحلیل و چارت‌های مختلف در دسترس خواهد بود، تاریخچه تبادلات و پروسه ساده خرید و فروش، ااز جمله ویژگی‌هایی هستند که به عنوان یک کاربری حرفه‌ای می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

در صورتی که بخواهید روزانه به داد و ستد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بپردازید و کمی با پلتفرم‌های حرفه‌ای نظیر Coinbase Pro آشنا شدید، دیگر پلتفرم‌های عادی و مبتدی برای شما جوابگو نخواهند بود.

هر صرافی‌ای که انتخاب می‌کنید، همیشه سادگی، محیط کاربری خوب و روان، امنیت و حجم تبادلات آن را در نظر بگیرید. کوین بیس و بایننس، به خاطر همین دلایل تبدیل به صرافی‌های شماره یک کاربران تبدیل شده‌اند.