از آنجایی که شیوع ویروس کرونا اقتصاد مصر را به سمت رکود و افزایش نرخ بیکاری سوق داد، شهروندان مصری به معامله و استخراج بیت کوین به عنوان یکی از راه‌های جایگزین برای کسب درآمد روی آورده‌اند. در ادامه این مطلب درباره افزایش سرمایه گذاری مردم مصر روی بیت کوین بیشتر صحبت می‌کنیم.

تمایل مردم مصر به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

به گزارش خبرگزاری المانیتور (Al-Monitor) بسیاری از مردم مصر به‌خصوص جوانان به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند. وائل النهاس (Wael al-Nahhas)  اقتصاد دان و مشاور مالی چندین موسسه سرمایه‌گذاری در مصر می‌گوید:

بسیاری از جوانان مصری علیرغم افزایش ارزش بیت کوین، سرمایه گذاری روی این ارز با مقادیر کم را آغاز کردند. آن‌ها استخراج ساتوشی که در واقع یک صدمیلیونیوم (۱/۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) بیت کوین است را شروع کردند و به طور روزانه از تفاوت بین نرخ خرید در زمان کاهش تقاضا و نرخ فروش در زمان اوج تقاضا، ۴ تا ۵ درصد سود کسب می‌کنند. علاوه بر این، از سودهای سه ماهه یا سالانه که در اثر افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین رخ می‌دهد هم بهره‌مند می‌شوند.

نرخ بیکاری مصر از ۷/۷ درصد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰  به ۹/۶ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت. این امر به این معنی است که بیش از نیم میلیون مصری شغل خود را از دست داده‌اند.

در همین مدت نرخ استفاده کاربران مصری از بیت کوین افزایش یافته است.

سرمایه گذاری مردم مصر روی بیت کوین

سرمایه گذاری مردم مصر روی بیت کوین به علت رکود اقتصادی و افزایش بیکاری

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در مصر

محمد عبد البصیر (Muhammad Abd el-Baseer)، استخراج کننده بیت کوین و عضو انجمن بیت کوین مصر گفت که عوامل مختلفی باعث می‌شود تا مردم به سمت بیت کوین گرایش پیدا کنند. از جمله این عوامل می‌توان به دورکاری و کار از خانه، کاهش ساعت کاری و مقررات منع رفت و آمد اشاره کرد که بسیاری از مردم مصر را به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین در اوقات فراغت ترغیب می‌کند.

تخمین زده می‌شود، در اسل ۲۰۲۰ بیش از ۱۶۰۰۰ مصری به جامعه کاربران بیت کوین در مصر ملحق شده‌اند.

با این حال عبدالبصیر اعتقاد دارد این تعداد می‌تواند افزایش پیدا کند، چرا که این افراد می‌توانند به اعضای خانواده و دوستان خود بیاموزند چگونه روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

اما در حالی که تعداد بیشتری از مصریان به استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال علاقه‌مند می‌شوند، بسیاری از مردم و کارشناسان نگران این هستند که بدون وضع قوانین مناسب، مردم ممکن است مورد اهداف کلاهبرداری قرار بگیرند یا به کلاهبرداری متهم شوند. به گفته کارشناسان، قانونی و مقرراتی که مشخص کند چه فعالیت‌هایی را می‌توان قانونی دانست و چه فعالیت‌هایی غیرقانونی است هنوز وجود ندارد.

به نظر شما سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین راه حل خوبی برای فرار از بحران اقتصادی و بیکاری است؟ فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منیع: cointelegraph