در میانه تلاطم ناشی از شیوع ویروس کرونا در بازار، بیت کوین (BTC)، محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین رمزارز در جهان، نیز هر لحظه در حال نوسان است. برای خواندن اخبار بیشتر در خصوص بیت کوین و رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

طی ۲۴ ساعت گذشته و برای مدت کوتاهی بیت کوین از ۶ هزار و ۲۰۰ دلار به ۵ هزار و ۹۰۰ دلار سقوط کرد. با این حال، این ارز مجازی طی همین ساعات قیمت پیشین خود را به دست آورد و صعود کرد. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌ کوین بالاتر از ۶۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

نوسانات بیت کوین و رمزارزها

نوسانات این روزهای بیت کوین و سایر ارزهای مجازی می‌تواند آینده بازار را برای هفته‌های آینده مشخص کند. طی چند روز گذشته، بیت کوین در موقعیت دشواری قرار داشت. با سقوط کلی بازار مالی، رمزارزها نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و سرمایه‌گذاران در این فضا متحمل ضرر شدند.

بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که بازار امسال به اوج خود می‌رسد. اکنون پس از یک آغاز عالی در شروع ۲۰۲۰، پرسش کلیدی اینجاست که در آینده نزدیک چه پیش خواهد آمد.

دولت‌ها برای مبارزه با رکود فعلی بازار مالی سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام می‌دهند. با گسترش ویروس کرونا در سرتاسر جهان، میلیون‌ها نفر کار خود را از دست دادند و عده بسیاری نیز نمی‌دانند در آینده نزدیک چه بر سر آن‌ها خواهد آمد. به این دلیل، شیوع این بیماری تاثیری منفی بر بازارهای رمزارز و آینده این حوزه داشته است. بیکاری افراد به‌‌منزله عدم توانایی آ‌ن‌ها برای دسترسی به بازار رمزارز خواهد بود.

در همین زمان، این افراد و سایر سرمایه‌گذاران پوزیشن‌ها و سرمایه‌های خود را از حالت ریسک خارج می‌کنند. طی چند هفته گذشته، ارزش دلار ایالات متحده در مقایسه با بازار رمزارز قوی‌تر شده و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند روی مواردی که ضوابط مشخص‌تری دارند سرمایه‌گذاری کنند.

افت بازارهای رمزارز

تقریبا تمام بازار رمزارز اکنون با ضررهای اندک تا متوسط معامله می‌شود. بیت کوین، اتریوم (ETH)، و ریپل (XRP) به ترتیب ۰.۵۴ درصد، ۰.۷۶ درصد، و ۳/۲۹ درصد افت قیمت داشته‌اند. در همین حین، بیت کوین اس‌وی (BSV) و لایت‌ کوین (LTC) نیز به ترتیب با ۰/۶۰ درصد و ۱/۲۰ درصد سقوط همراه بوده‌اند. در بین ۱۰ رمزارز برتر، تنها کوینی که افزایش قیمت (۰/۱۳ درصد) داشته بیت کوین کش (BCH) بوده است.

اگر بازارها اکنون شروع به بهبود اوضاع کنند، رمزارزها نیز می‌توانند دوباره روند صعودی خود را از سر بگیرند. گفتنی است طی چند هفته گذشته، بین بیت کوین، ارزهای مجازی و بازارهای مالی سنتی همبستگی فزاینده‌ای مشاهده شده است. بنابراین، بازارهای مالی می‌توانند نحوه ورود یا عدم ورود سرمایه‌گذاران به فضای رمزارز و همچنین میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها را تعیین کنند.

بیماری کروناویروس بر کل بازار تاثیر گذاشته و ارزهای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

منبع: cryptonewmedia.press