یکی از تولید کنندگان سخت‌افزارهای آمریکایی، با تولید یک کیف پول سخت‌ افزاری بیت کوین با ویژگی‌های بسیار جالب و جذاب برای صاحبان ارزهای دیجیتال، وارد رقابت تولید کیف پول‌های سرد رمزارزها شده است. کیف پول بیت کوین Foundation Devices سعی دارد تا رقبا را از هر نظر کنار بزند.

شرکت فاندیشن دیوایسز (Foundation Devices) که در بوستون آمریکا قرار دارد، به تازگی یک پاسپورت کیف پول سخت افزاری بیت کوین را معرفی کرده که دارای یک دوربین برای اسکن کدهای QR، صفحه کلید فیزیکی، نرم‌افزار متن باز و یک صفحه نمایش است که به استاندارد امنیت شبکه شکاف هوا (Air Gapped) مجهز شده است. این شرکت سعی داشته تا با قرار دادن تمام این امکانات در کنار هم، امن‌ترین کیف پول را به بازار ارائه کند که حتی استفاده از آن برای کاربران تازه وارد هم آسان باشد.

زک هربرت (Zach Herbert) مدیر شرکت Foundation Devices در خصوص محصول جدید خود برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌گوید:

کیف پول‌های سخت‌افزاری در فضای بیت کوین یکی از بازارهای سخت‌افزاری مورد قبول توسط مشتریان هستند که تعدادی از شرکت‌های مختلف در آن به رقابت پرداخته‌اند. اما از نظر ما، هیچ یک از این شرکت‌ها نتوانسته‌اند، اولا: بین امنیت و طراحی تعادل برقرار کند، دوما: استفاده از محصولات خود را برای کاربران تازه‌ وارد بیت کوین به منظور مالکیت سرمایه‌شان آسان کنند.

ویژگی‌های کیف پول بیت کوین Foundation Devices

از نظر امنیت، شاید یکی از مورد توجه‌ترین ویژگی‌های این کیف پول سخت‌افزاری، عدم وجود هرگونه USB و ارتباط بی‌سیم است. بنابراین قدرت نفوذ حمله‌کنندگان احتمالی و فایل‌های مخرب به این دستگاه به حداقل می‌رسد. تنها راه دسترسی به اطلاعات درون این دستگاه، دوربین داخلی یا کارت میکرو اس‌دی است. با این ویژگی، کیف پول بیت کوین Foundation Devices در کنار کیف پول Cobo Vault قرار می‌گیرد که آن هم از ویژگی شبکه شکاف هوا بهره‌مند است.

کیف پول سخت افزاری Foundation Devices
کیف پول سخت افزاری Foundation Devices با امنیت چند لایه با قابلیت اسکن کد QR

شبکه شکاف هوا، یک معیار امنیت شبکه است که هدف استفاده از آن، تضمین ایجاد یک شبکه امن از لحاظ فیزیکی در برابر دسترسی عوامل نفوذی، اینترنت‌های عمومی یا شبکه‌های محلی است.

از نظر کاربرد، در صورتی که قصد ریکاوری یا بازگردانی اطلاعات درون کیف پول خود را داشته باشید، این کیف پول سخت‌ افزاری بیت کوین از کاربران کد ریکاوری ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای را نمی‌پرسد. به جای آن، این کیف پول کدهای ریکاوری را در کارت میکرو اس‌دی حفظ می‌کند و با یک رمز عبور آن را امن می‌سازد. این ویژگی به این معنی است که کاربران خیلی راحت‌تر قادر هستند بیت کوین‌های خود را بازگردانند.

امنیت بالا در کمال سادگی

تنها کافی است میکرو ‌اس‌دی را درون دستگاه بگذارید و رمز عبور را وارد کنید. از آن جایی که یک هکر برای دسترسی به اطلاعات و سرمایه شما هم نیاز به خود کارت میکرو و هم رمز عبور دارد، بنابراین امنیت بیت کوین‌های‌تان تضمین شده است. برای پشتیبانی بیشتر، شرکت Foundation Devices دو عدد کارت میکرو‌ اس‌دی را با هر کیف پول به کاربران ارائه می‌کند.

زک هاربرت در این خصوص می‌گوید:

باور داریم که کدهای ریکاوری، یک چالش برای کاربران جدید هستند. همچنین یک وسیله مناسب برای حمله کنندگان احتمالی به ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. مهم نیست سخت‌افزار شما چقدر امن باشد، اگر یک هکر به کدهای شما دسترسی پیدا کند، پس بازی تمام است. با قدرت این حس را داریم که ویژگی کیف پول ما، تجربه بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند و در عین حال هرگونه اشتباهات و سهل‌انگاری را کاهش می‌دهد.

فراتر از تولید کیف پول سخت افزاری بیت کوین

شرکت Foundation Devices قرار نیست خود را فقط با تولید کیف پول‌های سخت‌افزاری محدود کند. مدیر عامل این شرکت قصد دارد تا با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌ها، از حریم خصوصی و دارایی کاربران محافظت کند. او امیدوار است تا انتهای دهه جاری، کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند خود با تمرکز روی ارزهای دیجیتال و بیت کوین در فهرست محصولات خود قرار دهد.

محصول بعدی ما یک فول نود بیت کوین خواهد بود که زیباست، استفاده از آن راحت است و عملکرد بسیار بیشتری نسبت به دیگر محصولات دارد. ما همچنین به چیپ‌های امنیتی متن باز و سخت‌افزارهای شبکه Meshnet هم علاقه‌مند هستیم.

کیف پول سرد بیت کوین
کیف پول سرد بیت کوین Foundation Devices مناسب برای ایجاد امنیت چند امضا

یکی از مسائلی که این شرکت روی آن تاکید دارد، تولید محصولات خانوادگی است. این مسئله نه تنها به این معنی است که این شرکت می‌تواند کنترل بهتری روی زنجیره تامین خود داشته باشد، بلکه محصولات آن را در فضای کیف پول‌های سخت‌افزاری منحصر به فرد می‌سازد. زک هربرت به این موضوع اشاره داشته که با کیف پول آن‌ها، کاربران چند امضا (Multisig) می‌توانند به سطح جدیدی از امنیت دست پیدا کنند.

برای آشنایی بیشتر با کیف پول سخت‌افزاری و روش امنیتی چند امضا که عملا هرگونه هکر را از سرمایه شما دور می‌سازد، شما را به مطالعه معرفی کیف پول‌های ارز دجیتال در کوین نیک دعوا می‌کنم:

این مطلب راهم مطالعه کنید: کیف پول ارز دیجیتال چیست و به چه کار می‌آید؟

انتظار می‌رود کیف پول بیت کوین Foundation Devices تا تعطیلات میلادی جاری وارد بازار شود.

منبع: Bitcoin Magazine