پاول کالدر لرو  (Paul Calder Le Roux) برنامه نویس نابغه که در سال ۲۰۱۲ به اتهام فروش مواد مخدر بازداشت شده بود، به ۲۵ سال زندان محکوم شد. ماجرای پاول لرو از آنجایی به ارزهای دیجیتال مربوط می‌شود که او یکی از قدیمی‌ترین ماینرهای بیت کوین است و حتی نظریه‌های قوی وجود دارد که او شایدخود ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین باشد. در این مقاله از کوین نیک در مورد محکومیت پاول لرو به زندان و سرنوشت ساتوشی واقعی صحبت می‌کنیم.

پای پاول لرو بعد از دستگیری جوزف هانتر، قاتل حرفه‌ای، در فیلیپین به دادگاه باز شد و به جرائم مختلفی از جمله دستور قتل ۶ نفر به ژوزف هانتر، قاچاق اسلحه و مواد مخدر متهم شد.

حالا آقای لرو برای اینکه بتواند خودش را از اتهاماتی که به او نسبت داده شده است تبرئه کند، نامه‌ای به رونی ابرامز (Ronnie Abrams) قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک نوشته و به سرگذشت زندگی خود و جرائمی که به آن متهم شده، اشاره کرده است. نکته غم انگیز ماجرا اینجاست که حتی اگر لرو در دادگاه تجدیدنظر موفق شود خودش را تبرئه کند با استرداد به فیلیپین روبرو خواهد شد، جایی که در سال ۲۰۱۰ به قتل متهم شده بود.

پاول لرو در نامه‌ای که به قاضی آبرامز نوشته است ضمن اشاره به تاریخچه بیت کوین و روش کار این ارز دیجیتال، گفته است:

من قصد داشتم یک کسب و کار برای فروش و میزبانی از ماینرهای بیت کوین راه‌اندازی کنم.

لرو در مورد سابقه فعالیتش در زمینه بیت کوین ادعا می‌کند که آن را در یک آژانس اطلاعاتی در بریتانیا که به نام دفتر مرکزی ارتباطات دولت (GCHQ) شناخته می‌شود، آموخته است.

لرو در ادامه اظهاراتش گفته است: «من یک طراحی شخصی برای چیپ ASIC دارم که از بهینه‌سازی ویژه در کد رایانه‌ای یا الگوریتم معروف به « SHA» استفاده می‌کند، من در اوایل سال‌های ۲۰۰۰ وقتی به عنوان یک برنامه‌نویس قراردادی در GCHQ کار می‌کردم، آن را یاد گرفتم.»

بهینه سازی ASIC به پاول لرو کمک کرد تا بهتر از هر ماینر دیگری بتواند بیت کوین استخراج کند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که پاول لرو خالق نرم افزار رمزگذاری هارد دیسک (E4M) و تروکریپت (TrueCrypt) هم هست. تروکریپت همان نرم افزار رمزگذاری و رمزگشایی است که ساتوشی ناکوموتو برای قفل کردن ۱ میلیون بیت کوین خود از آن استفاده کرده بود.

محکومیت پاول لرو به زندان

پاول لرو برنامه نویس و جنایتکار نابغه به ۲۵ سال زندان محکوم شد

این مطلب راهم مطالعه کنید: جان مکافی می‌داند ساتوشی ناکاموتو کیست!

 آیا واقعا پاول لرو همان ساتوشی ناکاموتو است؟

بدون تردید می‌توان گفت یکی از مهمترین رازهای صنعت ارز دیجیتال که بیش از ۱۰ سال مخفی مانده، این است که ساتوشی ناکاموتو واقعی کیست؟ گزینه‌های مختلفی در سال‌های اخیر مطرح شده‌اند که یکی از مهمترین گزینه‌ها کسی نیست جز پاول لرو!

پاول لرو یا بهتر است بگوییم «پاول سولوتچی کالدر لرو» متولد دسامبر سال ۱۹۷۲ در زیمبابوه است. اگر بخواهیم شغلی برای پاول لرو در نظر بگیریم بیاد بگوییم، برنامه نویس نابغه، رییس کارتل قاچاق مواد مخدر، فروشنده اسلحه، خبرنگار اداره مبارزه با مواد مخدر امریکا یا شاید خالق بیت کوین؟

علت اینکه پاول لرو یکی از مهمترین گزینه‌های ساتوشی ناکاموتو بودن محسوب می‌شود زندگی اسرارآمیز این نابغه جنایتکار است. گوشه‌ای از اتهاماتی که به پاول لرو نسبت داده می‌شود، می‌توان به قاچاق طلا، استخراج فلزات گرانبها، بهره برداری از جنگل‌ها، پولشویی، صدور فرمان قتل ۶ نفر در فیلیپین و فروش سلاح هسته‌ای به ایران اشاره کرد.

اما نظریه قوی که پاول لرو را خالق بیت کوین معرفی می‌کند از دادگاه کرگ رایت (Craig Wright) بیرون آمد. رایت که خود را ساتوشی ناکاموتو معرفی می‌کند اما هنوز نتوانسته است حرف خودش را اثبات کند به دلیل اتهام کلاهبرداری به دادگاه فراخوانده است، اما رایت از دادگاه فلوریدا درخواست کرد به دلیل اینکه خیلی‌ها ممکن است به دنبال کشتن او باشند مستندات پرونده او از رسانه‌ها مخفی بماند، اما خیلی اتفاقی در پاورقی یکی از برگه‌های پرونده او که در دادگاه منتشر شد به پاول لرو اشاره شده بود.

با انتشار این سند یک فرضیه قوی شکل گرفت که رایت در واقع کارمند پاول لرو بوده و با دستگیری لرو در سال ۲۰۱۲ توانسته است به هارد دیسک او که حاوی ۱ میلیون بیت کوین است دست پیدا کند، اما از آنجایی که لرو بیت کوین‌هایش را با نرم افزار تروکریپت رمزگذاری کرده بود، رایت هرگز نتوانست به آن دست پیدا کند.

به نظر می‌رسد رایت که فکر می‌کند لرو از این دادگاه جان سالم به در نمی‌برد قصد دارد با معرفی کردن خودش به عنوان ساتوشی ناکاموتوی اصلی پس از رمزگشایی هارد دیسک بتواند به صورت قانونی به ۱ میلیون بیت کوین قفل شده دست پیدا کند.

صرفنظر از اینکه پاول لر خالق و توسعه دهنده نرم‌افزار تروکریپت است که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین‌های خود را با آن قفل کرده است، دلایل دیگری هم این نظریه را تقویت می‌کند.

  • لقب پاول لرو سالتوشی است و در پاسپورت پاول لرو هم قید شده است.

شاید تا به حال کسی دقت نمی‌کرد اما اکنون همه گمان می‌کنند حتما رابطه‌ای بین سالتوشی و ساتوشی وجود دارد و به همین دلیل پاول لرو نام ساتوشی را برای خودش انتخاب کرده است.

پاسپورت پاول لرو

لقب سالوتشی در پاسپورت پاول لرو قید شده است

  • لرو یک نابغه برنامه نویسی زبان C++ است دقیقا مانند ساتوشی ناکاموتو.

توضیحاتی که لرو در مورد برنامه E4M می‌دهد بسیار شبیه مانیفستی است که از بیت کوین منتشر شده:

«رمز گذاری قوی مکانیزمی است که ضمن مبارزه با این نفوذها، حافظ حقوق و تضمین کننده آزادی‌های فردی مردم است. »

  • ناپدید شدن همزمان لرو و ساتوشی

از سال ۲۰۱۱ که پاول لرو به دلیل اتهامات متعدد توسط پلیس امریکا دستگیر شد، دیگر خبری از ساتوشی هم نشد، از سال ۲۰۱۲ تا الان ۱ میلیون بیت کوین ساتوشی دست نخورده باقی مانده است.

  • شباهت‌های بسیار زیاد بین نوشته‌های پاول لرو و ساتوشی

در نوشته‌ّهای هر دو شباهت‌ها و تکیه‌کلام‌های زیادی دیده می‌شود، مانند « analyse، colour، defence، bloody، hard »

  • پست معروف معرفی بیت کوین در یکی از فروم‌های اینترنتی

در سال ۲۰۰۲ یعنی ۶ سال قبل از معرفی رسمی بیت کوین، پستی در مورد بانکداری مجازی در یک فروم اینترنتی منتشر شد که بسیار شبیه به ایده بیت کوین بود. تصور می‌شود این نوشته را خود ساتوشی منتشر کرده باشد، چرا که آدرس آی‌پی نویسنده کشور هلند را نشان می‌دهد، نکته جالب اینجاست پاول لرو در آن سال‌ها در هلند زندگی می‌کرده است.

پست پاول لرو فروم بیت کوین

ایده بیت کوین در یک فروم اینترنتی در سال ۲۰۰۲

این مطلب راهم مطالعه کنید: برملا شدن دروغ کریگ رایت :او ساتوشی ناکاموتو نیست

سرنوشت ساتوشی پس از محکومیت پاول لرو به زندان چه خواهد شد؟

با همه‌ی این احتمالات اما هنوز هم به طور دقیق نمی‌توان گفت پاول لرو همان ساتوشی ناکاموتو است چرا که در زمان معرفی بیت کوین پاول لرو مشغول تاسیس کارتل مواد مخدر و اسلحه خود بود. اما یک نظریه فرعی می‌گوید، کرگ رایت و کلایمن همکاران پاول لرو در معرفی بیت کوین بوده‌اند و به همین خاطر است پس از مرگ کلایمن و دستگیری لرو حالا کرگ رایت خودش را صاحب بیت کوین می‌داند.

باید ببینیم با محکومیت پاول لرو به ۲۵ سال زندان سرنوشت هویت اصلی ساتوشی ناکاموتو و ۱ میلیون بیت کوین قفل شده توسط او به کجا خواهد رسید.

به نظر شما پاول لرو همان ساتوشی است؟ فراموش نکنید نظرها و تحلیل‌های خود در این زمینه را از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراگ بگذارید.

منبع: coindesk