داده‌های این هفته نشان می‌دهند، بیت کوین همچنان از دست سرمایه‌گذاران کوچک خارج شده و به سمت کیف پول‌های «میلیونرها» سرازیر می‌شود. فروش بیت کوین در ۴۰ هزار دلار به سود نهنگ‌های بیت کوین بود.

داده‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین (BTC) پس از سقوط به ۳۰٫۰۰۰ دلار به سرعت در حال دست به دست شدن است و فقط میلیونرها برنده هستند.

آمار موجودی کیف پول‌ها از سوی مؤسسه Glassnode در ۱۱ ژانویه نشان می‌دهد که عمده سرمایه‌گذارانی که «در زمان افت قیمت خرید می‌کنند» همان کسانی هستند که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین (۳۶ میلیون دلار) موجودی دارند.

کیف پول‌های «میلیونرها» همچنان در حال رشد است

این اعداد که توسط الیاس سیموس (Elias Simos)، متخصص پروتکل در ارائه دهنده زیرساخت‌های بلاکچین Bison Trails گردآوری شده، حاکی از آن است که افراد ثروتمند از فروش بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران کوچکتر در طول ماه‌های دسامبر و ژانویه سود کرده‌اند.

سیموس به طور خلاصه گفت:

آدرس‌هایی با بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین به هزینه دیگران و حتی وقتی آخرین رکود در حال اجراست، به رشد خود ادامه می‌دهند. در حالی که شما در حال فروش بیت کوین بودید، نهنگ‌ها بیت کوین شما را می‌بلعیدند.

موجودی بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین در کیف پول ها

تعداد آدرس کیف پول های با بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین

در حالی که با افزایش قیمت BTC/USD از ۱۹۰۰۰ دلار در اول دسامبر به بالاترین قیمت ۴۲۰۰۰ دلار، تعداد کیف پول‌های با موجودی کمتر کاهش یافت، در این میان گروه ۱۰۰۰ بیت کوینی استثنا بود و بزرگتر شد.

بنابراین، اثر نهایی، فروش بیت کوین تریدرهای کم طاقت (weak hand) به تریدرهای حرفه‌ای است.

آلیستر میلن (Alistair Milne)، کارآفرین، ضمن پاسخ به یافته‌های سیموس، به فالوئرهای خود در توییتر هشدار داد:

بخشی از انتقال BTC به میلیاردرها، شرکت‌ها و صندوق‌های تأمینی نباشید … حداقل حالا نه.

گوگنهایم به فروش بیت کوین اشاره کرد

در حالی که خریدهای نهادی طی چند ماه گذشته بسیار متداول بوده، خبر فروش بیت کوین توسط یکی از آنها این هفته توجه تحلیلگران را به خود جلب کرد.

گوگنهایم پارتنرز (Guggenheim Partners)، که در اواخر ماه نوامبر از تخصیص بودجه قابل توجهی به بیت کوین خبر داده بود، گفته می‌شود قصد فروش برخی از دارایی‌های خود را دارد. این ماجرا از سوی مدیر ارشد سرمایه‌گذاری اسکات مینرد (Scott Minerd)، مطرح شد که روز دوشنبه گفت، افت آخر هفته بیت کوین انگیزه‌ای برای بازنگری در موقعیت آن است.

وی نوشت:

افزایش پاربولیک بیت کوین در کوتاه مدت ناپایدار است. در برابر عقب‌نشینی آسیب‌پذیر است.

وی افزود:

بیت کوین از هدف تکنیکال ۳۵۰۰۰ دلار فراتر رفته است. زمان برداشتن مقداری پول از روی میز است.

به نظر می‌رسد پیشنهاد او مشارکت‌کنندگان بازار را سردرگم می‌کند و واکنش‌ها منطقی بودن این تصمیم را زیر سوال می‌برند، چرا که تنها چند هفته از ورود اولیه گوگنهایم به این بازار می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین

جذب نهادی در میان فشار فاندامنتال عرضه و تقاضا برای بیت کوین اتفاق می‌افتد، در حالی که خریداران بزرگ از آنچه ماینرها می‌توانند هر ماه تولید کنند، پیشی می‌گیرند. در عین حال، ماینرها در روزهای اخیر فروش خود را افزایش داده‌اند، همانطور که بر اساس یک فرضیه، سودآوری خوبی در بالاترین سقف قیمتی کسب کرده‌اند.

نظر شما در مورد فروش بیت کوین در ۴۰ هزار دلار در این موقعیت چیست؟ آیا به زودی شاهد افزایش مجدد قیمت بیت کوین خواهیم بود؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph