در اواسط ماه آوریل وبسایت news.Bitcoin.com خبر داد تعداد زیادی از دارندگان بیت کوین سرمایه خود را از صرافی‌های ارز دیجیتال خارج کردند. این روزها ماجرای خروج بیت کوین از صرافی بعد از هاوینگ سوم بیت کوین دوباره شدت گرفت. برای اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

داده‌های مربوط به آمار جریان خالص بیت کوین در صرافی دیجیتال گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد، از تاریخ ۱۱ ماه می نزدیک به ۲۴ هزار بیت کوین یا به عبارت دقیق‌تر ۲۳٫۵۴۰ بیت کوین توسط دارندگان این ارز دیجیتال، از صرافی‌ها خارج و در کیف‌ پول‌های شخصی ذخیره شد. همچنین داده‌های مربوط به صرافی بیت‌یونیورس (Bituniverse) هم آمار مشابه را نشان می‌دهد.

به تازگی و با انجام سومین هاوینگ بیت کوین و کاهش پاداش حاصل از استخراج بیت کوین، بسیاری از معامله‌گران ارز دیجیتال در حال بررسی وضعیت سلامت شبکه بعد از هاوینگ هستند. قیمت بیت کوین کمی افزایش یافته و نرخ هش (hashrate) کلی کاهش یافته است، اما هیچ‌یک از پیش‌بینی‌های افراد بدبین نسبت به هاوینگ رخ نداد.

همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که بازار تتر (tether) از تاریخ ۱۲ می اندکی رشد داشت و عرضه کلی استیبل‌کوین‌ها از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد. این نکته را هم بدانید که ۵/۷۴ میلیارد دلار یا تقریبا بیش از نیمی از ارزش استیبل کوین‌های موجود را تتر به خودش اختصاص داده است.

خروج بیت کوین از صرافی بعد از هاوینگ سوم

آمارهای صرافی گلس نود نشان می‌دهد پس از هاوینگ بیت کوین نزدیک به ۲۲۲ میلیون دلار از دارایی‌ها بیت کوین به سمت تتر جریان یافته است.

در اواسط آوریل news.Bitcoin.com میزان ذخیره بیت کوین را در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال بررسی کرد. داده‌ها نشان می‌دهد، بیشتر انتقال بیت کوین از صرافی‌های خاص انجام شده است.

برای مثال صرافی کوین‌بیس (Coinbase) همچنان بیشترین میزان ذخیره بیت کوین را در اختیار دارد و این میزان تقریبا بدون تغییر مانده است. صرافی هوبی (Huobi) از تاریخ ۱۲ آوریل شاهد خروج ۲۰ هزار بیت کوین بوده است. بیت فینکس (Bitfinex) و بیت مکس (Bitmex) هم شاهد کاهش میزان دارندگان بیت کوین در زمان مشابه بودند.

میزان ذخیره بیت کوین در صرافی بیت فاینکس در اواسط آوریل بیش از ۲۰۵ هزار بیت کوین بود که امروز به ۱۳۴ هزار بیت کوین رسیده است. میزان ذخیره بیت مکس هم در تاریخ ۱۳ مارس در حدود ۲۲۸ هزار بیت کوین بود که در حال حاضر به ۲۱۴ هزار بیت کوین کاهش یافته است. اما صرافی بیت استمپ (Bitstamp)در تاریخ ۱۲ آوریل نزدیک به ۶۶ هزار بیت کوین داشت که طبق داده‌های بیت ‌یونیورس این میزان به ۷۱ هزار بیت کوین افزایش یافته است.

۵ صرافی بزرگ بیت کوین پس از سومین هاوینگ بیت کوین عبارتند از: کوین‌بیس، هوبی، بایننس (Binance)، اوککس (Okex) و بیت فینکس.

نمودار خروج بیت کوین بعد از هاوینگ

خروج بیت کوین از صرافی

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل تحرک ناگهانی بازار بیت کوین پس از پدیده‌ی هاوینگ ۲۰۲۰

گلس‌نود با بررسی آمار صرافی‌های بزرگ بیت کوین گزارش داده است، از تاریخ ۱۱ می سال نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار بیت کوین از این صرافی‌های خارج شده است، اما این میزان در اواسط ماه آوریل بسیار بیشتر شده است.

اگرچه از اواسط ماه آوریل میلیون‌ها دلار بیت کوین از صرافی‌های بیرون کشیده شد، اما دقیقا مانند تغییر و تحول در صنعت استخراج رمز‌های دیجیتال، صرافی‌های بزرگ هم در حال تغییر هستند و افرادی که در ماه‌های اخیر بیت کوین‌های خود را خارج کرده‌اند با تازه‌واردان جایگزین می‌شوند. بر اساس داده‌های بیت یونیورس و Chain.info، کوین بیس همچنان جایگاه خود را به عنوان بزرگترین صرافی بیت کوین حفظ کرده است و میزان ذخیره بیت کوین در این صرافی بیش از ۱ میلیون بیت کوین تخمین زده می‌شود.

به گفته کارشناسان خروج بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بیت کوین از صرافی بعد از هاوینگ و نگه‌داشتن آن‌ها در کیف پول‌های شخصی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران قصد دارند دارایی‌های خود را در جایی امن نگه‌ دارند تا وضعیت شبکه بیت کوین پس از هاوینگ به صورت پایدار در بیاید.

منبع: news.bitcoin