طی چند ماه گذشته، قیمت بیت کوین تحت تاثیر بازار سنتی قرار داشته و وابستگی بسیار زیادی به عواملی همچون شاخص S&P 500، دلار آمریکا و طلا از خود نشان داده است. این ارز دیجیتال نسبت به چنین بازارهایی هم دچار افت قیمت شده و هم روند صعودی گرفته است و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، بیت کوین چندان هم مستقل از بازار سنتی نیست.

این موضوع شاید در کوتاه‌مدت درست باشد، اما همین تحلیلگران بر این عقیده‌اند که نهایتا بیت کوین راهش را از بازار سنتی جدا خواهد کرد.

حرکت بیت کوین به سمت جدایی از بازار سنتی

ویلی وو، تحلیلگر معروف ارز دیجیتال که در چند وقت اخیر در توییتر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، می‌گوید وابستگی ارز دیجیتال به بازار سنتی روزی شکسته خواهد شد. او اخیر به این نکته اشاره کرده است که با توجه به منحنی فرایند پذیرش بیت کوین، ارز دیجیتال از زیر سایه S&P 500 و دیگر بازارهای سنتی خارج خواهد شد.

ویلی وو روز ۲۶ سپتامبر منحنی زیر را در توییتر منتشر کرد و توضیح داد که کاربران فعال بیت کوین به شدت رو به افزایش هستند. در آخر هم نتیجه می‌گیرد که این ترند موجب افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد.

بیت کوین و بازار سنتی

نمودار عملکرد بیت کوین

اگر به دنبال مدرک قدرتمندی هستید که ثابت کند بیت کوین، با توجه به منحنی فرایند پذیرش، در حال جدایی از بازار بورس است، بفرمایید این شما و این هم نمودار تحلیلی سایت گلس نود. این حجم از کاربران فعال بیت کوین را مشاهده کنید، اینها فقط کاربران منحصر به فرد هستند و کاربرانی که چند آدرس کیف پول دارند فیلتر شده‌اند و تنها یک آدرس آنها محاسبه شده.

بیشتر بخوانید: ارزیابی تاثیر تورم بر بازار کریپتوکارنسی و استقبال از ارزهای دیجیتالی

فقط یک نفر اینگونه فکر نمی‌کند

رائول پال، مدیر عامل Real Vision نیز بر همین عقیده است و جدایی بیت کوین از بازار سنتی را قریب الوقوع می‌داند.

این کهنه‌سرباز وال استریت که بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلوبال مارکو است،  به طور علنی اعلام کرده که در حال حاضر و با شرایط فعلی، بیت کوین تنها دارایی‌ای‌ست که چه از لحاظ تکنیکالی و چه از لحاظ فاندامنتالی ارزش سرمایه‌گذاری دارد:

درواقع، بیت کوین تنها دارایی‌ای است که گوی سبقت را از ترازنامه بانک‌های مرکزی گروه جی۴ ربوده است. کاری که نه تنها هیچ سهامی نتوانسته انجام دهد، بلکه هیچی بازار سنتی‌ای هم این چنین عمل نکرده است. اعتمادم به بیت کوین روز به روز افزایش می‌یابد. حتی کم کم به این دارم فکر می‌کنم که دارایی‌های دیگر ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت ندارند، اما این داستانی‌ست که زمانی دیگر باید درباره‌اش بگویم (هنوز دارم درباره‌اس فکر می‌کنم).

پال قبلا توضیح داده بود که چرا معتقد است ارزش بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و فراتر از بازارهای سنتی قدم خواهد گذاشت. این سرمایه‌گذار معروف پیش از این گفته بود بیت کوین و ارزهای دیجیتال روزی جای اقتصاد سنتی را خواهند گرفت.

نظر شما درباره وابستگی و جدایی قریب الوقع بیت کوین و بازار سنتی چیست؟ حتما کوین نیک را از نظرات و تحلیل‌های خود دریغ نکنید.

منبع: ‌BitCoinist