بر اساس داده‌های در دسترس بازار، ارزش بازار بیت کوین به بالاترین سطح در تاریخ خود رسید و از ۳۲۸٫۸۹۸٫۷۹۰ دلاری که در دسامبر سال ۲۰۱۷ به آن رسیده بود فراتر رفت. در ادامه این مطلب درباره رکورد تازه ارزش بازار بیت کوین بیشتر صحبت می‌کنیم.

ارزش بازار بیت کوین از ۳۳۰ میلیارد دلار عبور کرد

ارزش بازار یک دارایی از طریق حاصل ضرب قیمت واحد در تعداد کل عرضه‌شده به دست می‌آید. در زمان نگارش این مطلب قیمت هر واحد بیت کوین در حدود ۱۸٫۲۰۰ دلار است که با ضرب در ۱۸٫۵۴۶٫۸۱۸ بیت کوین در گردش، ارزش بازار بیت کوین از ۳۳۷ میلیارد دلار عبور کرده و به این ترتیب رکورد جدیدی در ارزش بازار بیت کوین به ثبت رسیده است.

اگرچه رشد قیمتی بیت کوین در روزهای گذشته بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، اما  ارزش بازار بیت کوین معیار بسیار مهمتری برای ارزش این ارز دیجیتال است. این معیار در حقیقت ارزش نسبی بیت کوین در مقابل ارزش هر واحد را نشان می‌دهد.

رکورد تازه ارزش بازار بیت کوین

ارزش بازار بیت کوین از ۳۳۷ میلیارد دلار عبور کرد تا رکورد تازه‌ای ثبت کند

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا حالا می‌توان گفت که بیت‌کوین یک دارایی بالغ است؟

ارزش بازار همچنین یک شاخص مفید برای مقایسه بیت کوین با سایر دارایی‌های مالی، شرکت‌ها یا سیستم‌های ارزشمند است. چرا که اگر ارزش بازار بیت کوین رشد قابل توجهی داشته باشد و حتی چندین برابر سایر ارزهای دیجیتال شود باز هم در مقابل بسیاری از صنایع و دارایی‌های مالی سنتی کوچک است. برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنیم بهتر است بدانیم ارزش بازار طلا بیش از ۱۲ تریلیون دلار است یعنی نزدیک به ۴۰ برابر بیش از ارزش بازار بیت کوین.

نظر شما درباره رکورد تازه ارزش بازار بیت کوین چیست؟ آیا ارزش بازار بیت کوین که طلای دیجیتال شناخته می‌شود، ممکن است روزی از طلا هم فراتر رود؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در کوین نیک هستیم.

منبع: bitcoinmagazine