بیت کوین موفق شد رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود را بشکند و رکورد تازه‌ای را در تاریخ خود ثبت کند. بیت کوین امروز ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ موفق شد به قیمت باورنکردنی ۱۹٫۷۸۳ دلار برسد. در ادامه این مطلب به علت اصلی روند صعودی بیت کوین می‌پردازیم.

روند صعودی بیت کوین که در هفته‌های اخیر شدت گرفته بود امروز بالاخره نتیجه داد و بیت کوین توانست بالاترین قیمت تاریخ خود را که در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسانده بود پشت سر بگذارد. به این ترتیب قیمت بیت کوین نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

روند صعودی اخیر که از اوایل ماه اوت شروع شده بود با سرمایه‌گذاری سنگین چندین شرکت بزرگ از جمله میکرواستراتژی و اسکوئر شدت گرفت تا امروز یعنی ۳۰ نوامبر که موفق شد رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود را به ثبت برساند.

به طور کلی به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری‌های سازمانی و ورود افراد ثروتمند به بازار بیت کوین با دیدگاه بلندمدت انجام شده است و آن‌ها خیال بازگشت به بازارهای سنتی را ندارند. همین امر روند قیمتی بیت کوین را کاملا صعودی کرد.

آمارها کاملا این نظریه را تایید می‌کند. به صورتی که از زمان سرمایه‌گذاری شرکت میکرواستراتژی در بیت کوین، نه تنها قیمت بلکه چندین شاخص کلیدی پادشاه ارزهای دیجیتال با افزایش شدید مواجه شده است.

در حالی که از اول ژانویه تا دهم اوت قیمت بیت کوین از ۷٫۱۸۲ دلار به ۱۱٫۸۵۰ دلار افزایش یافت که رشد ۶۵ درصدی در طول ۱۰ ماه را نشان می‌دهد. اما از ۱۱ اوت و درست زمانی که میکرواستراتژی روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد، بیت کوین در زمان بسیار کوتاه‌تر و تنها در سه ماه و نیم افزایش ۶۵ درصدی را تجربه کرد و حتی موفق شد رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۱۹٫۶۶۵ دلار را هم بشکند.

این در حالی است که در طی این سه ماه و نیم ارزش کل بازار بیت کوین هم با رشد ۶۴ درصدی از ۲۱۶ میلیارد دلار به ۳۵۶ میلیارد دلار رسید. جالب است که حتی حجم روزانه معاملات بیت کوین هم نسبت به ماه اوت دو برابر شده است و از ۲۳ میلیارد دلار به ۴۸ میلیارد دلار رسید.

بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین

بیت کوین پس از سه سال رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود را شکست

علت اصلی ثبت رکورد بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین چیست؟

همانطور که گفتیم آمار و ارقام نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های سازمانی و ورود شرکت‌های بزرگ به بازار بیت کوین به کلی این بازار را متحول کرد. در تاریخ ۱۱ اوت میکرواستراتژی ۲۵۰ میلیون دلار روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد اما به همین مقدار اکتفا نکرد و در تاریه ۸ سپتامبر میزان سرمایه‌گذاری خود را به ۴۲۵ میلیون دلار افزایش داد. شرکت اسکوئر هم در تاریخ ۸ اکتبر ۵۰ میلیون دلار یعنی ۱ درصد از کل دارایی خود را تبدیل به بیت کوین کرد.

پس از این دو شرکت، پی پال هم وارد بازی شد و در تاریخ ۲۱ اکتبر غول پرداخت الکترونیکی جهان اعلام کرد قصد دارد از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود در تاریخ ۲۱ نوامبر پی پال اعلام کرد ۷۰ درصد از بیت کوین‌های استخراج شده در ۳۰ روز اخیر را خریداری کرده است.

اما این‌ها تنها نیمی از داستان است. در همین چند ماه اخیر بسیاری از ثروتمندانی که به بیت کوین اعتقاد نداشتند، از جمله استنلی دراکن میلر (Stanley Druckenmiller) کم کم از بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال و حتی بهتر از آن یاد کردند.

طبق تحقیقات بایننس عوامل مختلفی در این رکوردشکنی بیت کوین نقش داشته‌اند، از جمله اینکه با کاهش ارزش ارزهای فیات به دلیل شیوع کرونا و رکود اقتصادی، بیت کوین به یک منطقه امن برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است، به طوری که نرخ بازده سالانه بیت کوین تقریبا ۲۴۸ درصد محاسبه شده است.

از عوامل دیگر روند صعودی بیت کوین می‌توان به افزایش قوانین نظارتی به شرکت‌ها این اطمینان را می‌دهد که برخلاف سال ۲۰۱۷، با خیال آسوده‌تر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. به طور خلاصه می‌توان گفت بازار بیت کوین نسبت به ۳ سال گذشته کاملا فرق کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل کامل قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین

آیا موفقیت بیت کوین به سایر آلت کوین ها هم اجازه رشد می‌دهد؟

به طور تاریخی وقتی قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند، کمی بعد سایر آلت کوین‌ها هم راه بیت کوین را دنبال می‌کنند. در دسامبر سال ۲۰۱۷ زمانی که بیت کوین به حدود ۲۰٫۰۰۰ دلار رسیده بود، تنها چند هفته بعد و اوایل ژانویه ۲۰۱۸ برخی از ارزهای دیجیتال مهم هم با جهش قیمتی را تجربه کردند، از جمله ارزهای اتریوم و ریپل.

اتریوم از ۴۴۰ دلار در اول دسامبر به ۱۳۴۷ دلار در ۱۳ ژانویه رسید و ریپل هم در حالی که چهارم دسامبر ۲۰۱۷ تنها ۰/۲۵ دلار قیمت داشت در ۴ ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۳/۷۵ دلار رسید.

نظر شما درباره رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ خود چیست و به نظر شما فصل آلت کوین‌ها از کی آغاز خواهد شد؟ منتظر شنیدن نظرات و پیش بینی‌ّ‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: decrypt