صرافی بیتفینکس یک شبکه اجتماعی به نام بیتفینکس پالس (Bitifinex Pulse) برای معامله‌گران راه‌اندازی کرده است. صرافی رمزارز بیتفینکس با ورود به عرصه اجتماعی فضای دیجیتال راه‌اندازی شبکه اجتماعی‌اش را اعلام کرد. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد صرافی‌های بزرگ رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

در شبکه اجتماعی این صرافی، بیتفینکس پالس، مشتریان می‌توانند خود را غرق در دنیایی پرانرژی در خصوص مطالب و فعالیت‌های مربوط به معاملات کنند.

به نظر می‌رسد که بیتفینکس پالس به کاربران خود مزیت خاصی نسبت به سایر کاربران معاملات رمزارز داده است زیرا آن‌ها می‌توانند با دیگر همتایان خود در صرافی ارتباط برقرار کنند.

بیتفینکس پالس؛ متفاوت از سایر پایانه‌های اجتماعی

بیتفینکس اولین صرافی نیست که به ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای معامله‌گران رمزارز پرداخته است. سایر بازیکنان نیز محصولات مشابهی تولید کرده‌اند، مانند eToro که پروفایل‌ها، پیام‌ها، آمار، و تاریخچه کپی‌ تردینگ کاربران را ارائه می‌کند. کپی تریدینگ یک ویژگی است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد وارد موقعیت‌هایی مشابه موقعیت‌های همتایان خود شوند.

نماینده‌ای از بیتفینکس طی مصاحبه‌ای اعلام کرد:

برخلاف eToro، که از ابتدای تاسیس یک شبکه سرمایه‌گذاری اجتماعی (با هدف بازار خرده‌فروشی اصلی) بوده است، بیتفینکس پالس صرفا به نیازهای کاربران این صرافی می‌پردازد. تمرکز بر کاربران خاصی از صرافی خواهد بود و محتوای باکیفیتی که از نظر تکنیکال مناسب این مخاطب حرفه‌ای باشد ارائه خواهد شد.

این نماینده تائید کرد که بیتفینکس پالس میزبانی برای کپی تریدینگ نخواهد بود. این صرافی، به جز اطلاعاتی که در بیانیه عمومی شرکت نیز قرار گرفته‌اند، شفافیت بیشتری در مورد روند تائید در شبکه اجتماعی خود ارائه نداد.

انقراض تالارهای بورس و از بین رفتن تعامل معامله‌گران

پیش از اینکه اینترنت و دنیای دیجیتال وارد حوزه معاملات شود، معاملات با شدت بیشتری در جریان بودند و تعامل‌ها به شکل نفربه‌نفر انجام می‌شد. تالارهای بورس پر از کارمندانی بودند که برای سود بیشتر در مجموعه‌ای پر از انرژی با هم رقابت می‌کردند. معامله‌گران می توانستند عناصر یا نشانه‌های خاصی را در تالار مشاهده کنند و این خود باعث تقویت مفاهیم و مومنتوم‌های معاملاتی می‌شد.

اکنون که معاملات به شکلی همه‌جانبه دیجیتالی شده‌اند، فضای رمزارز نیز وارد عصر جدیدی از احساسات و تعاملات شده‌ است. این مسئله را می‌توان در رسانه‌های جمعی مختلف مشاهده کرد. احساساتی که در حین رسیدن بازار به بالاترین و پایین‌ترین قیمت‌ها در بازار حاکم است و همچنین ایده‌های معاملاتی و هیجانات در توییتر و سایر پایانه‌ها به اوج خود می‌رسند.

بیتفینکس پالس مکانی دیگر برای تجمع معامله‌گران

مدیر ارشد اجرایی بیتفینکس، پائولو آردویینو (Paolo Ardoino)، در بیانیه‌ای گفت بیتفینکس پالس میزبان اطلاعات و داده‌های مختلفی خواهد بود که همراه با گسترش جامعه بیتفینکس بین اعضای آن مبادله می‌شود. آردویینو همچنین افزود:

ما بیتفینکس پالس را در پاسخ به تقاضای کاربران برای ایجاد یک پایانه توزیع محتوای حرفه‌ای برای معامله‌گران راه‌اندازی کردیم. این پایانه بر موفقیت لیستی از بهترین افراد این حوزه تکیه دارد که پیش از این نیز کاربرهای رمزارز محبوب توییتر را تشکیل می‌دادند.

شرکت‌کنندگان تائیدشده می‌توانند آزادانه روی پایانه پست‌گذاری کنند و همچنین از طریق پست‌های خصوصی با سایر کاربران در ارتباط باشند. کاربرانی که تائید نشده‌اند تنها به پست خصوصی دسترسی خواهند داشت.

بیتفینکس طی چند ماه گذشته بارها جنجال‌آفرین بوده است. شرکت مادر بیتفینکس، iFinex Inc.، با پرونده‌ای قضایی مربوط به دستکاری بازار دست به گریبان بوده است. با این حال، این صرافی به رشد و گسترش پایانه خود همچنان ادامه می‌دهد. در اوایل آوریل نیز این صرافی از خدمات سهام‌گذاری خود پرده‌برداری کرده بود.

منبع: Cointelegraph