شرکت HDR Global Trading Limited، مالک پلتفرم و اکسچنج رمزارز بیت مکس (BitMEX) حمایت خود از مقابله با بیماری کروناویروس جدید (کووید-۱۹) را اعلام کرده و به صندوق COVID-19 Response Fund چند میلیون دلار اهدا کرد.

تعداد افراد مبتلای تایید شده در جهان تا صبح دوشنبه، ۲۰ آوریل به ۲٫۴۱۴٫۰۹۸ نفر و تعداد مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری به رقم ۱۶۵٫۱۵۳ نفر رسیده است. در حالی که محققان در تلاش برای حل چالش کوید-۱۹ و یافتن درمان آن هستند این آمار همچنان رو به افزایش است.

کمک ۲/۵ میلیون دلاری بیت مکس

اکسچنج بیت مکس (BitMEX Exchange) امروز در بیانیه‌ای عنوان کرد که برای پشتیبانی از تلاش‌های جهانی دربرابر این بیماری، به چهار سازمان غیرانتفاعی مربوطه در جهان، ۲/۵ میلیون دلار کمک کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: شرکت‌های رمزارز به ۳ طریق به مبارزه با ویروس کرونا کمک می‌کنند

شرکت‌های شرکای بشردوست گیتس (Gates Philanthropy Partners)، سازمان  Nuclear Threat Initiative که یک برنامه بیوزیستی است، OpenMined و (Our World in Data (OWID هر یک کمک‌های مالی با ارزش ۳۰۰ هزار و یک میلیون دلار را از این اکسچنج دریافت کرده‌اند. دلیل انتخاب این چهار سازمان پیشرو بودن آن‌ها در انجام تحقیقات برای مقابله با کووید-۱۹ بوده است.

کمک مالی برای مقابله با کووید-۱۹

آرتور هیز (Arthur Hayes) مدیرعامل یکی از موسسان بیت مکس

شرکت شرکای بشردوست گیتس (Gates Philanthropy Partners) شامل صندوق مبارزه با کووید-۱۹ (The Combating COVID-19 Fund) و صندوق شتاب‌دهنده درمانی (The Therapeutics Accelerator Fund) است. صندوق اول روی ایجاد واکسن، تشخیص و محافظت از افراد بیمار در آفریقا و جنوب آسیا تمرکز دارد. صندوق دوم در حال کار برای پیدا کردن یک درمان موثر برای این ویروس است.

شرکت The Nuclear Threat Initiative یک تیم بیوزیستی غیرانتفاعی و مستقل است. این سازمان با استفاده از فهرست امنیت بهداشت جهانی (Global Health Security Index) در حال شناسایی کشورهایی است که در مقابل کروناویروس بیشترین آسیب‌پذیری را دارند.

OpenMined انجمنی است که آموزش رایگان منبع-باز ارائه داده و از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن COVID-19 پشتیبانی می‌کند تا اطلاعات و حریم خصوصی کاربران آن را حفظ کند.

شرکت (Our World in Data (OWID تلاش‌های خود را روی تحقیقات و داده‌های مرتبط با این مشکل جهانی متمرکز ساخته است. این سازمان غیرانتفاعی در حال حاضر در حال گرداوری و انتشار اطلاعات به‌روز درباره کووید-۱۹ است.

بیت مکس معتقد است کمک به این سازمان‌ها به تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها در تحقیقات مربوط به ویروس کمک کرده و خطرات این بیماری همه‌گیر را در آینده کاهش می‌دهد.

آرتور هیز (Arthur Hayes) مدیرعامل و یکی از موسسان بیت مکس درباره این مسئله گفت:

ما به تامین متفکرانه کمک‌های مالی متعهد هستیم تا مطمئن شویم اعمال ما در طی بحران کووید-۱۹ بیشترین تاثیر را در حال و آینده خواهد داشت. بنابراین تصمیم گرفتیم در کل ۲/۵ میلیون دلار آمریکا را به سازمان‌هایی اهدا کنیم که می‌توانند در این داستان تفاوت‌های ملموسی ایجاد کرده و در کاهش خطرات بیولوژیکی و مصیبت‌بار این ویروس در جهان کمک کنند.

کمک مالی یک میلیارد دلاری جک دورسی

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف همچنان به اهدای کمک مالی برای مقابله با کووید-۱۹ می‌پردازند. در این بین جک دورسی (Jack Dorsey) مدیرعامل شرکت توییتر در ماه گذشته اعلام کرد یک بودجه سنگین را برای این امر اهدا کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کمک ۱ میلیارد دلاری جک دورسی مدیر عامل توییتر برای مبارزه با ویروس کرونا

دورسی که از طرفداران معروف بیت کوین است، برای کمک به تسکین جهانی کووید-۱۹، یک میلیارد دلار از سهام مربع (Square Equity) خود را به شرکت Start Small LLC هدیه کرد. طبق گفته دورسی این مبلغ معادل ۲۸ درصد از ثروت شبکه او است.

منبع: cryptopotato