حجم عظیمی از پول، کاربران جدید و نیروی فکری به فضای بازی برای کسب درآمد سرازیر شده است. گیمرها دیگر احساس می‌کنند که بازی شغل آنهاست و آنها این احساس را دوست ندارند. پایداری و موفقیت طولانی مدت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین به این بستگی دارد که آیا گیمرها می‌توانند با این بازی‌ها یک ارتباط انسانی برقرار کنند یا خیر.

اغلب گفته می‌شود که حوزه ارزهای دیجیتال با سرعت برق حرکت می‌کند. این گفته درست است؛ پروژه‌ها، افراد و پلتفرم‌های جدید دائماً می‌آیند و می‌روند. در چنین شرایطی ساختن یک بازی که ماندگار باشد یک کار استثنایی محسوب می‌شود.

رونق بازی‌های مبتنی بر بلاک چین

بلاک چین

بازی‌های مبتنی بر بلاک چین

انفجار بازی‌‌های مبتنی بر بلاک چین نمونه‌ای بارز از این موضوع است. حجم عظیمی از پول، کاربران جدید و نیروی فکری در حوزه بازی برای کسب درآمد (P2E) سوار بر موج هیجانی بازی‌ها و توکن‌های جدید که توسط FOMO تقویت می‌شود، سرازیر می‌شوند. انرژی در حوزه متاورس و فراتر از آن قابل لمس است. بازیکنان و سرمایه‌گذاران به طور یکسان مشتاق هستند که به پروژه‌های جدید قبل از اینکه حسابی رونق بگیرند، وارد شوند. به طور خلاصه، این موج هیجانی به سازندگان در این حوزه فرصت منحصر به فردی برای رشد داده است. بنابراین سوال اینجاست: چگونه می‌توانیم از این موج هیجانی برای ایجاد یک بازی مبتنی بر بلاکچین با رشد پایدار استفاده کنیم؟

گذشته از همه، ما قبلاً این اتفاق را دیده‌ایم؛ ICOها، میم‌کوین‌ها و بسیاری دیگر از روندهای پر رونق بعد از مدتی قدیمی شده‌اند. بنابراین، سازندگان بازی‌های مبتنی بر بلاکچین چگونه می‌توانند از این فرصت بی‌سابقه برای ایجاد جوامع پرشور و متعهد استفاده کنند که پس از این موج هیجانی نیز فعال بمانند؟

این کار ممکن است دشوار به نظر برسد. اما در واقعیت، ساختن یک جامعه پایدار برای بازی‌های مبتنی بر بلاک چین مانند هر فرآیند دیگری است و به زمان، تلاش و مانند همه بازی‌های بزرگ به استراتژی نیاز دارد.

قانون شماره ۱: یک بازی بسازید که مردم بخواهند بازی کنند

بر کسی پوشیده نیست که جامعه بازی‌های سنتی با فضای بازی‌های مبتنی بر بلاکچین در تضاد بوده است. گیمرهای سنتی می‌خواهند صرفاً برای بازی کردن یا برنده شدن بازی کنند، نه برای کسب درآمد. آنها نمی‌خواهند بازی‌هایشان شبیه یک شغل باشد.

و مطمئناً مجبور نیستند. هیچ چیزی در ماهیت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین وجود ندارد که نشان دهد باید پرزحمت و دشوار باشد یا اینکه کسب درآمد بر بازی کردن ارجحیت داشته باشد. همانطور که گفته شد، این وظیفه سازندگان است که بازی‌هایی بسازند که خوب و سرگرم‌کننده باشند.

خرید تتر

لازم نیست بهترین گرافیک را داشته یا یک استودیو AAA داشته باشید. با این حال، شما باید یک بازی بسازید که به افراد به طور مداوم برای صرف زمان و مشارکتشان پاداش دهد؛ نه فقط با توکن، بلکه با لذت بردن. در مقابل، بازیکنان نیز به شما با صرف وقت و توجه خود پاداش خواهند داد. برای مثال، بازی‌هایی با مکانیزم‌های آسان و پاداش‌های فراوان، تعهد بلندمدت بازیکن را تضمین نمی‌کنند، اگرچه ممکن است باعث افزایش مشارکت کوتاه‌مدت شوند. به دلایل مشابه، پروژه‌ها نباید به هدایایی برای کاربران جدید متکی باشند. چیزهای رایگان خوب هستند، اما موجب وفاداری و رشد طولانی مدت نمی‌شوند.

قانون شماره ۲: بازی را واقعی نگه دارید

بازی

بازی را واقعی نگه دارید

در این فضای سریع، جایی که تماشای افزایش اعداد و ارقام می‌تواند اولویت اصلی به نظر برسد، می‌توان به راحتی بر کمیت رشد جامعه تمرکز کرد تا کیفیت. اما برای ایجاد یک پایگاه کاربری قوی و وفادار، ارتباط انسانی واقعی بسیار مهم است.

در جامعه خود سرمایه‌گذاری کنید. به جای تکیه بر افراد داوطلب برای رسیدگی به سؤالات و مسائل فنی کاربران جدید، تیمی از متخصصان پشتیبانی را استخدام کنید که برای کمک ۲۴ ساعته حضور داشته باشند تا کاربران در مواقع نیاز به پشتیبانی مراجعه کنند. به عنوان مثال، بازی Pegaxy تیمی از متخصصان پشتیبانی دارد که می‌توانند به سؤالات کاربران پاسخ‌های فوری بدهند. این یک سرمایه‌گذاری حیاتی در جامعه است و شما را از اکثریت قریب به اتفاق بازی‌ها متمایز می‌کند و جامعه شما بر این اساس از شما قدردانی خواهد کرد.

Pegaxy یک بازی مبتنی بر بلاکچین و دارای یک اکوسیستم منحصر به فرد است که به بازیکنان اجازه می دهد تا به صورت رایگان وارد هر مسابقه ای شوند.

قانون شماره ۳: رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

رشد پایگاه کاربر خود را محدود کنید تا زمانی که مطمئن شوید سیستم شما می‌تواند بر اساس آن از بالا به پایین مقیاس‌بندی شود. به عنوان مثال، بازی Pegaxy مکانیسم‌های cool-down را در پلتفرم پرورش و مسابقه خود معرفی کرد و اطمینان حاصل کرد که NFTها تنها در چند هفته محدود به بازار هجوم نمی‌آورند.

وسوسه‌انگیز است که از رشد پر سرعت بگذریم. با این حال، حفظ رشد با سرعت نسبتاً آهسته‌تر کمک می‌کند تا مطمئن شوید که کاربران تجربه‌ای روان دارند. همچنین، می‌تواند بعدها از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

قانون شماره ۴: از تجربیات دیگران بیاموزید

بازی‌های مبتنی بر بلاک چین به قدری جدید هستند که به نظر می‌رسد مراجع کمی برای سازندگان جهت الگوبرداری وجود دارد. اغلب به نظر می‌رسد که ما در لبه جهانی دیگر تنها هستیم و برای اولین بار در یک قلمروی کاملاً ناشناخته حرکت می‌کنیم.

اما اگرچه بازی‌های مبتنی بر بلاک چین نسبتاً جدید هستند، تجربه جامعه در حال رشد است. از آن استفاده کنید. بسیاری از پروژه‌ها صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار برای به دست آوردن تجربه خرج کرده‌اند. از این تجربیات استفاده کنید.

میدان مسابقات بازی مبتنی بر بلاکچین Pegaxy

قانون شماره ۵: اگر مشابه آن وجود ندارد، خودتان آن را بسازید

اگر نمی‌توانید آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، خودتان آن را بسازید.

از آنجایی که بازی‌های مبتنی بر بلاک چین بسیار جدید هستند، منابع برای سازندگان جدید اغلب محدود است. فقدان ابزار، گاهی اوقات می‌تواند اضطراب‌آور باشد. اما این فرصت مانند یک بوم نقاشی سفید برای پیاده‌سازی خلاقیت است و چیزهایی که خلق می‌کنیم فقط به نفع خودمان نیستند. آنها این قدرت را دارند که بر همه افراد تأثیر بگذارند.

به هر حال، ایجاد جوامع بازی‌های مبتنی بر بلاکچین که دوام داشته باشند، تنها به پایگاه کاربری که در هر بازی وجود دارد مربوط نمی‌شود. این موضوع مربوط به جامعه‌ای است که ما به‌عنوان سازندگان در آن مشارکت می‌کنیم. پس بیایید با تلاش خود آن را محقق کنید.

شما چه اصولی را برای بقای بازی‌های مبتنی بر بلاک چین ضروری می‌دانید؟ آیا تجربه چنین بازی‌هایی را دارید؟ از کدام یک راضی بوده‌اید؟ اگر به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، می‌توانید جهت اطلاع از آخرین اخبار و تازه‌های این حوزه از فناوری از طریق بلاگ کوین نیک و شبکه‌های اجتماعی آن در تلگرام، اینستاگرام و توییتر همراه ما باشید.

منبع: beincrypto