آیا می‌دانید استخراج بلاک چین چیست و چگونه می‌تواند برای شما سودآور باشد؟ اگر در این مورد اطلاعاتی ندارید، پس در این مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز در مورد استخراج بلاک چین و نحوه عملکرد آن را کسب کنید.

چرا استخراج بلاک چین؟

هیچ‌کس بدون دلیل کاری را انجام نمی‌دهد و هنگامی‌ که صحبت از فناوری می‌شود، شما کاری را انجام می‌دهید، زیرا سرگرم‌کننده و جالب بوده یا برایتان سودآور است. سوال «چرا استخراج بلاک چین؟» را می‌توان به ۲ سوال تقسیم کرد:

  • چرا باید فردی استخراج بلاک چین را انتخاب کند؟
  • چرا استخراج بلاک چین ضروری است؟

چرا باید فردی استخراج بلاک چین را انتخاب کند؟

پول! بله، شما می‌توانید با استخراج بلاک چین درآمد کسب کنید. اما چقدر؟ این به ظرفیت استخراج شما بستگی دارد. استخراج به منابعی مانند سخت‌افزار محاسباتی، سیستم خنک‌کننده، برق و نگهداری نیاز دارد. هرچه توان سیستم استخراج شما قوی‌تر باشد، ظرفیت استخراج شما بیشتر خواهد بود و می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

تنها برای این‌که ایده‌ای به شما بدهیم، هزینه استخراج بیت‌کوین در کشورهای مختلف را در جدول زیر ارائه داده‌ایم:

۳۲۷۶ دلار

هند
۵۹۳۶ دلار سنگاپور
۴۷۵۸ دلار ایالات متحده آمریکا
۸۴۰۲ دلار بریتانیا

شما می‌دانید که برای استخراج بلاک چین پول دریافت می‌کنید. اما چرا برای استخراج درآمد کسب می‌کنید؟ پاسخ ساده است؛ استخراج برای حفظ انسجام و توزیع آن برای بلاک‌چین مهم است. می‌دانید چگونه؟ این موضوع ما را به‌سوی سوال بعدی سوق می‌دهد.

چرا کسی استخراج بلاک چین را انتخاب می‌کند؟

استخراج بلاک چین

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاربرد بلاک چین در بانکداری چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

چرا استخراج بلاک چین ضروری است؟

فناوری بلاک‌چین پیشگیری از کلاهبرداری را در اولویت قرار داده است. هر معامله‌ای تنها پس از تایید و اعتبارسنجی به بلاک‌چین اضافه می‌شود. این امر برای جلوگیری از معامله‌های جعلی/کلاهبرداری است و اعتبارسنجی از طریق استخراج اتفاق می‌افتد. بنابراین وقتی می‌گویم شما برای استخراج بلاک چین پول دریافت می‌کنید، در واقع بدان معنی است که شما برای تایید معامله‌ها مبلغی دریافت می‌کنید.

حالا که می‌دانید چرا استخراج بلاک‌چین ضروری است، بیایید ببینیم که استخراج بلاک‌چین چیست.

استخراج بلاک چین چیست؟

استخراج بلاک‌چین فرآیندی است که برای اعتبارسنجی معامله‌های جدید استفاده می‌شود. پیاده‌سازی‌های مختلف بلاک‌چین از روش‌های متفاوتی برای اعتبارسنجی استفاده می‌کنند. در این وبلاگ نمونه‌ای از استخراج بیت‌کوین را توضیح خواهم داد. هنگامی‌ که یک معامله جدید بلاک‌چین اتفاق می‌افتد، قبل از افزودن این معامله به بلوک، به کلیه استخراج‌کنندگان شرکت‌کننده در استخراج، یک مسئله ریاضی داده می‌شود. این مسئله ریاضی یک مسئله دشوار مبتنی بر الگوریتم هش است که فقط توسط روش برنامه‌سازی پرقدرت می‌توان آن را حل کرد.

تنها راه برای حل این مسئله، بررسی تمام راه‌حل‌های ممکن است و هیچ کلید میانبری وجود ندارد. پیدا کردن این راه‌حل نیاز به هوشمندی ندارد، تنها به سرعت محاسباتی سریع‌تر نیاز دارد. راه‌حل این مسئله ریاضی، اثبات کار (Proof-of-Work) نام دارد. همانطور که از نام آن می‌توان فهمید، اثبات کار یعنی اثبات این‌که استخراج‌کننده، وقت و منابع خود را برای یافتن راه‌حل صرف کرده است. همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، استخراج بلاک چین به منابع زیادی نیاز دارد و استخراج‌کننده به‌دلیل صرف زمان و منابع برای این‌ کار، پاداشی به‌نام پاداش استخراج دریافت می‌کند.

اکنون که می‌دانید استخراج بلاک‌چین چیست، بیایید ببینیم که این استخراج در دنیای واقعی چگونه عمل می‌کند.

استخراج بلاک چین چیست؟

بلاک چین و استخراج آن

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین استخر استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹، فهرست نهایی استخرهای استخراج

استخراج بلاک چین چگونه کار می‌کند؟

استخراج بلاک‌چین اکثرا با رایانه رومیزی معمولی غیرممکن است و به سخت‌افزار خاصی نیاز دارد که دارای سرعت محاسباتی سریع‌تری باشد. دو روش برای استخراج وجود دارد: استخراج فردی و استخرهای استخراج.

استخراج فردی

در این‌جا، هر استخراج‌کننده سخت‌افزار را تنظیم کرده و خودش را برای استخراج ثبت‌نام می‌کند. وقتی معامله‌های جدید اتفاق می‌افتند، تمام استخراج‌کنندگان در آن شبکه بلاک‌چین یک مسئله ریاضی دریافت می‌کنند. سخت‌افزار استخراج‌کننده برای یافتن راه‌حل کار می‌کند. اولین استخراج‌کننده‌ای که راه‌حل را پیدا کند، به‌ سایر استخراج‌کنندگان اطلاع می‌دهد. سپس سایر استخراج‌کنندگان آن ‌را تایید می‌کنند تا از اعتبارسنجی کاذب بلوک جلوگیری کنند. پس از تایید راه‌حل استخراج‌کننده، او پاداش می‌گیرد و آن معامله‌ها به بلاک‌چین اضافه می‌شوند.

استخراج بلاک چین به صورت فردی

عملکرد استخراج بلاک چین

استخر استخراج

گاهی اوقات، یک استخراج‌کننده تنها، منابع کافی برای استخراج بلاک‌چین را ندارد. در چنین مواردی، گروهی از استخراج‌کنندگان برای تشکیل استخر استخراج جمع می‌شوند. این استخراج‌کنندگان، منابع خود را برای استخراج سریع‌تر بلاک‌چین ترکیب می‌کنند. مشابه استخراج فردی، استخر استخراج مسئله را دریافت کرده و برای حل موفقیت‌آمیز آن، پاداش دریافت می‌کند. این پاداش در میان استخراج‌کنندگان، بسته به میزان منابعی که در این زمینه به‌اشتراک‌گذاشته‌اند، تقسیم می‌شود.

استخر استخراج بلاک چین چگونه کار می کند؟

استخر استخراج بلاک چین

بدین ترتیب استخراج بلاک‌چین اتفاق می‌افتد و استخراج‌کنندگان پاداش دریافت می‌کنند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: Edureka