در ادامه اخبار بد برای ریپل، این بار والت و صرافی مشهور بلاک چین (Blockchain.com) هم اعلام کرد از هفته آینده و از روز ۱۴ ژانویه مبادلات ریپل (XRP) را متوقف خواهد کرد.

توقف مبادلات ریپل در صرافی بلاک چین از ۱۴ ژانویه

این اقدام صرافی بلاک چین در حالی اعلام شده است که پیش از این هم ۲۶ صرافی ارز دیجیتال به دلیل شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل، خدمات مبادله ریپل را متوقف کرده بودند، حتی برخی از صرافی‌ها ارز XRP را هم از لیست ارزهای قابل پشتیبانی خود حذف کرده بودند.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل (Grayscale) که به سرمایه‌گذاری‌های کلان روی ارزهای دیجیتال مشهور است، اعلام کرد، ریپل را از صندوق سرمایه‌گذاری خود حذف خواهد کرد. صندوق سرمایه‌گذای گری اسکیل شامل ارزهای بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین است.

این ماجرا در حالی اتفاق افتاده است که شرکت مدیریت دارایی بیت وایس (Bitwise) هم هفته گذشته ۹/۳ میلیون دلار ریپل را از صندوق سرمایه‌گذاری خود خارج کرده بود.

اتفاق تلخ دیگری که برای ریپل رخ داد این بود که با افزایش قیمت لایت کوین و سقوط ریپل در هفته‌های اخیر حالا لایت کوین از نظر ارزش بازار بالاتر از ریپل در جایگاه چهارم مهمترین ارزهای دیجیتال بازار قرار می‌گیرد.

صرافی بلاک چین و ریپل

لایت کوین با پیشی گرفتن از ریپل به عنوان چهارمین ارز دیجیتال مهم بازار رسید

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۲۶ شرکت و صرافی پشتیبانی خود را از ارز ریپل متوقف کردند

شکایت تازه‌‌ای علیه ریپل

همچنین اخبار تازه‌ای از شکایت شرکت تتراگون (Tetragon) از ریپل به گوش می‌رسد. این شرکت سرمایه گذاری ادعا می‌کند برای «اجرای حق قراردادی خود در مورد درخواست ریپل برای بازخرید سهام ممتاز سری C» است که توسط تتراگون نگهداری می‌شود.

علاوه براین تتراگون از دادگاه درخواست کرده است تا زمانی که موضوع حل و فصل نشود، از استفاده از هرگونه وجه نقد یا دارایی های نقدینگی دیگر از طرف ریپل جلوگیری کند.

ریپل به این ادعاها پاسخ داده و ادعا کرده که این دادخواست فاقد ارزش قانونی است و تتراگون را به سو استفاده ازعدم شفافیت نظارتی در ایالات متحده در طرح دادخواست متهم کرد.

مدیران این شرکت قبلاً با اشاره به اینکه شرکت می‌تواند دفتر مرکزی خود را در خارج از کشور منتقل کند تا از مقررات ایالات متحده از طریق اجرای قانون فرار کند، از مقررات نظارتی در ایالات متحده انتقاد کرده بودند.

سقوط جایگاه ریپل

حالا به نظر می‌رسد در حالی که ریپل درگیر پرونده‌های حقوقی SEC و تتراگون شده است، موقعیت خود به عنوان چهارمین ارز دیجیتال مهم از نظر ارزش بازار را از دست داده است. بر اساس داده‌های سایت کوین مارکت کپ حالا ارزش بازار ریپل ۱۰/۳ میلیارد دلار است که نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار پایین‌تر از ارزش بازار فعلی لایت کوین است.

بر اساس داده‌های کوین متریکز یک اتفاق عجیب دیگری که برای ریپل رخ داده است کاهش شدید تعداد نهنگ‌های ریپل است. بر این اساس تعداد والت‌هایی که دارایی آن‌ها بیش از ۱ میلیون ریپل (XRP) بود از ۱۷۲۱ والت در ۲۱ دسامبر به ۱۵۶۷ والت در ۳ ژانویه کاهش پیدا کرد. به این ترتیب تعداد آدرس هایی که بیش از ۱ میلیون ریپل نگهداری می‌کنند به پایین‌ترین حد خود از اکتبر سال ۲۰۱۹ رسیده است.

نظر شما درباره سرانجام کار ریپل چیست؟ به نظر شما سقوط ریپل ادامه خواهد داشت یا این ارز دوباره می‌تواند به روزهای خوب خود بازگردد؟ منتظر شنیدن نظرات شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: coindesk