خبرها حاکی از آن است که برنامه پاداش دهی BMW برای اولین بار در کره جنوبی رونمایی می‌شود. 

شرکت BMW در کره جنوبی برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک برنامه پاداش دهی مبتنی بر بلاکچین اعلام کرده است. این شرکت در نظر دارد برای مواردی از قبیل تعمیر و نگه‌داری وسیله نقلیه به مشتریان خود پاداش دهد.

BMW که یکی از بزرگ‌ترین و خوش آوازه‌ترین شرکت‌های خودرو سازی دنیا است، از راه‌اندازی یک برنامه پاداش دهی مبتنی بر بلاکچین در کره جنوبی خبر داده است. کره جنوبی اولین کشوری خواهد بود که این پلتفرم جدید را پیش از عرضه جهانی آن می‌بیند.

شرکت BMW مسلما یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده خودرو است. طبق آخرین ارائه سرمایه‌گذار این شرکت که در اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شد، آن‌ها حدود ۶۵۰ هزار خودرو را در بازار اروپا تحویل داده‌اند. این آمار کاهش ۱۹/۷ درصدی را به دلیل شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد.

با این وجود، این شرکت نشان می‌دهد که در سرزمین اصلی چین افزایش ۶/۴ درصدی را با رساندن کل خودروهای تحویلی به حدود ۵۶۰ هزار واحد، داشته است.

برنامه پاداش دهی BMW

درهرصورت شرکت BMW کره، برنامه‌هایی برای این سرمایه‌گذاری جسورانه در زمینه بلاکچین دارد. به نقل از نشریه The Korea Herald این برنامه‌ها قرار است از طریق یک سیستم پاداش دهی جدید به نام BMW Vantage اجرا شوند.

طبق گزارش‌ها، کره جنوبی اولین کشوری خواهد بود که این برنامه جدید را پیش از رونمایی در عرصه جهانی اجرا می‌کند. در یک دفتر محلی، راه‌اندازی آزمایشی برنامه پاداش دهی BMW در حال انجام است و امیدوارند که امسال شروع به کار کند.

بیشتر بخوانید: چطور یک شرکت رمزارز در کره جنوبی به صادر کننده ماسک تبدیل شد

به گفته شرکت BMW کره، کاربران این برنامه‌ی پاداش دهی مبتنی بر بلاکچین، می‌توانند روی خدماتی که شرکت BMW و شرکایش ارائه می‌دهند، تخفیف دریافت کنند. خدماتی از قبیل تعمیر و نگه‌داری خودرو.

این کمپانی همچنین گفته است، کاربران با عضویت سطح بالا، امکان دریافت دعوت‎نامه برای حضور در رویدادهای فرهنگی شرکت BMW را خواهند داشت.

برنامه پاداش دهی BMW

برنامه پاداش دهی BMW برای اولین بار در کره جنوبی رونمایی می‌شود

علاوه‌براین، در بیانیه آمده است مشتریانی که برای اولین بار BMW خریداری می‌کنند، می‌توانند تا ۵۰۰ هزار امتیاز دریافت کنند. همچنین کسانی که خودروی BMW دست دوم می‌خرند، می‌توانند بر اساس قیمت خودرو امتیازات تکمیلی دریافت کنند. انتظار می‌رود خودروهای BMW جدید سری ۵ و ۶ تا ۹۰۰ هزار امتیاز کسب کنند.

رابطه‌ای جذاب میان کره جنوبی و بلاکچین

کره جنوبی بدون شک در حال تبدیل شدن به یکی از کشورهایی است که فناوری بلاکچین را جدی گرفته‌اند.

به گزارش سایت CryptoPotato، این کشور در حال کار کردن روی توسعه یک سیستم پرداخت، بر پایه یک دفتر توزیع شده است. سیستمی که به کمک افراد سالخورده خواهد آمد تا از پس انجام پرداخت‌های از راه دور برآیند.

در سال ۲۰۱۹، قانون‌گذاران محلی از مراجع قانونی سهولت در سیاست‌های سخت‌گیرانه را خواستار شدند، با بیان اینکه بلاکچین یکی از عناصر اصلی در چهارمین انقلاب صنعتی خواهد بود.

 منبع: CryptoPotato