سازمان دولتی خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا، اعلام کرده است که هر شخص قادر به هک مونرو باشد و بتواند حریم خصوصی آن را بشکند، ۶۲۵ هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد. همچنین این فرد باید بتواند رهگیری تراکنش‌های بیت کوین روی شبکه لایتنینگ را انجام دهد.

در این اطلاعیه که هفته پیش منتشر شد، سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) ایالات متحده، این عملیات را به صورت یک نوع نمونه آزمایشی تا تاریخ ۱۶ سپتامبر قبول می‌کند. در صورت موفقیت و مورد قبول واقع شدن این عملیات، شخص ابتدا ۵۰۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد.

سپس متقاضی در عرض ۸ ماه باید نمونه آزمایشی خود را به یک نسخه مفهومی قابل اجرا توسعه دهد. هنگامی که این مرحله به پایان رسید و توسط این اداره مورد تایید واقع شد، ۱۲۵ هزار دلار دیگر به فرد تعلق می‌گیرد.

رهگیری و هک مونرو به منظور مبارزه با جرایم
رهگیری و هک مونرو به منظور مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی و باج افزارها صورت می‌گیرد.

هدف سازمان خدمات درآمد آمریکا این است تا به کمک پیمانکاران، به دنبال راهی برای رهگیری کوین‌های خصوصی باشد که تا امروز رهگیری تراکنش‌های آن‌ها غیرقابل انجام بوده است. این پیمانکاران می‌توانند متخصص ابزار، داده، کد، الگوریتم و توسعه دهندگان سرویس‌های نرم‌افزاری باشند.

هک مونرو و شبکه لایتنینگ به منظور جلوگیری از جرایم

هدف اصلی این سازمان، همکاری با ماموران ویژه جنایی به منظور رهگیری ترانکش‌ها، از جمله تشخیص هویت کیف پول‌ها، تاریخ و زمان تراکنش‌ها و میزان تراکنش‌ها است. این آژانس امیدوار است تا با استفاده از یافتن ابزاری برای رهگیری، قادر باشد تراکنش‌های آینده یک سری از آدرس‌های علامت‌گذاری شده را پیشبینی کند. محصول نهایی که اشخاص برای هک مونرو و رهگیری تراکنش‌ها مطرح می‌کنند، باید در نهایت کنترل کاملی برای آژانس رسیدگی به جرایم خدمات درآمد فراهم کند تا قادر باشند آن را توسعه دهند.

مونرو یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در میان ارگان‌های کیفری و تبهکار است. چرا که این ارز دیجیتال نسبت به ارزهایی نظیر بیت کوین، از رهگیری تراکنش‌ دارایی‌های بسیار ناشناس‌تری برخوردار است. به دلیل حریم خصوصی بسیار بالای مونرو، بسیاری از باج افزارها، هکرها، کلاهبرداران و غیره، از این ارز رمزنگاری شده برای اهداف خود استفاده می‌کنند.

بنا به اعتقاد سازمان خدمات درآمد ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر به منظور تحقیقات برای رهگیری تراکنش‌ ارزهای رمزنگاری شده‌ای که از حریم خصوصی بالایی برخوردار هستند، منابع بسیار محدود است.

در حال حاضر شرکت تحلیل بلاک چین CipherTrace ادعا کرده است ابزاری جدید برای رهگیری تراکنش‌های مونرو در اختیار دارد. حال باید دید توانایی‌های این ابزار مورد قبول واقع می‌شود یا نه. طبق مدیر این شرکت، ابزار آن‌ها قادر است مونروهای دزدیده شده یا مونروهایی را که به منظور تراکش‌های غیر قانونی استفاده شده‌اند، رهگیری کند.

نظر شما در خصوص هک مونرو و رهگیری تراکنش‌های آن چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinTelegraph