مرورگر بریو روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ شدن است و حالا قصد دارد فعالیت‌های خود را گسترش دهد. به تازگی خبر رسیده که نسخه اختصاصی مرورگر Brave در کشور ژاپن عرضه خواهد و کاربران این مرورگر در ژاپن می‌توانند یک نسخه انحصاری و مخصوص به خود داشته باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

اگر در عرصه رمزارزها فعالیت می‌کنید و به عنوان یکی از دوستداران این بازار و صنعت به شمار می‌آیید، قطعا با مرورگر Brave آشنایی دارید؛ مرورگری که قلب آن، رمزارز است و هر روز پیشرفت می‌کند و گسترش می‌یابد. به تازگی اعلام شده که مرورگر Brave با گروه موسیقی پاپ کره‌ای، یعنی گروه BTS و البته گروه ورزش‌های الکترونیک (e-Sports) با نام Rush Gaming قرارداد همکاری امضا کرده تا نسخه اختصاصی مرورگر Brave را برای ساکنان کشور ژاپن فراهم کند. در واقع این نسخه از مرورگر Brave، یک نسخه محدود و خاص محسوب می‌شود.

روزنامه ژاپنی Nikkei گزارش داده که مرورگر Brave به همراه BTS (این گروه موسیقی کره‌ای با نام Bangtan Boys نیز شناخته می‌شود)، مرورگری را توسعه داده‌اند که به صورت اختصاصی و انحصاری برای کاربران در کشور ژاپن طراحی شده است. این اولین بار در تاریخ است که یک مرورگر مبتنی بر حریم خصوصی مانند بریو، با یک بند موسیقی پاپ کرده‌ای، یعنی BTS همکاری می‌کند و به نظر اتفاق جالبی می‌رسد.

طبق اطلاعاتی که روزنامه Nikkei در اختیار ما قرار داده، تیم توسعه دهنده مرورگر بریو و گروه موسیقی پاپ کره‌ای، در نظر دارند که یک نقطه تلاقی را بین طرفداران و افراد مشهور به وجود آورند. حالا شاید بپرسید که گروه ورزش‌های الکترونیک و گیمینگ Rush Gaming در این همکاری چه تاثیر و نقشی دارد؟ کاربران نسخه اختصاصی و محدود مرورگر بریو در کشور ژاپن می‌توانند با تماشا کردن تبلیغات برای پشتیبانی و حمایت از تیم ورزش‌های الکترونیک Rush Gaming، امتیاز کسب کنند.

شاید یکی از مهمترین دلایلی که تیم توسعه دهنده Brave قصد دارد یک نسخه کاملا اختصاصی و انحصاری را برای کاربران این مرورگر در ژاپن به ارمغان بیاورد، علاقه‌ای است که کاربران و مردم کشور ژاپن نسبت به این مرورگر نشان داده‌اند. در ماه گذشته خبر رسیده بود که مرورگر وب Brave به مرورگر شماره یک کشور ژاپن تبدیل شده و این مرورگر در این کشور بسیار محبوب است و مرتب استفاده می‌شود. به هر حال، این یک راه فوق‌العاده برای قدردانی از مردمی است که یک مرورگر یا یک برنامه کاربردی را دوست دارند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: استفاده از مرورگر Brave توسط جو روگان پس از قرار داد ۱۰۰ میلیونی با اسپاتیفای

محبوبیت مرورگر Brave در حال افزایش است

مرورگر Brave یک مرورگر وب Open Source که به صورت خاص برروی فراهم کردن امنیت و حریم خصوصی بیشتر و بهتر برای کاربران و مردم تمرکز می‌کند. مرورگرهای بسیاری در دنیای دیجیتال وجود دارند که شاید در بسیاری از جهات، بهتر از مرورگر بریو عمل کنند اما این مرورگرها شاید به اندازه بریو، حریم خصوصی کاربر را جدی نگیرند و به عنوان مثال، در زمینه بستن راه تبلیغات آزار دهنده و دنبال کننده‌ها، موثر نیستند؛ جایی که مرورگر بریو می‌درخشد و این موارد را در دستور کار خود قرار داده است. این مرورگر از یک سیستم بهینه شده تبلیغات استفاده می‌کند که درون برنامه تعبیه شده و با فناوری بلاک چین اتریوم، قدرت و منابع خود را دریافت می‌کند. علاوه بر این، توکن اختصاصی Basic Attention Token یا BAT را نیز در نظر بگیرید که از پایه‌های مرورگر بریو محسوب می‌شود.

نکته جالب در مورد مرورگر بریو این است که تعداد کاربران این مرورگر روز به روز در حال افزایش بوده و محبوبیت این برنامه در حال گسترش و رشد است. در آخرین گزارشی که درباره این موضوع داشتیم، مشخص شد که کاربران فعال ماهیانه مرورگر بریو ۱۲۵ درصد نسبت به سال گذشته با رشد همراه بوده است و تا پایان ماه می، به آمار ۱۵/۴ میلیون نفر رسیده است. علاوه بر این، به تازگی پادکستی درباره حریم خصوصی و امنیت اینترنتی پخش شده و میزبان از ظرفیت‌های بریو برای رساندن این پادکست به گوش میلیون‌ها نفر استفاده کرده است که اتفاق مثبتی به شمار می‌رود.

همچنان انتقادهایی به مرورگر Brave وجود دارد

مرورگر Brave با این که امنیت و حریم خصوصی را در اولیت اصلی خود قرار می‌دهد، اما با یک سری تاکتیک و روش کم نظیر، به دردسر افتاده است. کاربران توییتر کریپتو به تازگی متوجه شدند که مرورگر بریو یک لینک وابسته پر کرده و آدرس این لینک به صرافی بایننس (Binance) مربوط می‌شود. همین موضوع باعث شده تا یک سری نگرانی به وجود بیاید و برخی از مردم هم به Brave و هم به بایننس بد بین شوند. با این حال، موسس Brave، یعنی Brendan Eich پس از این قضیه اعلام کرد که این مشکل در واقع یک اشتباه و خطا بوده و متعهد شد تا آن را از بین ببرد.

نظر شما در مورد نسخه اختصاصی مرورگر Brave چیست؟ آیا یکی از کاربران این مرورگر در حال رشد و توسعه هستید؟

منبع: Cointelegraph