مرورگر Brave قصد دارد با کنار زدن یوتیوب، به تولید کنندگان محتوا روی یوتیوب، ردیت، توییچ و دیگر سرویس‌ها، پاداش بدهد. پاداش مرورگر بریو به تولید کنندگان محتوا با توکن BAT انجام خواهد شد. با کوین نیک همراه باشید.

یوتیوب، پلتفرم محبوب اشتراک گذاری ویدیو، بارها و بارها درگیر مسائل قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال شده است. این پلتفرم دائما مقررات مرتبط با ویدیوهای رمزارزها را سخت‌تر می‌کند. این عامل باعث شده تا بسیاری از سازندگان ویدیوهای ارزهای دیجیتال، به دنبال یک نسخه جایگزین باشند.

در پی این مسائل، برندان آیک (Brendan Eich) مدیر عامل مرورگر بریو (Brave) واکنشی را نشان داده است که به نظر می‌رسد این مرورگر خصوصی، قصد دارد سرویسی را برای رفع این نواقص یوتیوب طراحی کند. بریو قصد دارد تا مرورگر خود را با اپلیکیشن پیش فرض یویتیوب روی گوشی‌های اندروید جایگزین کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مرورگر وب Brave به مرورگر شماره یک کشور ژاپن تبدیل شد

آیا بریو برنامه‌ای برای مقابل با یوتیوب می‌سازد؟

هنگامی که از برندان آیک سوال شد که آیا آن‌ها قصد دارند یک اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی ویدیویی برای مبارزه با یوتیوب بسازند، او این مسئله را به کلی رد کرد. مبارزه با یوتیوب حتی توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا هم سخت است. برندان آیک هم این سوال را با شفافیت کامل پاسخ داد که قصد ندارد شبکه اجتماعی جدیدی در زمینه اشتراک گذاری ویدیو ایجاد کند.

لازم به ذکر است که مرورگر بریو برای اندروید، دارای یک مسدود‌ساز تبلیغات (Ad Blocker) است. چیزی که این مسدودساز تبلیغات را بسیار جذاب می‌کند این است که قادر است تبلیغات ویدیوهای یوتیوب را هم حذف کند. از آن جالب‌تر این که بریو اجازه می‌دهد تا ویدیوهای یوتیوب در پس‌زمینه گوشی پخش شوند. این ۲ ویژگی حذف تبلیغات و نمایش ویدیوها در پس‌زمینه، فقط برای کاربران اشتراکی یوتیوب در دسترس است که حالا مرورگر بریو به رایگان این ۲ ویژگی را در اختیار کاربران قرار داده است.

پاداش مرورگر بریو به تولید کنندگان محتوا با توکن بت
استفاده از توکن بَت برای حمایت از تولید کنندگان

اما ویژگی‌های بریو فراتر از این‌ها است. نه تنها می‌توانید ویدیوها را در پس زمینه پخش کنید، بلکه با بریو قادر خواهید بود ویدیوهای سایت‌های مختلف دیگر را هم در پس زمینه استریم کنید. اما برای این که بتوانید از این ویژگی استفاده کنید، باید یک سری تنظیمات در مروگر بریو انجام دهید تا ویدیو پلیر پیش فرض بریو بهره‌مند شوید. در غیر این صورت، گوشی اندروید شما به صورت خودکار ویدیوها را فقط در اپلیکیشن اصلی یوتیوب باز خواهد کرد.

بریو قصد دارد این اپلیکیشن پیش‌فرض یوتیوب روی گوشی‌های اندروید را از بین ببرد.

پاداش مرورگر بریو به تولید کنندگان محتوا

پیش از این از سوی برندان آیک و دیگر کاربران در خصوص کاهش پرداخت به تولید کنندگان محتوا روی یوتیوب شنیده بودیم. با وجود این که یوتیوب میلیون‌ها دلار از طریق کاربران پولی و غیر پولی به جیب می‌زند، اما با این حال به تولید کنندگان محتوای خود درآمد کمی پرداخت می‌کند.

حال برندان آیک تصمیم دارد تا با استفاده از توکن BAT روی مرورگر بریو، سیستم پاداشی را برای تولید کنندگان محتوای یوتیوب، ردیت، توییچ و دیگران ایجاد کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پاک شدن ویدیوهای مربوط به ارز دیجیتال در یوتیوب

جالب است بدانید که تا امروز از طریق سیستم معرفی تولید کنندگان بریو (Brave’s Creator Referral)، بیش از ۱۲ میلیون دلار بین تولید کنندگان محتوا پرداخت شده است.

برای این کار، بازدید کنندگان باید مرورگر بریو را دانلود کنند، توکن BAT خریداری کنند (یا از طریق استفاده از اپلیکیشن آن را به دست بیاورند). سپس مرورگر بریو به صورت خودکار بر اساس زمانی که بازدید کنندگان وقت خود را برای تماشای محتوا اختصاص می‌دهند، به تولید کنندگان پاداش خواهد داد.

تا این لحظه، مرورگر بریو روزانه ۵ میلیون و ماهانه بیش از ۱۵ میلیون کاربر فعال دارد.

منبع: BTC Manager