به تازگی خبر رسیده که مرورگر وب Brave به مرورگر شماره یک کشور ژاپن تبدیل شده است و به توجه به همین موفقیت، تیم سازنده در حال کار برروی ویژگی‌های امنیتی و به‌روزرسانی آن است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

چند سالی از ساخت و عرضه مرورگر وب Brave می‌گذرد؛ مرورگری که آشنا با رمزارزها است و با استفاده از ویژگی‌های جدید، فضای امنی را برای کاربران خود ساخته است. از سال ۲۰۱۶ تا به حال، مرورگر بریو میلیون‌ها کاربر را که به دنبال یک مرورگر کاملا شخصی و بدون تبلیغات بودند، جذب کرده و حالا مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد. حال، در این هفته اعلام شد که این اپلیکیشن پس از به‌روزرسانی‌های بزرگ در زمینه سرویس‌ها و پروتکل، به مرورگر شماره یک کشور ژاپن تبدیل شده است.

بیشتر شدن حریم خصوصی

بزرگترین ویژگی مرورگر وب Brave حریم خصوصی و امنیت بالای آن است. طبق یک سری تغییرات در حال جریان روی سیستم‌های دفاعی اثر انگشت، موسسه‌ی بریو در جهات تصادفی سازی خروجی برای ویژگی‌های نیمه شناسایی (semi-identifying) کار می‌کند تا از شناسایی رفتاری جلوگیری کند. این تغییرات با به‌روزرسانی ماه مارچ سال ۲۰۲۰ این مرورگر انجام شد و به صورت علنی گزارش داده شد.

برخلاف بسیاری از سیستم‌های دفاعی در مرورگرهای مختلف، پروژه و مرورگر بریو یک روش و متدد جداگانه و منحصر به فرد را در پیش گرفته است. اهداف شرکت باعث می‌شود تا هر مرورگر کاملاً منحصر به فرد عمل کند و هم میان دوره‌های جست و جو و وب‌سایت‌های متنوع، این ویژگی‌ را داشته باشد. با انجام این کار، بریو ادعا می‌کند که وب‌سایت‌ها نمی‌توانند رفتار شخص جست‌وجو کننده را لینک کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا رد پای شخص جست و جو کننده در وب باقی نماند. یک بلاگ پست از طرف Brave این گونه توضیح می‌دهد:

زمانی که جست و جو انجام می‌شود، با ظاهر شدن متفاوت مرورگر شما به صورت دائم، وب‌سایت‌ها نمی‌توانند رفتار جست‌و‌جوی شما را لینک کنند و در نتیجه نمی‌توانند رد شما را در وب پی بگیرند.

مقادیر داده‌ها در هر دوره‌ی جست و جو در مرورگر بریو، به صورت قطعی تولید می‌شوند و این اطمینان را به کاربر می‌دهند که وب‌سایتی که به آن دسترسی پیدا شده، در هر زمانی که اثر انگشت برای آن استفاده می‌شود، دقیقا همان مقدار همیشگی است و در یک دوره تغییر نمی‌کند. سایت‌های مختلف، مقادیر مختلفی را می‌سازند و حتی همان سایت، مقادیر متغیری را در هر دوره‌‌ی جست و جو تولید می‌کند.

سیستمی که تیم سازنده‌ی مرورگر بریو برروی آن کار می‌کنند، همچنان در حال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده کامل شود. Brave اشاره می‌کند که برخی از بخش‌ها، با بیلدی به نام Nightly یا شبانه عرضه می‌شوند و قرار است تمام این قسمت‌ها در قالب یک بیلد کامل و کلی در دسترس کاربران قرار بگیرد. Brave در این خصوص توضیح می‌دهد:

این موارد دفاعی در هر دو زمینه فرست‌پارتی و ثردپارتی لحاظ شده است. از آن جایی که برای فریم‌های ثرد پارتی آشکار و واضح است که زمانی که کاربران ردگیری می‌شوند، با فریم‌های فرست پارتی تبانی کنند، ما باید موارد دفاعی خود را بر طبق آن‌ها لحاظ کنیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: رشد ۱۳۰ درصدی محتواسازان ویمئو برای مرورگر Brave

محبوبیت مرورگر Brave در ژاپن

محبوبیت مرورگر بریو در کشور ژاپن پس از انجام تغییرات و بهبودهای خوب برنامه، اتفاق جالبی بود که به تازگی رخ داده است. مرورگر بریو در بین تمامی اپلیکیشن‌های مرورگر، رتبه اول را از آن خود کرده و جالب است بدانید که در بین فهرست برنامه‌های کاربری عالی یا Top، رتبه دهم را در گوگل پلی استور (Google Play Store) به خود اختصاص داده است.

همان طور که گفته شد، قطعا عاملی که باعث می‌شود مرورگر وب Brave به این موفقیت برسد، ویژگی‌های امنیتی و خصوصی بودن آن است و مردم هر روز نسبت به این امنیت، تقاضای بیشتری دارند. مرورگر بریو هم‌اکنون با محافظت اثر انگشتی خود، در صدر مرورگرهای امنیتی و دارای حریم خصوصی قرار گرفته و هیچ مرورگر دیگری به کاربران خود، کاربردهایی که بریو ارائه می‌دهد را پیشنهاد نمی‌کند. Brave باور دارد کاربران‌اش می‌توانند به اپلیکیشنی ایمان داشته باشند که در ابتدا علایق آن‌ها را در الویت قرار دهد. علاوه بر این، ویژگی‌ها و برنامه‌های جدید باعث می‌شوند تا ردیابی به وسیله سایت‌ها و موارد ثرد پارتی، غیر ممکن شود و یک مرورگر کاملا امن در اختیار مردم قرار بگیرد.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ گزارش داده شد که مرورگر بریو به صورت ماهانه و از زمان عرضه Brave 1.0 در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹، ۱۰ میلیون کاربر دارد. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹، اپلیکیشن‌ Brave توانست ۴۰ میلیون دانلود روی سیستم عامل اندروید را به نام خود ثبت کند که آمار بسیار خوبی است آینده‌ی شگفت انگیزی را برای این مرورگر وعده می‌دهد.

نظر شما در مورد مرورگر وب Brave و ویژگی‌های جدید آن برای امنیت و حفظ هر چه بیشتر حریم خصوصی کاربران چیست؟

منبع: Btcmanager