برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) مدیرعامل کوین بیس (Coinbase) در لیست ۱۵ میلیاردر جوان در امریکا قرار گرفت. موسسه فوربز (Forbes) به تازگی فهرست میلیاردرهای معروف جهان را منتشر کرد که نام برایان آرمسترانگ در میان آن‌ها دیده می‌شود.

بیزینس اینسایدر (Business Insider) از بین فهرست اعلام شده فوربز نام جوان‌ترین میلیاردرها را بیرون کشیده است که طبق آن برایان آرمسترانگ ۳۷ ساله با دارایی تقریبا ۱ میلیارد دلاری در رتبه ۱۹۹۰ نشریه فوربز و رتبه ۱۵ جوانترین میلیاردرها قرار دارد.

برایان آرمسترانگ به همراه فرد ارسام (Fred Ehrsam) کوین بیس را راه‌اندازی کرده است که پیش از هم در لیست ۳۰ چهره زیر ۳۰ سال تاثیرگذار در جهان مجله تایمز (TIME Magazine) قرار گرفته بود.

فهرست ۱۵ میلیاردر جوان در امریکا در مجله فوربز

موسسه فوربز

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است. ارزش این شرکت در سال ۲۰۱۸ با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری غول‌های سرمایه‌گذاری مانند Tiger Global Management، Andreessen Horowitz و Polychain به ۸ میلیارد دلار رسیده بود.

جالب است بدانید با وجود اینکه آرمسترانگ در بین ۱۵ ثروتمند جوان امریکا قرار گرفته است اما ارزش خالص دارایی او تنها ۱ درصد از ۱۰۰ میلیارد دلاری است که متعلق به ۱۵ میلیاردر جوان در امریکاست.

در صدر این لیست مارک زاکربرگ ۳۵ ساله مدیرعامل شرکت فیسبوک قرار دارد که ارزش خالص دارایی او بیش از ۵۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. همچنین می‌توانیم نام زاکربرگ را در فهرست میلیاردرهای حوزه ارز دیجیتال هم قرار دهیم چرا که اخباری به گوش می‌رسد که فیسبوک پروژه ارز لیبرا را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی می‌کند.

نکته جالب در مورد فهرست فوربز این است که نام مایکل نووگراتز (Michael Novogratz) و برادران وینکل‌ووز (Winklevoss) که همواره در بین ثروتمندان دیده می‌شود، این بار در بین اسامی ۲۰۰۰ میلیاردری که فوربز منتشر کرده است وجود ندارد.

همچنین کریس لارسن (Chris Larsen) بنیانگذار ارز ریپل هم دارایی خالص ۲.۶ میلیارد دلاری به رتبه ۸۰۵ ثروتمندترین  افراد در امریکا رسیده است.

ثروتمندترین افراد جهان ۷۰۰ میلیارد دلار فقیرتر شده‌اند

یکی دیگر از نکات جالب در مورد فهرست فوربز این است که شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن، فشار زیادی به اقتصاد و بازارهای سهام وارد کرده است. نشریه فوربز در تاریخ ۱۸ مارس تنها به نام ۲۰۹۵ نفر اشاره کرده است که ثروت آن‌ها بیش از ۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در حالی که این آمار نسبت به تاریخ مشابه در سال ۲۰۱۹، ۵۸ نفر کمتر شده است.

نکته عجیب‌تر اینکه در هفته اول ماه مارس سال ۲۰۲۰، تعداد میلیاردرها ۲۳۲۱ نفر بود که در طی ۲ هفته یعنی ۱۴ مارس، ۲۲۶ نفر از این تعداد کم شده است. همچنین طبق گزارش فوربز ۵۱ درصد از میلیاردرها نسبت به سال ۲۰۱۹ فقیرتر شده‌اند. ارزش خالص دارایی این افراد در حال حاضر ۸ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود که نسبت به سال گذشته ۷۰۰ میلیارد دلار کاهش داشته است.

به نظر شما ارزهای دیجیتال می‌توانند اقتصاد جهانی را از بحران کرونا نجات دهند یا ویروس کرونا دامن آن‌ها را هم خواهد گرفت؟ نظرات و پیش بینی‌های خود از دنیای ارزهای دیجیال را با سایر خوانندگان کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinist.com