پس از چند هفته از گاوبازی بیت کوین، امروز پادشاه ارزهای دیجیتال دوباره به زیر ۱۰ هزار دلار سقوط کرد. آیا این ریزش قیمت بیت کوین در کوتاه مدت قابل جبران است؟

پس هفته‌ای پرتکاپو از فروش بیت کوین، این ارز دیجیتال حالا برای اولین بار از اواخر ماه جولای، به زیر ۱۰ هزار دلار سقوط کرد و ترسی ناگهانی را به جان بازار انداخت. ریزش قیمت بیت کوین در حالی به وقوع پیوست که بسیاری از مردم انتظار عبور آن از قیمت ۱۳ هزار دلار را داشتند.

پس از این که بیت کوین در تاریخ ۱۷ آگوست کمی به بالاتر از قیمت ۱۲٫۵۰۰ رسید، دائما بین قیمت‌های ۱۱٫۲۵۰ دلار تا ۱۲٫۱۰۰ دلار در گردش بود. اما در ۳ روز اخیر، فروشندگان این ارز دیجیتال به قیمت ۱۲ هزار دلار رضایت ندادند و بازار را در دست گرفتند. این مسئله منجر به این شد تا برای حدود ۴ ساعت، قیمت بیت کوین به ۹٫۹۹۰ دلار برسد، آن هم پس از ۷ هفته از ماندگاری قیمت این رمزارز در بالای ۱۰ هزار دلار.

تریدرها چه انتظاری از ریزش قیمت بیت کوین دارند؟

با وجود این که خریداران قیمت‌ بیت کوین را دوباره ۵ رقمی کردند، بسیاری از تریدرها انتظار دارند که قیمت این ارز دیجیتال بیشتر از این هم کاهش پیدا کند تا به شکاف CME روی قیمت ۹٫۷۰۰ دلار برسد.

شکاف CME هنگامی رخ می‌دهد که در خارج از ساعات معاملات، بازار از خود جنب و جوش نشان دهد و در بازار آتی بیت کوین Chicago Mercantile Exchange، معاملاتی را ببینیم که باعث شکاف قیمت می‌شود.

در صورتی این شکاف جبران می‌شود که نمودارها قادر باشند قیمت‌هایی را که از نمودار CME عقب افتاده‌اند، دنبال کنند. با این تفاسیر، طبق نظر تریدرها احتمالا شاهد بازگشت قیمت بیت کوین به حوالی ۹٫۷۰۰ دلار خواهیم بود.

ریزش قیمت بیت کوین به کمتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار
ریزش قیمت بیت کوین به کمتر از ۱۰٫۰۰۰ دلار

البته خیلی از تریدرها هم بر این باور هستند که شکاف CME مقصر ریزش قیمت بیت کوین نیست. برخی از تحلیلگران این اتفاق را به وابستگی بالای میان بیت کوین و بازارهای سنتی‌تر نسبت داده‌اند، زیرا امروز پیش از حادثه بیت کوین،‌ در شاخص S&P 500 شاهد یک سقوط ۴ درصدی بودیم.

همچنین برخی‌های دیگر پیشبینی کرده‌اند که هزینه سوخت اتریوم (اتریوم گس) باعث ایجاد حباب در بازار امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) شده است. بیت کوین و اتریوم هر دو تقریبا در سه روز کاهشی ۲۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.

آیا قیمت سقوط کرده بیت کوین جبران خواد شد؟

اگر در ادامه قیمت بیت کوین برای دستیابی به نقطه مقاومت ۱۰٫۵۰۰ دلار به دردسر بیافتد، ممکن است باز هم شاهد کاهش قیمت آن باشیم. اولین سطح کلیدی پشتیبانی برای بازار گاوی، تقریبا در قیمت ۱۰٫۰۵۰ قرار دارد. نقطه اصلی پشتیبانی هم در نزدیکی ۱۰٫۰۰۰ دلار قرار دارد. این مسئله فضایی را ایجاد می‌کند که شاهد یک کاهش ۵ الی ۱۰ درصدی دیگر هم باشیم.

همچنین سطح اصلی مقاومت در نزدیکی ۱۰٫۸۰۰ دلار قرار دارد. اگر در بازه کوتاه مدت بخواهیم بیت کوین را دوباره صعودی ببینیم، نیاز است تا قیمت این ارز دیجیتال به سطح ۱۰٫۵۰۰ دلار برسد و سپس از مرحله ۱۰٫۸۰۰ دلار عبور کند.

در حال حاضر، تا زمان نگارش این مطلب، بیت کوین توانسته دوباره خود را بالا بکشد و به قیمت ۱۰٫۳۰۰ دلار برسد.

نظر شما در مورد این قیمت چیست؟ آیا بیت کوین باز هم کاهش قیمت خواهد داشت یا از این وضعیت خارج خواهد شد و دوباره صعود می‌کند؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph NewsBTC