شرکت‌های پردازنده ارز دیجیتال به علت تاثیرات شیوع بیماری کووید ۱۹ تحت فشار مالی بسیار زیادی قرار دارند. این باعث شده برخی از نهادها به ناچار به سازماندهی مجدد عملیات خود بپردازند. شیوع جهانی کووید ۱۹ یکی از دلایل مشکلات اخیر این کشورها ذکر شده است. برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص تاثیر بیماری کووید ۱۹ روی حوزه رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

یکی از شرکت‌هایی که اخیراً اعلام کرده در حال سازماندهی مجدد است رایوت بلاک چین (Riot Blockchain) است، یک شرکت استخراج‌ رمزارز واقع در کلرادو که در فهرست نسدک قرار گرفته. بنا به اعلام رایوت، این شرکت برای کاهش ضرر خود وارد همکاری با کوین مینت (Coinmint) شده است. بخشی از عملیات پردازش ارز دیجیتال شرکت رایوت بلاک چین قرار است با استفاده از تجهیزات کوین مینت در شهر ماسنا در ایالت نیویورک انجام شود.

آن‌ها مجموعه‌ای از دستگاه‌های ایسیک را از تجهیزات خود از شهر اوکلاهاما حمل می‌کنند. این تجهیزات شامل دستگاه‌های سخت‌افزاری بیت‌مین انت‌ماینتر اس۱۷ (Bitmain Antminer S17) هستند که اخیرا در اواسط فوریه خریداری شدند. پیش از شیوع بیماری کووید ۱۹، رایوت اعلام کرده بود برنامه‌هایی برای گسترش این تجهیزات دارد، اما امکان عملی‌شدن این برنامه‌ها اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این همکاری ممکن است مفّری برای رایوت برای جلوگیری از تعطیلی کامل عملیاتش به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ باشد. مدیریت رایوت این همکاری را کمکی در جهت کاهش هزینه‌ها، کاهش تأثیر منفی آن بر محیط زیست، و افزایش ظرفیت کل هشینگ عملیات این شرکت خواند.

اکنون بهترین زمان برای انجام این توافق‌نامه تجاری و سازمان‌دهی مجدد است. بلاک چین رایوت اخیرا گزارش سالانه خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه کرده است. رایوت در گزارش خود هشدار داد که عملیات این شرکت به علت شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی روبرو است. رایوت همچنین توضیح داد که عوامل بسیاری، از جمله محدودیت‌های نیروی کار و اختلالات زنجیره تامین، بر توانایی این شرکت برای پشتیبانی از بلاک چین تاثیر منفی گذاشته‌اند.

سازمان‌دهی مجدد استخراج

رایوت تنها شرکت تجاری و مهم پردازنده ارزهای دیجیتال نیست که شرایط سختی را از سر می‌گذراند. در طول جلسه تجاری آنلاین اخیر گروه استخراج هات ۸ (Hut 8 Mining Group) که در کانادا مستقر است، این شرکت به سهام‌داران خود اطلاع داد که شیوع بیماری کووید ۱۹ ممکن است باعث تاخیر در دریافت دستگاه‌های جدید استخراج شود.

مدیرعامل این شرکت، اندرو کیگوئل (Andrew Kiguel) به گزارشگران گفت:

سه یا چهار هفته پیش، هیچ کس فکر نمی‌کرد که این مسائل مشکلی ایجاد کنند. جهان در حال حاضر با مشکلات متفاوتی در خصوص زنجیره تامین روبرو است. جهان اکنون بیشتر نیازمند دریافت دستگاه‌های ونتیلاتور (تهویه) و ماسک است تا دستگاههای استخراج بیت کوین.

نگرانی‌های مربوط به شیوع بیماری کووید ۱۹ تنها بخشی از این ماجرا است زیرا شرکت‌ها در حال حاضر در حال آماده‌شدن برای هاوینگ قریب‌الوقوع بیت کوین هستند که قرار است اواسط ماه می اتفاق بیفتد. با وجود تأثیرات شدید شیوع بیماری کووید ۱۹، هاوینگ پیش‌رو نیز تاثیرات گسترده‌ای روی شبکه بیت کوین گذاشته است زیرا با وجود هاوینگ و کاهش ۵۰ درصدی پاداش بلاک، بسیاری از استخراج‌کنندگان نمی‌توانند به عملیات خود ادامه دهند.

آیا تلاش‌های این چنینی جواب می‌دهد و یا فقط خروج اجتناب‌ناپذیر از صنعت بلاک چین را به تعویق می‌اندازد؟

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که شبکه استخراج دچار انقباض و کاهش اعضا شود. اپراتورهای بزرگ پردازنده بیت کوین نیز پیش‌بینی می‌کنند که کاهش رقابت و ادغام «مزرعه‌های استخراج» تاثیر هاوینگ را کم خواهد کرد. آن‌ها امیدوارند که این استراتژی مقاومتی آن‌ها را در موقعیتی قرار دهد که بتوانند سهم بیشتری از پاداش بلاک بیت کوین به دست آورند.

به طور کلی، اگر کسب‌وکارهایی که مبتنی بر بلاک چین کار می‌کنند نتوانند نوآوری داشته باشند محکوم به شکست هستند. پیش‌نیاز ثبات و پایداری این شرکت‌ها یک بنیان فنی کارآمد است که بهره‌وری داشته باشد و باعث افزایش علاقه و فعالیت جامعه بلاک چین شود. این استراتژی مقاومتی برای کوتاه‌مدت موثر خواهد بود اما رشد بلندمدت نیازمند تخیل و بینش وسیع‌تر است. و این تنها با بلاک چین بیت کوین اس‌وی امکان‌پذیر است.

منبع: Coingeek